Google aktualizuje wyniki wyszukiwania dla zapytań z cudzysłowami

google

Google zmienia sposób wyświetlania wyników wyszukiwania dla zapytań zawierających tekst w cudzysłowie.

Teraz gdy umieścisz cudzysłów wokół słowa lub frazy w zapytaniu, opis strony będzie zawierał fragment tekstu, w którym pojawia się cytat.

Oto przykład zapytania "Inicjatywa Privacy Sandbox":

Wyniki wyszukiwania Google - Inicjatywa Privacy Sandbox

Własne

Google mając na uwadze wyniki wyszukiwania zaznacza, że ​​pogrubienie cytowanego tekstu pojawia się tylko w wynikach wyszukiwania na komputerze.

Do tej pory przy tego typu zapytaniach Google nie zawsze wyświetlał fragment z cytatem, czasami w opisie strony umieszczał tekst opisujący stronę. Zmiana ta ma wynikać z opinii użytkowników, którzy twierdzą, że woleliby zobaczyć, gdzie pojawia się cytowany tekst.

Cytowane wyniki wyszukiwania mogą odpowiadać treści, która nie jest łatwo widoczna na stronie. Czasami cytowane wyszukiwania dopasowują treść zawartą na stronie internetowej, która nie jest łatwo widoczna, przez co wydaje się, że treści nie ma na stronie, gdy w rzeczywistości jest obecna. Przykład na ilustracji poniżej - fragment tekstu pokazany w opisie to "sklejone" ze sobą tagi.

 

Wyniki wyszukiwania Google - Google Analytics 4 współczynnik odrzuceń

Własne

Google wyróżnił również fragmenty treści, które są sprawdzane pod kątem dopasowań, mimo że ta treść nie musi być widoczna na samej stronie internetowej:

  • meta tag description;
  • tekst ALT opisujący obrazy;
  • tekst w adresie URL strony;
  • materiały dodane przez ramki wbudowane (iframe);
  • treść, która początkowo nie jest wczytywana na stronie, czyli treść renderowana przez JavaScript, która pojawia się np. tylko po kliknięciu.

Nowe opisy stron dla wyszukiwań cytowanych mogą nie pojawiać się, jeśli w tym samym zapytaniu znajduje się wiele haseł cytowanych. A jeśli terminy są daleko od siebie, Google wyświetli najbardziej trafny fragment w opisie.

Jeśli cytowany tekst pojawia się kilka razy na stronie, Google pokaże najtrafniejsze z nich w opisie.

Warto zauważyć, że cytowane wyszukiwania nie działają w przypadku wyników lokalnych.

Skutki wprowadzonej aktualizacji

Dzisiejsza aktualizacja wyników wyszukiwania dla cytowanego tekstu wpływa tylko na sposób wyświetlania wyników w Google. Nie ma to wpływu na ranking stron internetowych w Google.

Ta aktualizacja może jednak wpłynąć na liczbę kliknięć Twoich stron w wyszukiwarce Google.

Google podkreśla, że ​​ta zmiana jest korzystna dla użytkowników, ponieważ mogą łatwiej i szybciej uzyskać to, czego szukają.

Z drugiej strony właściciele stron mogą nie uznać zmiany za pożądaną.

Jeśli osoby wyszukujące mogą uzyskać fragment, którego szukają, bezpośrednio w Google, to czy będą mieli powód, żeby kliknąć i odwiedzić daną stronę? Ciekawe, w jaki sposób przełoży się to na współczynnik CTR?

Źródło: 
https://blog.google/products/search/how-were-improving-search-results-when-you-use-quotes/
×