Strategie Płatnych Kampanii Ecommerce

3 Skuteczne Strategie Płatnych Kampanii dla Ecommerców

Z każdym kolejnym rokiem ilość zakupów w sklepach online rośnie. Liczba transakcji dokonywanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych przegoniła już komputery stacjonarne i coraz bardziej zbliża się do tych realizowanych za pośrednictwem laptopów.

urzadzenia wykorzystywane do ezakupow
Źródło: Raport E-commerce w Polsce 2020

Ponieważ reklamowanie się w internecie jest praktycznie czymś niezbędnym dla wszystkich firm ecommerce, to skuteczna strategia marketingowa do realizowania promocji poprzez płatne kanały online, powinna być czymś zdecydowanie godnym uwagi. Przedstawię 3 sugestie działań online w kanałach PPC, które mogą dać szansę na poprawę sprzedaży online oraz wydają się być oczywiste, ale nie dla wszystkich firm.

Przygotuj Persony

Rozpoczęcie kampanii reklamowej, która ma przynosić zyski powinno zacząć się od określenia grupy docelowej, do której ma być kierowana reklama. Prezentowanie wyłącznie jednej reklamy dla dużej liczby odbiorców nie jest doskonałym rozwiązaniem i dobrze jest, kiedy reklamy są dostosowane do osób, do których mają trafić. Pomocne może być w takim momencie przygotowanie pytań i odpowiedzi na pytania takie jak:

  • Czego szukają kupujący?
  • Jakiego zapytania używają kupujący w poszukiwaniu produktu?
  • Jakich funkcji od produktu kupujący mogą oczekiwać?

Udzielenie odpowiedzi może pomóc w ukształtowaniu właściwego przekazu reklamowego, strategii słów kluczowych, i doboru materiałów reklamowych. Warto więc upewnić się, że udzielone odpowiedzi są w możliwie największym stopniu szczegółowe, a dzięki temu będziemy w stanie przygotować wzór potencjalnych odbiorców, zawężając obszar kierowania reklam.

Wybierz Kampanie Produktowe w Google Ads

O ile reklamy realizowane za pośrednictwem na przykład kampanii sieci wyszukiwania czy sieci reklamowej, mogą być dobrym rozwiązaniem dla firm, które nie działają w e-handlu, o tyle w handlu elektronicznym, reklamodawcy powinni iść o krok dalej i skorzystać z kampanii produktowych.

GoogleAds

Dzięki reklamom w Zakupach Google firmy mogą przesyłać feed produktowy, który pozwoli na  wyświetlanie ich ofert produktowych bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwania Google. Reklamodawcy powinni zapoznać się ze specyfikacjami pliku danych, aby określić, jakie atrybuty powinny zostać zastosowane. Po utworzeniu pliku danych i jego poprawnej weryfikacji, Google pozwoli wyświetlić odpowiednie produkty na podstawie tego, czego szukają użytkownicy. Niezwykle istotne jest, aby plik produktowy potraktować bardzo poważnie i dodać w nim możliwie jak najwięcej szczegółów, dając tym samym szansę na pojawienie się właśnie naszego produktu w wynikach wyszukiwania.

Wykorzystaj Remarketing i Budowanie Relacji

Pozyskiwanie nowych klientów za pośrednictwem kampanii PPC jest praktycznie zawsze celem stawianym na pierwszym miejscu. Jednak, co bardzo istotne, firmy nie mogą zapominać o swoich aktualnych i byłych klientach. Kreowanie silnych relacji z takimi osobami jest bardzo istotne, o ile nie kluczowe w celu utrzymania ich przy sobie, a jedną ze skuteczniejszych metod na to jest właśnie remarketing i kampanie na nim bazujące.

Remarketing

Dzięki remarketingowi, nie tylko na platformie reklamowej Google Ads, ale przykładowo także Facebook Ads, firmy mogą docierać do tych użytkowników, którzy w jakiś sposób weszli już w interakcję z naszą firmą. Za pomocą takich kampanii możemy precyzyjnie ukierunkować swoje reklamy z odpowiednio dopasowanym przekazem, których celem będzie przyciągnięcie użytkownika po raz kolejny do naszych ofert, którymi może być zainteresowany.

Przykładowe metody kierowania kampanii remarketingowych w Google Ads i Facebook Ads:

  • wizyta w serwisie lub na określonej podstronie
  • przeglądane produkty
  • określone działania wykonane w witrynie
  • spędzenie określonego czasu w jednym miejscu witryny
  • dodanie określonego produktu do koszyka
  • zakup określonego produktu
  • porzucenie koszyka przed finalizacją transakcji

Podsumowanie

Firmy z branży ecommerce w najbliższym czasie będą musiały upewnić się, że posiadają i realizują przemyślaną, a co najważniejsze skuteczną strategię promocji w kanałach PPC. Poprzez reklamowanie oferowanych produktów, troskę o aktualnych klientów i budowanie relacji z zupełnie nowymi, będą miały szansę na zwiększenie sprzedaży, a korzystanie z płatnych kampanii to doskonały sposób na zapewnienie udanej obecności w sieci.

Jeśli uznałeś, że najwyższy czas rozpocząć promowanie swojej firmy w internecie to być może zainteresuje Cię oferta kampanii Google AdWords i/lub kampanie Facebook Ads, które realizuję w ramach swojej marki Divloy.

Michał Martyniuk
Jestem właścicielem marki Divloy, która powstała na bazie zdobywanego od 2010 roku doświadczenia w marketingu internetowym. Specjalizuje się w Growth Marketingu, którego celem jest generowanie konwersji dla klientów. Realizuje projekty SEO i PPC z wykorzystaniem analizy danych oraz zastosowaniem najnowszych technologii. Realizuje kampanie Pay Per Click za pośrednictwem takich kanałów jak Google Ads i Facebook Ads. Zajmuję się pozycjonowaniem stron i sklepów internetowych. Do tej pory zrealizowałem oraz brałem udział w ponad 300 projektach PPC i SEO.