Facebook Ads i tworzenie reklam odsyłających do WhatsApp
Całkiem niedawno opublikowana została informacja na temat nowej funkcjonalności w Facebook Ads względem aplikacji WhatsApp. Od teraz reklamodawcy na Facebooku mogą umieszczać przycisk CTA do reklam, które będę otwierane w WhatsApp, a co za tym idzie ich odbiorcy będę posiadali możliwość kontaktowania się z reklamodawcą w WhatsApp po kliknięciu reklamy.
Zasadniczym wymogiem jest tutaj połącznie konta WhatsApp ze stroną na Facebooku, a instrukcję w jaki sposób to zrobić możecie znaleźć w centrum pomocy Facebooka.
Jak utworzyć reklamę przekierowującą do WhatsApp?
Proces ten nie różni się zbytnio od tradycyjnego tworzenia reklam, ale sama funkcja dostępna jest wyłącznie w przypadku wybrania następujących celów takich jak:
- Wiadomości
- Ruch
- Konwersje (w przypadku witryn)
- Aktywność dotycząca posta
Znajdując się na poziomie ad setów w sekcji „miejsce wysyłania wiadomości” zobaczymy do wybrania opcję WhatsApp, co jest właśnie wspomnianą nowością.
Dwie kwestie warte wspomnienia:
- Nie można kierować reklam przenoszących do WhatsApp względem osób poniżej 18 roku życia.
- Po utworzeniu reklamy z przyciskiem „Wyślij wiadomość przez WhatsApp” Facebook rozszerzy targetowanie, jeśli uzna że możliwe będzie dotarcie do większej liczby osób skorych na wysłanie wiadomości do reklamodawcy.
Testujcie jak działa nowa funkcja i dzielcie się z nami swoimi efektami!