W tym tygodniu Google rozpoczyna wprowadzanie do Google Analytics 4 nowych wymiarów i danych:
- współczynnika odrzuceń,
- dodatkowych parametrów Google UTM (utm_term i utm_content),
- współczynnika konwersji.
Zmiany mają dotyczyć różnych obszarów, w tym eksploracji, segmentów, list odbiorców, raportów i interfejsu Google Analytics Data API.
Współczynnik odrzuceń
W Google Analytics 4 współczynnik odrzuceń to odsetek sesji, które nie były sesjami z zaangażowaniem. Innymi słowy, współczynnik odrzuceń to odwrotność współczynnika zaangażowania, czyli liczby sesji z zaangażowaniem podzielonej przez całkowitą liczbę sesji w określonym przedziale czasu.
Współczynnik odrzuceń jest dostępny w eksploracji i dostosowywaniu raportów.
Współczynnik odrzuceń jest obliczany w Google Analytics 4 w inny sposób niż w Universal Analytics.
Termin UTM i treść reklamy UTM
Dodane zostały nowe wymiary, które wyświetlają wartości parametrów utm_content i utm_term w eksploracjach, raportowaniu i narzędziu do tworzenia list odbiorców. Oba parametry utm mają wymiar o zasięgu użytkownika i sesji.
Współczynnik konwersji
Poniższe nowe dane umożliwiają tworzenie raportów dotyczących współczynnika konwersji dla dowolnego zdarzenia konwersji:
- Współczynnik konwersji użytkowników to odsetek użytkowników, którzy wywołali dowolne zdarzenie konwersji.
- Współczynnik konwersji sesji to odsetek sesji, w których zostało wywołane dowolne zdarzenie konwersji.