Język strony jest bardzo ważny, a John Mueller z Google wyjaśnił, że najlepiej jest mieć jeden podstawowy język na stronę, aby Google mógł najlepiej rozpoznać, jaki jest język tej strony. John Mueller opowiedział o tym dziś rano w filmie na temat treści wielojęzycznych.
John został zapytany: "Czy można umieścić dwie wersje językowe na tej samej stronie?" John odpowiedział: "W przypadku wyszukiwania jest to idealne rozwiązanie, gdy nasze systemy rozpoznają podstawowy język strony".
Powodem jest to, że posiadanie jednego języka na stronę "znacznie ułatwia polecanie strony użytkownikom, którzy wyszukują w tym języku" - dodał John.
A jeśli masz więcej języków? "Mimo to posiadanie niektórych treści w innych językach jest w porządku" – dodał John. Powiedział, że czasami trzeba użyć więcej niż jednego podstawowego języka na stronie, na przykład robi to serwis internetowy, która uczy języków.
John Mueller wyjaśnił: "W przypadku serwisu internetowego, która uczy innego języka, moim zaleceniem byłoby mieć przeważający jeden podstawowy język dla każdej strony. Możesz tworzyć strony dla innych języków w tej samej witrynie".
"Nie ma metatagu, którego trzeba użyć, aby wskazać wyszukiwarkom swój wybór języka" — wyjaśnił John Muller. Ale dodał, że używanie atrybutu języka HTML jest zalecane dla czytników ekranu, więc możesz tego użyć.
Oto wspomniane wideo:
Więcej szczegółów znajdziesz w dokumentacji Google: https://developers.google.com/search/docs/advanced/crawling/managing-multi-regional-sites