Facebook Ads WhatsApp

Facebook Ads i tworzenie reklam odsyłających do WhatsApp

Całkiem niedawno opublikowana została informacja na temat nowej funkcjonalności w Facebook Ads względem aplikacji WhatsApp. Od teraz reklamodawcy na Facebooku mogą umieszczać przycisk CTA do reklam, które będę otwierane w WhatsApp, a co za tym idzie ich odbiorcy będę posiadali możliwość kontaktowania się z reklamodawcą w WhatsApp po kliknięciu reklamy.

Zasadniczym wymogiem jest tutaj połącznie konta WhatsApp ze stroną na Facebooku, a instrukcję w jaki sposób to zrobić możecie znaleźć w centrum pomocy Facebooka.

Jak utworzyć reklamę przekierowującą do WhatsApp?

Proces ten nie różni się zbytnio od tradycyjnego tworzenia reklam, ale sama funkcja dostępna jest wyłącznie w przypadku wybrania następujących celów takich jak:

  • Wiadomości
  • Ruch
  • Konwersje (w przypadku witryn)
  • Aktywność dotycząca posta

Znajdując się na poziomie ad setów w sekcji „miejsce wysyłania wiadomości” zobaczymy do wybrania opcję WhatsApp, co jest właśnie wspomnianą nowością.

Facebook Ads reklamy WhatsApp

Dwie kwestie warte wspomnienia:

  1. Nie można kierować reklam przenoszących do WhatsApp względem osób poniżej 18 roku życia.
  2. Po utworzeniu reklamy z przyciskiem „Wyślij wiadomość przez WhatsApp” Facebook rozszerzy targetowanie, jeśli uzna że możliwe będzie dotarcie do większej liczby osób skorych na wysłanie wiadomości do reklamodawcy.

Testujcie jak działa nowa funkcja i dzielcie się z nami swoimi efektami!

Michał Martyniuk
Jestem współtwórcą bloga KiwiLab oraz właścicielem marki Divloy.pl, która powstała na bazie zdobywanego od 2010 roku doświadczenia w marketingu internetowym. Stosując metody Growth Hackingu realizuje cele swoich klientów rozwijając ich firmy w internecie z wykorzystaniem SEO i PPC. Przeprowadzam kampanie Pay Per Click za pośrednictwem Google Ads i Facebook Ads. Zajmuję się pozycjonowaniem stron internetowych i sklepów. Do tej pory brałem udział w ponad 300 projektach PPC i SEO, a liczba ta cyklicznie wzrasta.