Google odpowiada czy opisy meta mają znaczenie dla rankingów

seo

John Mueller z Google odpowiedział na pytanie, czy opis meta może wpływać na rankingi wyszukiwania. To dobre pytanie, ponieważ Google radzi używać unikalnych opisów meta na stronach internetowych. Więc jest jakiś wpływ, ale czy jest to wpływ związany z rankingami?

Znacznik meta

Metatag jest formalnie znany jako meta. Element meta służy do opisywania (reprezentowania) informacji o stronie internetowej.

W celu opisania różnych właściwości strony internetowej element meta (jak wszystkie elementy HTML) ma atrybuty, które w pewnym sensie rozszerzają element meta, dzięki czemu może dostarczyć określony rodzaj informacji do przeglądarki internetowej lub robota indeksującego, przykładowo Googlebot.

Na przykład:

  • Metatag robots komunikuje się z robotami,
  • Metatag refresh komunikuje się z przeglądarką.

Istnieje wiele innych metatagów, które komunikują się bezpośrednio z wyszukiwarkami i przeglądarkami:

  • meta name=”viewport”
  • meta http-equiv=”refresh”
  • meta name=”google-site-verification”
  • meta name=”googlebot” content=”notranslate”

Dane elementów meta to informacje, które nie są przeznaczone do bezpośredniego przeglądania przez odwiedzających witrynę (chociaż można je zobaczyć pośrednio w wynikach wyszukiwania).

Meta opis

W3C tworzy standardy odpowiedzialne za definiowanie HTML. Oficjalna specyfikacja dla tagu meta description mówi, że meta description jest przeznaczony do użytku przez wyszukiwarki.

„Wartość musi być dowolnym ciągiem opisującym stronę. Wartość musi być odpowiednia do użycia w katalogu stron, np. w wyszukiwarce. W każdym dokumencie nie może być więcej niż jeden element meta z atrybutem name ustawionym na opis wartości.”

Wykorzystanie metaopisów przez Google

Dokumentacja na temat znaczników danych strukturalnych Google odnotowuje, że opisy meta są używane do generowania fragmentów wyników wyszukiwania.

Jeśli metaopis jest prawidłowo używany, to będzie on wyświetlany w wynikach wyszukiwania i przekaże potencjalnemu odwiedzającemu witrynę informacje o stronie oraz da mu wyobrażenie o tym, czego się spodziewać, jeśli kliknie łącze i odwiedzi witrynę.

Nie ma ograniczeń co do długości metaopisu.

Istnieje jednak limit ilości metaopisu, który wyszukiwarki zdecydują się wyświetlić. Limit określa, ile może wyświetlić się na urządzeniu przeglądarki użytkownika.

Czy Google używa metaopisu do rankingu?

Osoba zadająca pytanie pytała konkretnie o dodanie informacji o nazwie lokalizacji do metaopisu i czy pomogłoby to w rankingu.

John Mueller z Google odpowiedział w szerszym zakresie niż tylko dodanie nazwy lokalizacji, a jego odpowiedź dotyczyła tego, czy cokolwiek w metaopisie wpływa na rankingi.

Oto zadawane pytanie:

„Czy dodanie nazwy lokalizacji w meta opisie ma znaczenie dla Google pod względem rankingu, jeśli utrzymana jest jakość treści?”

John Mueller odpowiedział:

„Tak więc metaopis jest używany głównie jako fragment na stronie wyników wyszukiwania. I to nie jest coś, czego używalibyśmy do rankingu. Ale oczywiście posiadanie dobrego fragmentu na stronie wyników wyszukiwania może sprawić, że ludzie będą bardziej interesować się odwiedzaniem Twojej strony, gdy zobaczą pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania”.