Google informuje, że produkty niedostępne mogą mieć wpływ na widoczność w wyszukiwarce

seo

Google może zmniejszyć widoczność strony produktu, jeśli sprzedawany produkt jest wymieniony jako niedostępny w witrynie sprzedawcy.

Powiedział o tym John Mueller podczas ostatniego spotkania „English Google SEO office-hours”.

Jeden ze słuchaczy zadał pytanie, czy wyprzedanie produktów może negatywnie wpłynąć na rankingi wyszukiwania słów kluczowych związanych z transakcjami.

Mueller twierdzi, że teoretycznie Google może zmniejszyć widoczność stron produktów z niedostępnymi pozycjami. Jednak ostatecznie tak nie musi być.

Google traktuje produkty niedostępne w magazynie jako miękkie błędy 404

Mueller nie wyklucza, że ​​produkty niedostępne w magazynie mają zmniejszoną widoczność w wynikach wyszukiwania. ​​Google traktuje „brak na stanie” jako miękki błąd 404:

„Myślę, że jest wiele rzeczy, które wchodzą w grę, jeśli chodzi o same produkty, ponieważ mogą one być wyświetlane jako normalny wynik wyszukiwania.

Mogą być również wyświetlane jako organiczny wynik zakupów. Jeśli czegoś nie ma w magazynie, uważam, że wynik zakupów organicznych może nie zostać wyświetlony – nie jestem pewien na 100%.

A jeśli chodzi o normalne wyniki wyszukiwania, może się zdarzyć, że gdy zobaczymy, że czegoś nie ma, założymy, że jest to bardziej miękki błąd 404, w którym usuniemy również ten adres URL z wyników wyszukiwania.

Teoretycznie może to wpłynąć na widoczność w wynikach wyszukiwania, jeśli czegoś nie ma w magazynie”.

Google nadal będzie wyświetlać stronę produktu, jeśli jest odpowiednia

To, czy Google traktuje stronę produktu jako zawierającą miękki błąd 404, zależy od tego, jaką wartość oferuje poza samym produktem.

Jeśli informacje o produkcie pomimo tego, że nie jest on dostępny mogą być nadal przydatne, to prawdopodobnie pozostanie on widoczny w wynikach wyszukiwania.

Mueller kontynuuje:

„Nie musi tak być. W szczególności, jeśli i tak masz dużo informacji o tym produkcie na tych stronach, ta strona może być nadal dość trafna dla osób, które szukają określonego produktu. Niekoniecznie więc coś się kończy, a ta strona znika z wyszukiwania”.

Na koniec Mueller dodaje, że brak produktu w magazynie nie miałby wpływu na pozostałe rankingi witryny.

„Inną rzeczą, na którą należy również zwrócić uwagę, jest to, że nawet jeśli jeden produkt wyczerpie się, nie ma to wpływu na pozostałe rankingi witryny.

 Więc nawet gdybyśmy porzucili ten jeden konkretny produkt, ponieważ uważamy, że jest on bardziej jak miękka strona 404, niż osoby szukające innych produktów w witrynie, nadal wyświetlalibyśmy je normalnie. Nie chodzi o to, że byłby jakikolwiek negatywny efekt, który przeniósłby się na inne części witryny”.