Google: dodanie uporządkowanych danych wideo nie sprawi, że Twój film będzie bardziej widoczny

Wyszukiwarka Google

W związku z dodaniem nowego raportu dotyczącego indeksu wideo do Google Search Console pojawiło się wiele pytań odnośnie problemów, które pojawiły się w tym raporcie.

Jeden z użytkowników Twittera zadał pytanie czy "W przypadku problemów "Nie udało się nam znaleźć na tej stronie dobrze widocznego filmu"… nie wymieniono schematu wideo jako potencjalnej poprawki. Czy dodanie schematu wideo pomogłoby Google w tym względzie?"

John Mueller z Google odpowiedział, że dodanie danych strukturalnych dotyczących wideo do stron zawierających filmy nie sprawi, że ten film będzie bardziej widoczny na tej stronie.

John odpowiedział na Twitterze: "Jeśli nie jest widoczny na stronie, dodanie uporządkowanych danych nie sprawi, że będzie bardziej widoczny".

Oto te tweety:

Google na swojej stronie wsparcia wyjaśniło, że problem określany jako "Nie udało się nam znaleźć na tej stronie dobrze widocznego filmu" dotyczy podstron, na których Google nie był w stanie znaleźć filmu wideo, który byłby wystarczająco widoczny, żeby uznać go za film reprezentujący tę stronę. Google zaleca, aby przed rozwiązaniem tego problemu rozwiązać inne problemy. Ten problem może wynikać z problemów z renderowaniem, jakie napotyka Googlebot, więc możliwe, że nie uda Ci się go rozwiązać. W każdym razie warto zadbać o to, aby film był dobrze widoczny na stronie.

Spróbuj przeprowadzić na swojej stronie test wersji opublikowanej, korzystając z raportu narzędzia do sprawdzania adresów URL, i spójrz na zrzut ekranu, aby zobaczyć stronę tak, jak widzi ją Google. (Sprawdź adres URL strony i kliknij Sprawdź URL wersji opublikowanej > Wyświetl przetestowaną stronę > Zrzut ekranu). Jeśli film nie znajduje się w pozycji początkowej, musisz wypróbować inną metodę testowania.

Źródło: 
https://www.seroundtable.com/google-video-structured-data-more-prominent-33990.html
×