Błąd w Google Ads zwiększający CPC o 300%

Google Ads

Google Ads opublikowało informację o błędzie, który miał wpływ na ceny kosztu kliknięcia (CPC) w niektórych kampaniach poza USA. Wyniki CPC były zawyżone, a niektórzy reklamodawcy podają wskaźniki przekraczające 300 lub 400 procent.

Google powiedział, że to tylko kampanie poza USA, ale wygląda na to, że niektórzy narzekają również na kampanie w USA.

Google przyznało: „Zdajemy sobie sprawę, że podzbiór kampanii spoza USA dotyczy problemu technicznego powodującego nieprawidłowe zawyżanie kosztu kliknięcia (CPC)”.

Nie podano czasu, kiedy zostanie to naprawione oraz dodano, że nasiliło się to wczoraj po południu: „Zdajemy sobie sprawę z problemu z Google Ads, który ma wpływ na znaczną podgrupę użytkowników”.

Google dziś rano opublikował komunikat: „Nasz zespół kontynuuje badanie tego problemu. Do 25 maja 2022 r. prześlemy aktualizację zawierającą więcej informacji na temat tego problemu."

Google miało podobny błąd w listopadzie 2021 r., a ostatecznie zwrócono reklamodawcom nadmierne koszty.

Źródło:  seroundtable.com