Ponieważ Google ostatnio wprowadza duże zmiany w swoich algorytmach wyszukiwania, które mogą mieć duży wpływ na ruch w Twojej witrynie, warto wziąć udział w nadchodzącym wydarzeniu „Search On 22”, podczas którego Google przedstawi najnowsze postępy w wyszukiwarce, a także jak chce poprawić swoje wyniki.
Event odbędzie się w środę 28 września i będzie obejmować szereg ekspertów wyszukiwarki Google omawiających najnowsze postępy i podejścia w rankingu wyszukiwania.
Jak mówi Google: „Podczas wydarzenia usłyszysz o tym, jak Google zmienia swoje podstawowe produkty informacyjne, aby pomóc ludziom zrozumieć świat w bardziej naturalny i intuicyjny sposób”.
Obejmuje to oczywiście również najnowszą aktualizację „helpful content”(piszemy o niej w naszym wpisie "Helpful Content Update" - zapowiedź nowej aktualizacji algorytmu Google) , która ma na celu lepsze wyróżnienie w wynikach wyszukiwania witryn, które tworzą treści „dla ludzi”, w przeciwieństwie do stron internetowych, które zostały zaprojektowane wyłącznie z myślą o rankingu SERP.
Może to mieć duży wpływ, ponieważ od lat powszechną radą SEO było tworzenie stron internetowych z najlepszymi słowami kluczowymi i wyszukiwanymi hasłami rozproszonymi po całym tekście.
Takie podejście jest nadal aktualne, ale niektóre strony internetowe zbytnio skłaniają się ku tworzeniu stron z tymi technicznymi elementami SEO, co w zasadzie spowodowało, że bardziej przesunęły się one w kierunku grania w SEO, w przeciwieństwie do dostarczania najbardziej odpowiednich, wartościowych wyników dla ludzi.
Google niedawno wprowadziło również nowe aktualizacje fragmentów wyszukiwania, wyników kontekstowych, ostrzeżeń dotyczących treści i nie tylko.
Według Google, wyszukiwarka stale się poprawia, a firma co roku wprowadza tysiące poprawek i zmian w swoich algorytmach (tylko w 2020 r. wprowadziła 4500 zmian w wyszukiwarce). Właśnie dlatego SEO pozostaje nauką niedokładną. W rzeczywistości chyba nawet sami eksperci z Google nie są w stanie wyjaśnić wszystkich zawiłości.
Zatem takie publiczne wydarzenie jest dosyć ważne, ponieważ każda osoba pozna prezentowane informacje z innego kontekstu. Szczegółowa zmiana lub ulepszenie może mieć poważne konsekwencje dla Twojej witryny, ale może nie mieć większego znaczenia w szerszym schemacie planu Google.
Dostosowanie się do wymagań Google może sprawić, że uzyskasz pozytywny efekt, który może pomóc w utrzymaniu wysokiej pozycji Twoich stron w przyszłości.
Samo wydarzenie znajdziesz klikając tutaj.