Odpowiednia strategia ustalania stawek dla kampanii promującej aplikację może pomóc Twojej firmie poprawić skuteczność i zwrot z inwestycji.
Od dzisiaj docelowy zwrot z nakładów na reklamę w przypadku przychodów z reklam lub TROAS w przypadku przychodów z reklam pozwoli Ci bezpośrednio zwiększyć przychody z reklam wyświetlanych w Twojej aplikacji. Oznacza to, że możesz teraz skupić się na pozyskiwaniu użytkowników, którzy angażują się w reklamy na dużą skalę.
Jest to aktualizacja strategii ustalania stawek docelowy zwrot z nakładów na reklamę (tROAS), która jest zalecana, jeśli chcesz uzyskać określony zwrot z nakładów na reklamę w kampaniach promujących aplikacje.
Jeśli masz aplikację na Androida korzystającą z raportów konwersji pakietu SDK Google Analytics dla Firebase, możesz obliczyć ROAS, przekazując dynamiczną wartość przychodów ze zdarzeń w aplikacji w Google Analytics do reklam Google, by poprawić średnią wartość w dolarach, za którą chcesz odzyskać każdy dolar wydany na pozyskiwanie użytkowników.
Aby używać TROAS do generowania przychodów z reklam, programiści będą musieli przesyłać wszystkie dane o przychodach z AdMob lub innych firm do Google Analytics w celu ustalenia stawek. Przychody z reklam firm zewnętrznych w Google Analytics umożliwiają importowanie przychodów z dowolnej platformy monetyzacyjnej do Google Analytics w celu określania stawek tROAS.
Korzystanie z tROAS
Aby zacząć korzystać z tROAS do określania stawek przychodu z reklam w kampaniach promujących aplikacje:
1. Dodaj dane wydawcy (tj. dane o przychodach z reklam) do swojej usługi Google Analytics
- W przypadku danych AdMob: połącz AdMob z Firebase
- Z innych platform zarabiania na reklamach: mierz przychody z reklam według Firebase
2. Połącz swoją usługę Google Analytics z Google Ads
- Połącz reklamy Google i Analytics
- Importuj konwersje Analytics do Google Ads
3. Wyślij zdarzenie ad_impression z Google Analytics do Google Ads
- Oznacz zdarzenie Ad_Impression jako konwersję w Google Analytics. Aby oznaczyć to jako konwersję, najpierw przejdź do panelu zdarzeń w Google Analytics.
- Oznacz zdarzenie ad_impression jako zdarzenie konwersji w skrajnej prawej kolumnie za pomocą przesuwanego selektora.
Po wykonaniu tych kroków możesz skonfigurować TROAS dla kampanii promującej przychody z reklam i wybrać zdarzenie „ad_impression”, aby zoptymalizować pod kątem przychodów z reklam.
Aby uzyskać więcej wskazówek na temat zarządzania kampaniami promującymi aplikacje i kierowania ich skutecznością, zapoznaj się ze sprawdzonymi metodami dotyczącymi kampanii promujących aplikacje i rodzajów określania stawek w kampaniach promujących aplikacje.