Google Search Console Insights to narzędzie analityczne dla twórców treści i wydawców, które wykorzystuje dane z Google Search Console i Google Analytics. Dzięki niemu można sprawdzać, jak odbiorcy odkrywają zawartość witryny i co spotyka się z ich zainteresowaniem.
Google Search Console Insights obsługuje teraz Google Analytics 4
Google dodał obsługę witryn korzystających z Google Analytics 4 do wyświetlania danych w Google Search Console Insights. Wcześniej, po skonfigurowaniu GA4 dla swojej witryny, Google Search Console Insights nie pokazywało prawie żadnych danych, ale teraz to się zmieniło.
Google ogłosił to na Twitterze, pisząc: „Masz usługę GA4, ale nie możesz jej używać z Search Console Insights? Teraz możesz! Wprowadzamy obsługę GA4, sprawdź to!”.
📢 Have a GA4 property but couldn't use it with Search Console Insights? Now you can! We are rolling out GA4 support, check it out! 🧑💻https://t.co/XTwC0VhfIW
— Google Search Central (@googlesearchc) July 6, 2022
Dostęp do Search Console Insights
Search Console Insights są częścią usługi Google Search Console, dlatego mogą z nich korzystać wszyscy zweryfikowani użytkownicy Google Search Console. Przy powiązaniu usługi Google Search Console w swojej witrynie z usługą Google Analytics, dane będą bardziej rozbudowane i dokładne.
Dostęp do raportów Google Search Console Insights można uzyskać na stronie:
https://search.google.com/search-console/insights
Analizowanie danych w Search Console Insights
Google zaprojektowało Search Console Insights, aby zaoferować przegląd skuteczności treści. Pokazuje dane z Google Analytics z ostatnich 28 dni w połączeniu ze statystykami z Google Search Console, które czasami są porównywane z poprzednim okresem.
O to przykładowe pytania, na które możesz znaleźć odpowiedź w Search Console Insights:
- Jakie są Twoje najskuteczniejsze treści, a które zyskują popularność?
- Które fragmenty treści cieszą się największym zainteresowaniem?
- Czego szukają użytkownicy w Google, zanim odwiedzą Twoje treści?
- Który artykuł kieruje użytkowników do Twojej witryny i treści?
- Jak użytkownicy odkrywają Twoje treści w internecie?
- Jakim zainteresowaniem cieszą się nowe treści?
Aktualizacja 11.07.2022 r.
Firma Google wysyła już wiadomości e-mail do właścicieli witryn z informacją, że Statystyki Search Console obsługują teraz Google Analytics 4. Poniżej zrzut ekranu wspomnianej wiadomości.