Wczoraj Google wysyłało wiadomości e-mail informujące reklamodawców, że ich konta reklamowe zostaną przełączone na atrybucję „opartą na danych”, więc to kolejna opcja, która rozszerza dostępne do tej pory modele atrybucji Google Ads.
Wiadomość e-mail informuje reklamodawcę, które konta kwalifikują się do zmiany i daje im czas do 24 sierpnia na anulowanie automatycznej zmiany.
Jeśli chcesz wypróbować atrybucję opartą na danych, nie musisz wprowadzać żadnych zmian. Jeśli nie chcesz, aby Google dokonywał zmiany, pamiętaj, aby jak najszybciej ją wyłączyć.
Co to jest atrybucja oparta na danych?
Google ogłosił we wrześniu, że atrybucja oparta na danych stanie się jako domyślny model atrybucji, ale reklamodawcy nadal będą mieli dostęp do pięciu innych modeli opartych na regułach. Atrybucja oparta na danych wykorzystuje zaawansowane techniki uczenia maszynowego, aby dokładniej zrozumieć, w jaki sposób każdy punkt styczności z marketingiem przyczynił się do konwersji.
Według Google atrybucja oparta na danych uwzględnia wiele sygnałów, w tym format reklamy i czas między reklamą a interakcją i konwersją.