Facebook, a właściwie Meta rozszerza funkcję Reels jako konkurent niezwykle popularnej platformy TikTok, rozszerzając swój program na ponad 150 krajów dodając również nowe funkcje.
TikTok to bez wątpienia potęga pod względem zasięgu z ponad miliardem aktywnych użytkowników. Codziennie miliony krótkich filmów docierają do ludzi na całym świecie.
To także ważne narzędzie do zarządzania marką i realizowania promocji za pomocą reklam sponsorowanych.
W odpowiedzi na to Meta stworzyła rolki na Instagramie w 2020 r. i rolki na Facebooku we wrześniu 2021 r. w krajach takich jak USA, Kanada, Meksyk i Indie.
Meta udostępnia od teraz Reels na całym świecie w 150 krajach, aby pomóc w tworzeniu nowych i interesujących treści, zapewnić użytkownikom sposób na zarabianie pieniędzy i kontakt z odbiorcami.
TikTok kontra Facebook Reels
TikTok został uruchomiony w 2016 roku w Chinach, ale nie był dostępny na iOS ani Androida do 2017 roku. Jego popularność wzrosła dopiero po połączeniu z musical.ly w 2018 roku. Dzięki temu stała się aplikacją dostępną na całym świecie.
TikTok pozwala ludziom tworzyć filmy i udostępniać je w aplikacji. Ludzie dodają filtry i inne ozdoby, aby film był ciekawszy lub bardziej atrakcyjny na rynku. Ma szeroką gamę tematów od majsterkowania, komedii, teorii spiskowych i innych.
Użytkownicy mogą obserwować twórców, komentować filmy, takie jak filmy, a także przesuwać palcem lub w dół, aby zmieniać filmy. Marki mogą mieć własne konto TikTok dla zasięgu organicznego lub mogą tworzyć własne kreacje dla reklam sponsorowanych.
Facebook Reels ma podobny interfejs i kilka opcji reklam, które obejmują reklamy nakładkowe, banery reklamowe i reklamy z naklejkami.
Czy Facebook Reels może konkurować z TikTokiem?
Ogromny zasięg Facebooka i Instagrama daje Meta możliwość dotarcia za pomocą Reels do znacznie większej liczby osób niż TikTok. Pytanie brzmi, czy ludzie skorzystają z tego, czy zignorują na rzecz bardziej znanego TikTok?