schemat strony docelowej

6 najlepszych praktyk skutecznej strony docelowej

Optymalizacja współczynnika konwersji, czyli inaczej CRO jest dosyć często pomijanym elementem w kontekście właściwego dostosowania strony docelowej pod kątem użytkownika. Warto więc zadbać o ten element, który jest niesamowicie istotny szczególnie na stronach o dużym ruchu. Przygotowałem i przedstawiam Wam 6 najlepszych praktyk skutecznej strony docelowej.

Przejrzystość strony docelowej

Bardzo ważnym aspektem, który należy wziąć pod uwagę przy edycji lub tworzeniu nowej strony docelowej, jest jej odpowiednia przejrzystość. Kluczem jest pewność, że użytkownicy rozumieją cel oferowanej im strony docelowej, a często można to osiągnąć poprzez stosowanie odpowiedniego tytułu strony oraz nagłówków. Należy unikać stosowania sloganów lub zdań bardzo ogólnych, które będą zmuszały użytkowników do głębokiego zastanowienia się nad tym, co dana witryna oferuje, co w konsekwencjo może wywrzeć negatywny wpływ na samą markę. Zastanawiając się nad wdrożeniem treści w odpowiedniej formie, warto sięgnąć chociażby do recenzji oferowane produktu lub usługi, gdyż mogą one być bardzo pomocne, pozwalając na upewnienie się, że mówimy w języku naszych docelowych odbiorców i że tworzymy treści, które będę dla nich odpowiednie.

Spójność treści

Jednym z najważniejszych elementów, które łączą PPC i CRO jest spójność oferowanych treści. Chodzi o to, aby zapewnić użytkownikom w maksymalnie możliwym stopniu płynność przejścia z treści reklamy do treści znajdującej się na stronie docelowej. Reklamy i strony docelowe powinny być spójne zarówno wizualnie, jak i językowo, aby konwersja stała się logicznym kolejnym krokiem. Zgodne doświadczenie pomaga również zwiększyć zaufanie i bezpieczeństwo i jest to zdecydowanie najlepsza praktyka.

Innym aspektem spójności treści jest upewnienie się, że cel reklamy został dopasowany do strony docelowej. Podstawową ideą jest to, że im bardziej szczegółowa jest reklama, tym bardziej szczegółowa musi być strona docelowa, i odwrotnie, im bardziej ogólna jest reklama, tym bardziej ogólna powinna być strona.

Treść „zdatna do spożycia”

Użytkownicy muszą i pragną zrozumieć, dlaczego powinni wybrać akurat Twoją markę zamiast konkurencji. Zachowaj czytelność swoich treści, zarówno pod względem estetycznym, jak i łatwości zrozumienia.

  • Podczas projektowania strony docelowej upewnij się, że używasz wystarczająco dużej czcionki, a w przypadku kiedy masz tekst na obrazie, kontrast między kopią a obrazem jest odpowiedni.
  • Ograniczaj używanie długich akapitów, ponieważ użytkownicy mniej chętnie je czytają.
  • Korzystaj z wypunktowań oraz wspomnianych wcześniej nagłówków, ponieważ takie rozbicie treści może uczynić ją bardziej przyswajalną i atrakcyjną do czytania.

Jasność przekazu za pomocą grafik

Dbaj o aktualność wszystkich grafik na stronie docelowej oraz przekazu, który powinien z nich wynikać, a to dlatego że powinny one pomagać w zapewnieniu jasności zrozumienia komunikatu. Grafik można użyć do zaprezentowania oferowanego produktu bądź usługi.

Zaufanie i bezpieczeństwo

Użytkownicy chcą mieć pewność, że będą mogli zaufać Twojej marce. Istnieje wiele sposobów, aby taką gwarancję im zapewnić między innymi poprzez:

  • profesjonalny charakter witryny, jej schludność, dobrą organizację, stosowanie najnowszych rozwiązań, poprawność zdjęć
  • dbanie o optymalizację serwisu pod kątem technicznym oraz pod kątem treści
  • pomocny jest również dostęp do warunków gwarancji oferowanych produktów bądź usług, a także informacji na temat zasad zwrotów i wysyłki
  • inną również bardzo poszukiwaną przez użytkowników informacją jest dowód społeczny, czyli otrzymywane referencje

Miejsce do wykonania akcji przez użytkownika

W momencie, kiedy użytkownik dociera do miejsca/sekcji, w której powinien podjąć zamierzoną przez nas akcję, nie powinno być żadnych niespodzianek. Musi on dokładnie wiedzieć, jaki będzie skutek jej wykonania i czego może się spodziewać.

W przypadku formularzy kontaktowych trzeba pamiętać, że większość użytkowników nie chce jednak przekazywać informacji o sobie i cenią konieczność podania jak najmniejszej ilości informacji na swój temat, dlatego staraj się ograniczać do niezbędnego minimum ilość pól do wypełniania w formularzu kontaktowym. Pozostając nadal przy formularzu używaj nagłówka i przycisku wezwania do działania (CTA), aby przypomnieć im, dlaczego wypełniają konkretny formularz. Używaj układu, który ma sens, jest logiczny i najpierw poproś o podanie najłatwiejszych informacji, co zmniejszy ryzyko jego niewypełnienia już na samy początku.

Jeśli to możliwe, spróbuj stronę docelową zaprojektować tak, aby znajdowała się na niej możliwa do podjęcia tylko jedna akcja/konwersja. Jeśli jednak w Twoim przypadku masz 100% pewność, że nie jest to możliwe, utwórz wizualną hierarchię, która poprowadzi użytkownika krok po kroku do najbardziej pożądanych działań.

Michał Martyniuk
Jestem właścicielem marki Divloy, która powstała na bazie zdobywanego od 2010 roku doświadczenia w marketingu internetowym. Specjalizuje się w Growth Marketingu, którego celem jest generowanie konwersji dla klientów. Realizuje projekty SEO i PPC z wykorzystaniem analizy danych oraz zastosowaniem najnowszych technologii. Realizuje kampanie Pay Per Click za pośrednictwem takich kanałów jak Google Ads i Facebook Ads. Zajmuję się pozycjonowaniem stron i sklepów internetowych. Do tej pory zrealizowałem oraz brałem udział w ponad 300 projektach PPC i SEO.