John Mueller z Google stwierdził, że jest to dość oczywiste stwierdzenie, mówiąc w zasadzie, że budowanie dobrej strony internetowej jest często dobre dla SEO. Powiedział na Twitterze: „Wiele dobrych praktyk w zakresie dostępności jest również dobrymi praktykami SEO i ogólnie rzecz biorąc, ulepszanie witryny dla użytkowników często skutkuje również pośrednimi, ogólnymi pozytywnymi efektami”.
I don't know what specifically they did, and whether the effect was from that. A lot of good accessibility best practices are also good SEO best practices, and just generally, making a site better for users often results in indirect, overall positive effects too.
— 🐝 johnmu.xml (personal) 🐝 (@JohnMu) June 1, 2022
W praktyce nie zawsze tak było. Czasami złe strony internetowe mają dobrą pozycję - w rzeczywistości było wiele przypadków, w których brzydko wyglądające strony miały bardzo dobre pozycje w rankingu. W większości przypadków nie działała to już w dzisiejszych czasach tak dobrze, ale w dawnych czasach często widzieliśmy brzydkie i mało wartościowe strony w rankingu na dobrych pozycjach.
Danny Sullivan napisał o tym w podobnym tonie na Twitterze:
Good SEO is doing what good humans would do. If you're citing a source because that source was important in helping you create content, link to them because that's fair, deserved credit. And link to them without nofollow because that's also, in such a case, fair, deserved credit.
— Danny Sullivan (@dannysullivan) June 1, 2022