Google dodaje obsługę danych strukturalnych dla zalet i wad produktów

Wyszukiwarka Google

Wyniki rozszerzone Google dotyczące stron z recenzjami produktów mogą teraz zawierać zalety i wady danego produktu.

Oto zrzut ekranu przedstawiający zalety i wady w rozszerzonych wynikach wyszukiwania Google:

Wady i zalety - dane strukturalne

developers.google.com

Według badań Google recenzje produktów są cennym źródłem informacji dla użytkowników poszukujących produktów do kupienia. Często zawierają listę zalet i wad, które są popularne wśród kupujących przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Ze względu na ich znaczenie dla użytkowników wyszukiwarka Google może teraz podkreślać zalety i wady w wynikach wyszukiwania.

Możesz oznaczyć zalety i wady z wykorzystaniem danych strukturalnych na stronach z recenzjami produktów. A następnie użyć Testu wyników z elementami rozszerzonymi, aby upewnić się, że będą one poprawnie wyświetlane w wyszukiwarce Google. Narzędzie zostało niedawno rozszerzone, aby oprócz wszystkich innych typów danych strukturalnych obsługiwanych przez wyszukiwarkę Google sprawdzać dane strukturalne zalet i wad produktów.

Google może spróbować też automatycznie zidentyfikować zalety i wady wymienione na stronie internetowej, nawet gdy dane strukturalne nie będą użyte. Google jednak będzie traktować dostarczone przez Ciebie uporządkowane dane priorytetowo przed danymi wyodrębnionymi automatycznie.

Obecnie tylko strony z redakcyjnymi recenzjami produktów mogą korzystać z nowego rodzaju danych strukturalnych. Na razie nie można ich wykorzystywać na stronach sprzedawanych produktów, ani przy recenzjach produktów dodawanych przez klientów.

Więcej informacji na temat wdrażania uporządkowanych danych zalet i wad znajdziesz w dokumentacji Google dotyczącej uporządkowanych danych produktów.

Jeśli dodajesz uporządkowane dane zalet i wad, musisz przestrzegać tych wskazówek:

  • Obecnie w wyszukiwarce mogą pojawiać się zalety i wady tylko przy stronach z redakcyjnymi recenzjami produktów.
  • Muszą być co najmniej dwa stwierdzenia dotyczące produktu. Może to być dowolna kombinacja zalet i/lub wad (na przykład poprawny jest znacznik ItemList z dwoma pozytywnymi stwierdzeniami).
  • Zalety i wady muszą być widoczne dla użytkowników na stronie.
  • Usługa jest dostępna w języku niderlandzkim, angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim, japońskim, polskim, portugalskim, hiszpańskim i tureckim we wszystkich krajach, w których dostępna jest wyszukiwarka Google.
Źródło:  developers.google.com
×