Aktualizacja polityki Google Ads w sieci reklamowej

31/07/2019 (aktualizacja: 20/08/2019)
  • Czas czytania: 4 min
5,0 rating
5 (1 ocena)

Całkiem niedawno na skrzynki mailowe osób prowadzących kampanię w Google Ads zaczęły trafiać wiadomości informujące o nowych zmianach w polityce Google dotyczących nieprzestrzegania zasad promocji w sieci reklamowej. Zawarty we wiadomości komunikat i tym samym zmiany mają ścisły związek z wymaganiem przyznania dodatkowych uprawnień do urządzenia w przypadku instalacji lub pobierania oprogramowania reklamowego (na przykład aplikacji lub rozszerzeń).

O czym informuje Google w swoim regulaminie

Przekaz od firmy Google jest taki, że użytkownicy korzystający z urządzeń mobilnych powinni być świadomi co się wydarzy, kiedy klikną w daną reklamę, a także w rozszerzenia reklam i aplikacji. Jako reklamodawca należy pamiętać, aby wszystkie te elementy i następstwa takich działań były zgodne z polityką Google Ads, co do zasady dotyczącej niechcianego oprogramowania i uświadomienia klientów, co dokładnie może być zainstalowane na ich urządzeniu w wyniku interakcji z reklamą.

Dane jakie posiada Google na temat prowadzonych kampanii reklamowych, mogą wpłynąć na zmiany w kontach, na których realizowane są reklamy nastawione właśnie na instalację aplikacji mobilnych. Firma Google w swojej sekcji dotyczącej nieprzestrzegania zasad sieci reklamowej, które są związane ze złośliwym lub niechcianym oprogramowaniem dokładnie prezentuje spotykane i stosowane praktyki, na które nie zezwalają w ramach swojej polityki reklamowej.

Przekaz od firmy Google jest taki, że użytkownicy korzystający z urządzeń mobilnych powinni być świadomi co się wydarzy, kiedy klikną w daną reklamę, a także w rozszerzenia reklam i aplikacji. Jako reklamodawca należy pamiętać, aby wszystkie te elementy i następstwa takich działań były zgodne z polityką Google Ads, co do zasady dotyczącej niechcianego oprogramowania i uświadomienia klientów, co dokładnie może być zainstalowane na ich urządzeniu w wyniku interakcji z reklamą.

Dane jakie posiada Google na temat prowadzonych kampanii reklamowych, mogą wpłynąć na zmiany w kontach, na których realizowane są reklamy nastawione właśnie na instalację aplikacji mobilnych. Firma Google w swojej sekcji dotyczącej nieprzestrzegania zasad sieci reklamowej, które są związane ze złośliwym lub niechcianym oprogramowaniem dokładnie prezentuje spotykane i stosowane praktyki, na które nie zezwalają w ramach swojej polityki reklamowej.

Zwróć uwagę na nowe zalecenia

Ogólne zalecenie jest takie, aby dokonać sprawdzenia swoich reklam oraz stron docelowych, do których prowadzą pod kątem tego czy aby na pewno są zgodne z wytycznymi. Poniżej przedstawiamy niepożądane i zabronione przez politykę Google cechy aplikacji, która w konsekwencji interakcji z reklamą ma być zainstalowana:

  • wprowadza w błąd, obiecując korzyści, których w rzeczywistości nie przynosi
  • nie informuje użytkownika o swoich głównych lub istotnych funkcjach
  • w nieoczekiwany sposób wpływa na system użytkownika
  • trudno ją usunąć
  • zbiera lub przesyła informacje osobowe bez wiedzy użytkownika
  • jest w pakiecie z innym oprogramowaniem, a jego obecność nie jest ujawniana

Chcąc zapewnić bezpieczeństwo użytkowników, Google będzie wymagać od reklamodawców, aby:

Wszystkie reklamy i strony docelowe w sposób dokładny wyjaśniały jaka jest funkcjonalność reklamowanego oprogramowania (np. czy jest to odtwarzacz muzyki albo aplikacja służąca do wykonywania działań matematycznych)

Wszystkie reklamy i strony docelowe w sposób dokładny wyjaśniały jaki jest typ reklamowanego oprogramowania (np. czy jest to oprogramowanie albo aplikacja internetowa)

Strona docelowa w sposób dokładny wyjaśniała konsekwencje instalacji oprogramowania (np. zmiana ustawień systemowych urządzenia albo rozszerzenie/aktualizacja zainstalowanej aplikacji)

Te, jakby nie było istotne zmiany w wytycznych Google mają na celu zapewnienie, że użytkownicy wchodzący w interakcję z reklamą będą w pełni rozumieć w co klikają oraz jaki efekt w konsekwencji tego mogą uzyskać.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Michał Martyniuk
Michał Martyniuk
Z marketingiem internetowym jest mi po drodze od roku 2010. Realizuje kampanie Pay Per Click za pośrednictwem m. in. takich kanałów jak Google Ads, Facebook, Twitter, Quora, LinkedIn. Zajmuje się pozycjonowaniem stron i sklepów internetowych. Do tej pory zrealizowałem oraz brałem udział w łącznie niemalże 300 projektach PPC i SEO.

Podobne wpisy