Pomiar jest podstawą reklamy cyfrowej. Dokładny pomiar opiera się na solidnym tagowaniu, które pomaga dotrzeć do osób, które odwiedziły Twoją witrynę lub aplikację. Służy również jako podstawa strategii pomiarowej skoncentrowanej na prywatności, która koncentruje się na informacjach, które to ludzie zgodzą się Ci udostępnić, tak zwanych danych za zgodą, danych pierwszej strony i danych modelowanych.
Bardzo ważne jest, aby reklamodawcy stosowali trwałe tagowanie całej witryny, ponieważ starsze identyfikatory, takie jak pliki cookie innych firm, są wycofywane. Tagowanie pomoże Ci wzmocnić prywatność użytkowników, nadążać za szybko zmieniającymi się przepisami oraz kontynuować pomiary wydajności i spostrzeżenia dotyczące modelowania.
Tagowanie ewoluuje wraz z potrzebami pomiarowymi
Aby pomóc Ci nadążyć za zmianami w branży, Google scentralizowało swoje rozwiązania do tagowania za pomocą Menedżera tagów Google, systemu zarządzania tagami dla przedsiębiorstw oraz globalnego tagu witryny (gtag.js), który umożliwia reklamodawcom wysyłanie danych o zdarzeniach do Google Analytics i Google Ads oraz Google Marketing Platform.
Dziś Google jeszcze bardziej ulepsza obsługę tagowania za pomocą nowego tagu Google – pojedynczego tagu wielokrotnego użytku, który jest oparty na istniejących implementacjach gtag.js, który pomaga w niezawodnym pomiarze wpływu i zachowaniu zaufania użytkowników.
Wdrożony w przyszłym tygodniu tag Google odblokuje nowe możliwości, które pomogą Ci robić więcej, poprawiać jakość danych i wprowadzać nowe funkcje — bez konieczności dodatkowego kodu. Zgodnie z wcześniejszymi zaleceniami w przypadku globalnego tagu witryny, tag Google powinien być zainstalowany na wszystkich stronach Twojej witryny.
W przypadku klientów korzystających z Menedżera tagów Google nie zaobserwujesz żadnych zmian w obecnej konfiguracji. Wypatruj jednak przyszłych aktualizacji dotyczących ściślejszej integracji i ścieżek uaktualniania między tagiem Google a Menedżerem tagów Google.
Scentralizowane tagowanie całej witryny
Reklamodawcy z wieloma wystąpieniami tagu gtag.js mogą teraz łączyć te tagi i centralnie zarządzać ich ustawieniami na ekranach tagów Google w Google Ads i Google Analytics. Ponieważ łatwiej będzie skonfigurować tagowanie całej witryny oraz łączyć lub ponownie używać tagów, możesz łatwo zwiększyć liczbę otagowanych stron przy spójnej konfiguracji.
Pomaga to ulepszyć pomiar, prowadząc do lepszej jakości informacji o klientach. Możesz również zarządzać dostępem użytkowników do ustawień tagów w różnych produktach w jednym dedykowanym miejscu, co daje większą kontrolę nad tym, kto ma dostęp do krytycznych ustawień pomiaru. Google zapewnia, że istniejące implementacje gtag.js będą nadal działać i automatycznie staną się tagiem Google.
Szybsza i łatwiejsza konfiguracja tagu
W nadchodzących miesiącach będzie można również użyć istniejącej instalacji tagu Google podczas konfigurowania innego produktu lub konta Google albo tworzenia nowych działań powodujących konwersję, zamiast za każdym razem konfigurować dodatkowy kod. Google uprościło złożone przepływy pracy, aby zapewnić prostą i szybką konfigurację, która działa w Google Ads i Google Analytics w interfejsach usług, które już znasz.
A dla klientów korzystających z popularnych systemów zarządzania treścią, takich jak HubSpot, Squarespace czy Wix, będziesz mógł zainstalować nowy tag Google bez żadnego kodu.
Przygotowanie dzisiaj na przyszłość
Tag Google to nowe scentralizowane podejście do tagowania, zintegrowane z wieloma innymi rozwiązaniami Google w zakresie prywatności, które zapewniają reklamodawcom większą kontrolę i łatwość użytkowania. Podobnie jak w przypadku istniejących implementacji gtag.js i Menedżera tagów Google, tag Google nadal dobrze współpracuje z takimi rozwiązaniami, jak tryb zgody i tagowanie po stronie serwera.