Google Ads odrzuci reklamy prowadzące do stron z natrętnymi reklamami

Reklama Google

Google Ads wdraża nową zasadę, zgodnie z którą strony docelowe muszą spełniać „standardy lepszych reklam”, zgodnie z założeniami Koalicji na rzecz lepszych reklam.

Zmiana zasad Google dotyczących wymagań dotyczących miejsc docelowych stanowi, że jeśli reklama prowadzi do strony, która nie spełnia lepszych standardów reklamowych, Google ją odrzuci.

Google wysyła do reklamodawców wiadomości e-mail z informacją o zmianie zasad. Pozostawia mniej więcej miesiąc na wprowadzenie niezbędnych aktualizacji.

Wiadomość e-mail brzmi:

„W październiku 2022 r. zasady dotyczące wymagań dotyczących miejsc docelowych zostaną zaktualizowane, aby uwzględnić nowe zasady, zgodnie z którymi jakość reklam w miejscach docelowych jest zgodna ze standardami Better Ads Standards, Koalicji na rzecz lepszych reklam. Miejsca docelowe zawierające reklamy, które nie są zgodne ze standardami Better Ads Standards, zostaną poinformowane za pośrednictwem Raportu na temat jakości reklamy, a wszelkie reklamy prowadzące do takich miejsc docelowych zostaną odrzucone”.

Co oznaczają nowe zasady Google Ads?

Jeśli korzystasz z Google Ads, nowe zasady oznaczają, że musisz szczególnie uważać na strony, na które trafiają użytkownicy. Google nie chce, aby reklamodawcy odsyłali użytkowników na strony zawierające natrętne lub denerwujące reklamy.

Twoje strony docelowe mogą już być zgodne z lepszymi standardami reklam, zwłaszcza jeśli są zoptymalizowane pod kątem aktualizacji jakości strony Google.

Jeśli nie masz pewności, czy Twoje strony docelowe spełniają standardy, Google poinformuje Cię o tym w Raporcie na temat widoczności reklamy.

Reklamy, które nie są zgodne z lepszymi standardami reklam, są następujące:

  • automatyczne odtwarzanie reklam wideo z dźwiękiem
  • reklamy, które blokują odwiedzającym dostęp do głównej treści
  • reklamy z odliczaniem
  • wyskakujące reklamy
  • duże przyklejone reklamy, które pozostają na stronie podczas przewijania strony
  • migające animowane reklamy
  • reklam o powierzchni większej niż 30% strony

Jeśli reklama zakłóca przeglądanie przez odwiedzającego, prawie na pewno jest to sprzeczne z lepszymi standardami reklam.

×