Google: miliardy przekierowań są w porządku, ale przeniesienie witryny i tak wpłynie na ranking

John Mueller z Google

John Mueller z Google został zapytany na Twitterze, czy przy migracji witryny na nowy CMS konieczne jest przekierowanie wszystkich adresów URL, które uległy zmianie.

Osoba zadająca pytanie wskazała również dodatkowe warunki:

  • następuje migracja strony na nowy CMS,
  • zmiana CMS powoduje zmianę adresów URL wszystkich produktów i kategorii,
  • produktów jest ponad 20 tys.,
  • przekierowanie wszystkich stron jest czasochłonne.

John odpowiedź, że powinno się przekierować wszystkie strony, których adresy URL uległy zmianie i że najlepiej zrobić to automatycznie (z pomocą programistów).

Oto dyskusja na Twitterze:

John Mueller dodał jeszcze, że można zrobić 20 miliardów przekierowań adresów URL, ale tak czy inaczej, zmiana CMS wpłynie na pozycje stron w wynikach wyszukiwania. Nie można zmienić wszystkiego i oczekiwać, że wszystko pozostanie takie samo.

Źródło:  seroundtable.com
×