Filtr: uwzględnij nazwę hosta - Google Analytics
Filtry w Google Analytics są używane w widokach danych i pomagają między innymi ograniczać ruch. Przykładowo, można je stosować w celu wykluczenia niechcianego ruchu, dzięki czemu zbierane dane będą bardziej realne.
Zastosowanie filtra - uwzględnij nazwę hosta
Filtr Google Analytics uwzględniający nazwę hosta pozwala zawęzić ruch tylko do danych pochodzących z określonej domeny lub subdomeny. Dzięki temu taki filtr ma wiele zastosowań. Odfiltrowanie ruchu typu SPAM - ruch z zewnętrznych serwisów np. web.archive.org (archiwalna wersja strony), czy webcache.googleusercontent.com (cache strony). Domyślnie tego typu ruch będzie rejestrowany na koncie GA wpływając tym samym negatywnie na jakość danych. Wykluczenie ruchu z subdomen testowych – takich jak np. dev.domena.pl, czy test.domena.pl, na których testowana jest nowa wersja serwisu. Wprowadzając nowe rozwiązania w serwisie często zachodzi potrzeba ich przetestowania na wersji deweloperskiej, na której może być dodany ten sam kod śledzący GA. W takiej sytuacji, aby nie martwić się o ruch pochodzący z domen testowych wystarczy skorzystać z filtra uwzględniającego daną nazwę hosta. Śledzenie w wielu domenach – gdy zachodzi potrzeba skorzystania z tego samego kodu śledzenia (usługi GA) do monitorowania ruchu w wielu domenach, np. domena-abc.pl i domena-xyz.pl. Przy domyślnej konfiguracji Google Analytics, ruch pochodzący z obu domen będzie agregowany. Utrudni to znacząco analizę danych, z tego powodu zalecane jest utworzenie dedykowanych widoków rozdzielenie ruchu przy pomocy filtrów uwzględniających nazwę hosta.
Utworzenie filtra - uwzględnij nazwę hosta
- Nazwa filtru: Uwzględnij ruch tylko z domena.pl
- Typ filtra: Niestandardowy > Uwzględnij
- Pole filtru: Nazwa hosta
- Wzorzec filtru:
^(www\.)?domena\.pl$
Krok 5. Kliknij Zapisz Od tego momentu w wybranym widoku uwzględniany będzie tylko ruch z domena.pl lub www.domena.pl.