Google Ads testuje umieszczanie etykiet i favicon w reklamach na telefony komórkowe

Google Ads

Google potwierdziło, że ich wyszukiwarka eksperymentuje z nowym wyświetlaniem reklam Google Ads. Test obejmuje stosowanie różnych etykiet takich jak „reklama” i „sponsorowane” nad reklamami w wyszukiwarce mobilnej, zamiast po prostu „Reklamy”. W wielu przypadkach favicona witryny znajduje się bezpośrednio po lewej stronie domeny reklamy i wyświetlanego adresu URL.

Jak to wygląda można zobaczyć w tweedzie jednego z użytkowników.

Rzecznik Google potwierdził test, mówiąc: „Jest to część serii eksperymentów, które mają ułatwić użytkownikom identyfikację marki lub reklamodawcy powiązanego z reklamami w wyszukiwarce, które mogą zobaczyć dla danego zapytania. Zawsze testujemy wiadomości, jak poprawić wrażenia użytkowników na stronie wyników wyszukiwania, ale w tej chwili nie mamy nic konkretnego do ogłoszenia”.

W ciągu ostatnich 15 lat Google konsekwentnie rozwijało wizualne wyświetlanie reklam. Reklamy przeszły od ciemnoniebieskiego tła do dzisiejszego mniejszego, pogrubionego tekstu „reklamy”.

Ten nowy test sprawia, że reklamy robią kolejny krok w kierunku wyników organicznych. W zaprezentowanych przykładach tekst reklama/sponsorowane/reklamy jest usuwany z prawej strony reklamy i przenoszony nad witrynę i domenę. Zastąpienie tej etykiety w niektórych przypadkach teraz faviconą, która pojawia się po lewej stronie domeny/wyświetlanego adresu URL, podobnie jak w przypadku bezpłatnych wyników wyszukiwania na komórki:

Kombinacja usunięcia powiadomienia „reklama” poziomo obok reklamy wraz z faviconą może generować więcej kliknięć dla osób, które sądzą, że klikają w bezpłatne wyniki.

Dzięki ikonie favicon po lewej stronie wyników być może będzie zauważyć zwiększony CTR reklam i mniej kliknięć w organicznych wykazach.

Źródło:  searchengineland.com