John Mueller z Google został zapytany na Twitterze, czy przy migracji witryny na nowy CMS konieczne jest przekierowanie wszystkich adresów URL, które uległy zmianie.
Osoba zadająca pytanie wskazała również dodatkowe warunki:
- następuje migracja strony na nowy CMS,
- zmiana CMS powoduje zmianę adresów URL wszystkich produktów i kategorii,
- produktów jest ponad 20 tys.,
- przekierowanie wszystkich stron jest czasochłonne.
John odpowiedź, że powinno się przekierować wszystkie strony, których adresy URL uległy zmianie i że najlepiej zrobić to automatycznie (z pomocą programistów).
Oto dyskusja na Twitterze:
You should redirect all pages. It sounds like it would be worthwhile to talk with your developers and have them do it programmatically.
— 🌽〈link href=//johnmu.com rel=canonical 〉🌽 (@JohnMu) September 1, 2022
John Mueller dodał jeszcze, że można zrobić 20 miliardów przekierowań adresów URL, ale tak czy inaczej, zmiana CMS wpłynie na pozycje stron w wynikach wyszukiwania. Nie można zmienić wszystkiego i oczekiwać, że wszystko pozostanie takie samo.
You can do 20 billion redirects. And yes, all site migrations / CMS changes WILL affect search. It's a new website, after all. You can't change everything and also expect everything to remain the same.
— 🌽〈link href=//johnmu.com rel=canonical 〉🌽 (@JohnMu) September 1, 2022