Google aktualizuje narzędzie do tworzenia raportów niestandardowych GA4 o możliwość dodawania wymiarów i danych, które są ważne dla Twojej firmy.
Oficjalny dziennik zmian Google Analytics brzmi:
„Możesz teraz dodawać niestandardowe wymiary i dane do niestandardowych raportów jako wymiary podstawowe, co ułatwia raportowanie niestandardowych informacji, które są ważne dla Twojej firmy. Ponadto selektory wymiarów i danych w Narzędziu do tworzenia raportów zostały zaktualizowane, aby ułatwić nawigację i ułatwić szybkie znajdowanie wymiarów i danych”.
W przykładzie dostarczonym przez Google można zobaczyć, jak niestandardowe wymiary mogą uwzględniać dane, takie jak długość artykułu, dając wydawcom możliwość łączenia danych Google Analytics z danymi spoza Google Analytics.
Możesz teraz dodawać dowolne niestandardowe wymiary i dane do raportów GA4 zdefiniowanych w Twojej usłudze Google Analytics.
Wcześniej ta opcja była dostępna tylko w raportach Universal Analytics.
Jak dodać niestandardowe wymiary i dane do raportów GA4?
Aby uzyskać dostęp do narzędzia do tworzenia raportów Google Analytics, kliknij przycisk dostosuj raport (wygląda jak ołówek) w prawym górnym rogu dowolnego raportu lub kliknij opcję Biblioteka w lewym menu nawigacyjnym.
Następnie przewiń w dół do tabeli raportów, kliknij +Utwórz nowy raport i wybierz „Utwórz szczegółowy raport”.
Następnie kliknij Edytuj lub Utwórz kopię z menu rozwijanego. Kreator raportów powinien teraz pojawić się na ekranie.
Sekcja Dane raportu to miejsce, w którym ustawiasz wymiary i dane, które pojawiają się w tabeli raportu. W raporcie możesz wybierać spośród domyślnych i niestandardowych wymiarów i danych.