"Helpful Content Update" - zapowiedź nowej aktualizacji algorytmu Google

google

Google wprowadzi wkrótce aktualizację algorytmu, zwaną "helpful content update", która będzie skierowana do witryn, które mają dużą ilość nieprzydatnych treści, które zostały napisane pod wyszukiwarki, a nie dla ludzi.

Firma Google zaznaczyła, że aktualizacja pierwotnie będzie dotyczyła tylko treści w języku angielskim (na całym świecie), natomiast w przyszłości zamierza ją rozszerzyć również na inne języki. Proces aktualizacji ma wystartować już w przyszłym tygodniu.

Oto ogłoszenie Google na Twitterze:

Google Helpful Content Update - szczegóły

Wyszukiwarka Google wprowadza "helpful content update" (aktualizacja pomocnej treści), aby dostarczyć użytkownikom w wynikach wyszukiwania bardziej oryginalne i pomocne treści napisane przez ludzi dla ludzi.

Skoncentruj się na treściach przede wszystkim dla ludzi

"Helpful content update" ma na celu lepsze nagradzanie treści, w przypadku których odwiedzający czują, że mieli satysfakcjonujące doświadczenia, podczas gdy treści, które nie spełniają oczekiwań odwiedzających, nie będą tak skuteczne.

Podobnie jak w przypadku poprzednich aktualizacji, firma Google udostępniła listę pytań, które mogą pomóc w tworzeniu treści nagradzanych, czyli treści zorientowanych na człowieka:

  • Czy masz istniejących lub potencjalnych odbiorców swojej firmy lub witryny, którzy uznaliby treści za przydatne, gdyby trafili bezpośrednio do Ciebie?
  • Czy Twoje treści wyraźnie pokazują doświadczenie z pierwszej ręki i dogłębną wiedzę (na przykład wiedzę, która pochodzi z faktycznego korzystania z produktu lub usługi lub odwiedzenia miejsca)?
  • Czy Twoja witryna ma główny cel?
  • Czy po przeczytaniu Twoich treści ktoś odejdzie z poczuciem, że dowiedział się wystarczająco dużo na dany temat, aby pomóc osiągnąć swój cel?
  • Czy ktoś czytający Twoje treści poczuje, że miał satysfakcjonujące doświadczenia?

Unikaj tworzenia treści wyłącznie dla wyszukiwarek

Według Google podejścia zorientowanego na ludzi nie unieważnia najlepszych praktyk SEO, takich jak te opisane w przewodniku Google dotyczącym SEO. Pozycjonowanie jest pomocne, gdy stosuje się je do treści zorientowanych na ludzi. Jednak treści tworzone głównie dla ruchu w wyszukiwarkach są silnie skorelowane z treściami, które nie satysfakcjonują użytkowników.

Jak uniknąć podejścia ukierunkowanego na wyszukiwarkę? Google zadał następujące pytania (odpowiedzi powinny być przeczące):

  • Czy treść ma przede wszystkim przyciągnąć ludzi z wyszukiwarek, a nie jest stworzona dla ludzi?
  • Czy tworzysz dużo treści na różne tematy w nadziei, że niektóre z nich mogą się dobrze sprawdzać w wynikach wyszukiwania?
  • Czy używasz rozbudowanej automatyzacji do tworzenia treści na wiele tematów?
  • Czy głównie podsumowujesz to, co inni mają do powiedzenia, bez dodawania większej wartości?
  • Czy piszesz o rzeczach tylko dlatego, że wydają się modne, a nie dlatego, że pisałbyś o nich inaczej dla obecnych odbiorców?
  • Czy Twoje treści sprawiają, że czytelnicy czują, że muszą szukać ponownie, aby uzyskać lepsze informacje z innych źródeł?
  • Czy piszesz do określonej liczby słów, ponieważ słyszałeś lub czytałeś, że Google ma preferowaną liczbę słów? (Nie, nie).
  • Czy zdecydowałeś się wejść w jakiś niszowy obszar tematyczny bez żadnej prawdziwej wiedzy, ale zamiast tego głównie dlatego, że myślałeś, że uzyskasz ruch z wyszukiwania?
  • Czy Twoje treści obiecują odpowiedzieć na pytanie, na które w rzeczywistości nie ma odpowiedzi, na przykład sugerowanie daty premiery produktu, filmu lub programu telewizyjnego, gdy nie jest ona potwierdzona?

Jak ma przebiegać aktualizacja

Aktualizacja rozpocznie się w przyszłym tygodniu. Ta aktualizacja wprowadza nowy czynnik rankingowy dla całej witryny, który brany jest pod uwagę wśród wielu innych czynników służących do rankingowania stron internetowych. Systemy Google automatycznie identyfikują treści, które wydają się mieć niewielką wartość, niską wartość dodaną lub w inny sposób nie są szczególnie przydatne dla osób przeprowadzających wyszukiwania.

Wszelkie treści (nie tylko nieprzydatne) w witrynach, które ogólnie zawierają stosunkowo dużą ilość nieprzydatnych treści, mają mniejsze szanse na dobre wyniki w wyszukiwarce, zakładając, że gdzieś indziej w sieci istnieją inne treści, które lepiej wyświetlić. Z tego powodu usunięcie nieprzydatnych treści może poprawić ranking innych treści.

Jak dużo czasu może zająć wyjście z filtra Google?

Jeśli Twoja witryna zostanie oflagowana przez tę aktualizację, odzyskanie witryny może potrwać kilka miesięcy.

Witryna musi z czasem udowodnić, że nie publikuje już treści wyłącznie z powodu rankingu w wyszukiwarkach, a to wymaga czasu.

Wygląda więc na to, że będzie pewien rodzaj okresu oczekiwania, przez który witryny muszą przejść, aby pokazać algorytmom Google, że witryna w pierwszej kolejności dostarcza przydatne treści ludziom.

Ten proces klasyfikacji jest całkowicie zautomatyzowany przy użyciu modelu uczenia maszynowego. Nie jest to działanie ręczne ani działanie antyspamowe. I chociaż Google na bieżąco aktualizuje wyniki, dokonując zmian dziś, prawdopodobnie nie będą one odzwierciedlone w rankingach Google przez kilka miesięcy.

Źródło:  developers.google.com
×