czym jest Quality Score KiwiLab

Czym jest Quality Score w Google Ads i jaki jest jego wpływ na reklamy?

Duża część osób, która wykorzystuje Google Ads do promocji swojego biznesu w internecie z pewnością nie raz spotkała się z pojęciem Quality Score, czyli Wynik Jakości. To właśnie dzięki tej metryce Google ocenia jakość reklamy oraz jej trafności względem wyszukiwanego słowa kluczowego. Ocena mieści się w przedziale od 1 do 10, gdzie 10 to najlepszy wynik.

Nie od dziś wiadomo, że Google stawia na content wysokiej jakości i nie inaczej jest w przypadku Google Adwords. Chcąc poprawić wrażenia użytkownika, Google dąży do poprawy jakości wyświetlanych reklam i właśnie Wynik Jakości jest tego odzwierciedleniem.

Dobrze dopasowane reklamy do wyszukiwań użytkowników, mogą przynosić większą liczbę kliknięć, niższy koszt za jej kliknięcie oraz wyższe prawdopodobieństwo konwersji.

Jak sprawdzić Quality Score?

Wynik jakości dostępny jest w panelu Google Ads na poziomie sekcji słowa kluczowe i możemy go sprawdzić, dodając odpowiednią dla nas kolumnę, czyli w tym przypadku będzie to kolumna Wynik Jakości.

kolumna wynik jakości

metryki wynik jakości

Czego Google używa do oszacowania Quality Score?

Po pierwsze współczynnik klikalności (CTR). Google nie chce pokazywać nieistotnych reklam swoim użytkownikom. Elementy, które mogą mieć negatywny wpływ na współczynnik klikalności to między innymi brak rozszerzeń reklam, czy niewłaściwe kierowanie kampanii reklamowych względem grup odbiorców.

Po drugie trafność reklamy, która to mierzy, w jakim stopniu reklama odpowiada intencji użytkownika wyszukującego słowo kluczowe.

Trzecie metryka to jakość strony docelowej sprawdzająca czy strona, na którą trafi użytkownik klikając w reklamę będzie dla niego odpowiednia zarówno pod kątem treści znajdujących się na niej, jak i nawigacji, przejrzystości, szybkości jej ładowania, a także jakości na różnych urządzeniach.

Jakie są korzyści z wysokiego Quality Score?

Mając do czynienia z dość pokaźną liczbą kont, którą miałem okazję analizować do tej pory i opiekować się nimi, to jestem świadom tego, że wynik jakości ma zdecydowanie bezpośredni związek z sukcesem kampanii reklamowych Google Ads.

Pracując nad ich optymalizacją i skupiając się właśnie między inny na Wyniku Jakości możemy zapewnić wyższy zwrot z inwestycji, bo wysoki Wynik Jakości jest ściśle związany niższym kosztem kliknięcia, a co za tym idzie także z niższym kosztem konwersji.

Jak poprawić swój Quality Score?

Popraw swój CTR stosując rozszerzenia reklam, które to pomagają zróżnicować reklamę i wyróżnić się na tle reklam konkurencji.

Zadbaj o właściwe kierowanie swoich reklam, ponieważ znajomość dokładnego rynku docelowego może pomóc w dotarciu do konkretnych obszarów oraz grup odbiorców, bardziej skłonnych do interakcji z Twoją reklamą.

Dobrze zaprojektuj stronę docelową, na którą będą trafiać użytkownicy z reklamy. Jako inspirację możesz wykorzystać informacje, które przygotowałem w artykule 6 najlepszych praktyk skutecznej strony docelowej.

Podsumowanie

Quality Score to bez wątpienia jedna z najbardziej wpływowych metryk, które możesz napotkać na platformie Google Ads. Może wpłynąć ona na wzrost liczby odwiedzin wartościowych użytkowników w Twojej witrynie, a co za tym idzie, zwiększyć liczbę konwersji, obniżyć ich koszt, a ostatecznie pozwolić na wysoki zwrot w inwestycji w reklamę.

Michał Martyniuk
Jestem współtwórcą bloga KiwiLab oraz właścicielem marki Divloy.pl, która powstała na bazie zdobywanego od 2010 roku doświadczenia w marketingu internetowym. Stosując metody Growth Hackingu realizuje cele swoich klientów rozwijając ich firmy w internecie z wykorzystaniem SEO i PPC. Przeprowadzam kampanie Pay Per Click za pośrednictwem Google Ads i Facebook Ads. Zajmuję się pozycjonowaniem stron internetowych i sklepów. Do tej pory brałem udział w ponad 300 projektach PPC i SEO, a liczba ta cyklicznie wzrasta.