optymalizacja witryn

7 Ważnych Punktów Optymalizacji Witryn Internetowych

Systematyczna optymalizacja witryn internetowych to podstawa skutecznej promocji serwisu w wyszukiwarkach. Jeśli Twój serwis zajmuje wysokie pozycje wyników wyszukiwania to z pewnością masz świadomość istotności procesu optymalizacji, a jeśli chcesz być widoczny na w miarę przyzwoitych pozycjach to zdecydowanie musisz zapoznać się właśnie z tą częścią świata SEO.

Przedstawiam Ci 7 punktów optymalizacji, których znajomość oraz wdrożenie z pewnością pomoże w podniesieniu Twoich rankingów. Nie zawsze będą to elementy techniczne i trafisz na takie, które są „wyłącznie” praktyczne z punktu widzenia użytkownika. Chociaż sugeruję zastanowienie się nad wdrożeniem wszystkich z nich, to nie zalecam robienia tego wszystkiego naraz, a stopniowo krok po kroku.

Czy Twój serwis jest przejrzysty?

Serwisy internetowe, które są przejrzyste zwykle konwertują znacznie lepiej niż te, które są zagracone i trudne w nawigacji. Skup uwagę na tym elemencie i spójrz na swój serwis nie z perspektywy właściciela, ale z perspektywy klienta.

Czy strony docelowe odpowiadają reklamom?

Czy zdarzyło Ci się klikać w reklamę i trafić na stronę całkowicie niezwiązaną z tym, co Ci zaoferowano? Jest to niesamowicie frustrujące uczucie, prawda? Dlatego upewnij się, że wszystkie Twoje reklamy kierują użytkowników do właściwych stron docelowych, gdzie wygląd takiej strony powinien zapewnić odwiedzających, że są we właściwym miejscu.

Czy strona główna nie ma zbyt dużej ilość banerów?

Jeśli masz wrażenie, że strona główna Twojego serwisu może mieć zbyt wiele przytłaczających banerów, to zdecydowanie popracuj nad tym elementem. Musisz znaleźć odpowiednią równowagę pomiędzy reklamowaniem swojej oferty, a wartościowym contentem.

Czy zoptymalizowałeś serwis pod kątem szybkiego ładowania?

Wolne ładowanie serwisu może zaszkodzić jego rankingom w wynikach wyszukiwania i tym samym zwiększyć współczynniki odrzuceń. Wydłużenie czasu wczytywania witryny może mieć często dramatyczny wpływ na konwersje. Oto kilka praktycznych wskazówek, jak skrócić czas ładowania strony:

  • wykorzystaj buforowanie stron
  • optymalizuj obrazy i materiały wideo
  • ogranicz ilość przekierowań
  • zminimalizuj skrypty
  • optymalizuj posiadane wtyczki

Czy nawigacja w serwisie jest intuicyjna?

Nie ważne czy posiadasz stronę internetową czy sklep internetowy, nawigacja powinna mieć prostą, intuicyjną i hierarchiczną strukturę. Zadbaj zatem o ten element, a poprawisz linkowanie wewnętrzne swojego serwisu oraz urośniesz w oczach użytkowników.

Czy w swoich formularzach dołączasz porady, jak poprawić błędy?

Jeśli użytkownik wprowadził niepoprawne informacje w Twoim formularzu, możliwe, że nie jest pewien, czego się od niego oczekuje. Rozwiąż ten problem, dołączając podpowiedzi i porady, które elementy są niewłaściwe i jaką akcję należy podjąć.

Czy specyfikacje oferowanych produktów lub usług są łatwo dostępne w opisie?

Klienci chcąc dokonać konwersji mogą potrzebować bardzo dużo szczegółowych informacji o tym, co oferujesz. Osoby, które chcą zamówić na przykład podłogę drewnianą, będą wymagały dostępu do szczegółowych specyfikacji podłóg, form wysyłki, gwarancji i ewentualnego montażu. Opisy atrakcyjne dla potencjalnych nabywców, skłonią ich w większym stopniu do realizacji konwersji w Twojej witrynie.

Michał Martyniuk
Jestem właścicielem marki Divloy, która powstała na bazie zdobywanego od 2010 roku doświadczenia w marketingu internetowym. Specjalizuje się w Growth Marketingu, którego celem jest generowanie konwersji dla klientów. Realizuje projekty SEO i PPC z wykorzystaniem analizy danych oraz zastosowaniem najnowszych technologii. Realizuje kampanie Pay Per Click za pośrednictwem takich kanałów jak Google Ads i Facebook Ads. Zajmuję się pozycjonowaniem stron i sklepów internetowych. Do tej pory zrealizowałem oraz brałem udział w ponad 300 projektach PPC i SEO.