Do kogo kierować kampanie reklamowe? Określanie odbiorców w oparciu o dane z Facebook i LinkedIn

13/10/2019
  • Czas czytania: 5 min
5,0 rating
5 (1 ocena)
W artykule Do kogo kierować kampanie reklamowe? Określanie odbiorców w oparciu o dane z Google Analytics poruszaliśmy kwestie związane z określaniem właściwej grupy odbiorców, na których będziemy kierować nasze kampanie marketingowe. W tym tekście natomiast omówimy to samo zagadnienie, ale w odniesieniu do platform Facebook i LinkedIn.

Na początek Facebook Ads

Chcąc zgłębić dane statystyczne związane z odbiorcami, którzy weszli w interakcje z naszym kontem reklamowym musimy przejść do sekcji analizy i raporty, a następnie do statystyki grup odbiorców. Znajdziemy tam między innymi dane demograficzne jak wiek i płeć, status związku, poziom wykształcenia oraz branże w których pracują użytkownicy.
facebook poziom wykształcenia status związku
facebook wykonywany zawód
Oprócz danych demograficznych znajdziemy także dane dotyczące:
  • polubienia strony, a wśród nich najpopularniejsze kategorie oraz strony Facebooka, które najprawdopodobniej są powiązane z Twoją grupą odbiorców na podstawie polubień strony Facebooka
  • lokalizacji, a w nich najpopularniejsze miasta, czołowe kraje oraz również cieszące się popularnością języki
  • aktywności, a tam częstotliwość działań, którymi są liczba określające, ile razy wybrana grupa odbiorców podjęła konkretne działania na Facebooku oraz użytkownicy urządzenia. Statystyka ta określa sposób uzyskiwania dostępu do Facebooka przez wybraną grupę odbiorców w ciągu minionych 30 dni
facebook urządzenia

Chcąc analizować dane z kampanii Facebook Ads zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest opieranie się na danych dostępnych właśnie na samej platformie Facebook niż chociażby na tych zgromadzonych w Google Analytics, gdyż te drugie z pewnością nie będą szczególnie dokładne.

Przykładowo to co widzimy w sekcji polubienia strony Facebooka w Google Analytics będzie wyświetlane po prostu jako ruch z FB bez dokładnie podanej lokalizacji i warto o tym pamiętać tworząc chociażby raporty dla siebie czy swoich klientów.

Teraz pora na LinkedIn

Przejdźmy teraz do LinkedIn Ads. Na początku warto przypomnieć, aby na swojej stronie posiadać kod Insight Tag, który jest krótkim kodem JavaScript umożliwiającym zbieranie danych o odwiedzających i raporty dotyczące kampanii. Kod można wgrać bezpośrednio umieszczając go w kodzie strony bądź za pomocą Google Tag Mangera.

linkedin insight tag
linkedin zainstaluj insight tag

Sekcja dane demograficzne witryny to narzędzie służące do raportowania, dostarczające informacji na temat odwiedzających Twoją witrynę. Tutaj masz możliwość wyświetlania i porównywania danych w oparciu o dwa różne segmenty grup odbiorców. Istnieje możliwość filtrowania danych korzystając z listy rozwijanej zakresu dat i następujących wymiarów demograficznych: stanowisko, firma, branża firmy, poziom w hierarchii, wielkość firmy, lokalizacja, kraj/rejon.

linkedin dane demograficzne witryny

Bardzo intersujące i przydatne statystki znajdziemy w sekcji dane demograficzne dla grupy kampanii. Niezależnie od wybranego segmentu otrzymamy dane dotyczące ilości wyświetleń, kliknięć, a także średniego współczynnika CTR. Na grafice mamy podane dane w oparciu o segment poziom w hierarchii.

linkedin dane poziom w hierarchii

Na LinkedIn Ads tak samo jak w Facebook Ads jesteśmy w stanie zbudować podobne listy odbiorców. Grupy podobnych odbiorców ułatwiają znalezienie osób o pokrewnych cechach do docelowych odbiorców. Grupy te określane są poprzez zastosowanie istniejącego segmentu pasujących grup odbiorców, takich jak grupy odbiorców witryny, listy kont bądź listy kontaktów.

Podsumowanie

Tak naprawdę nieważne jakiego narzędzia używasz do określenia swoich potencjalnych odbiorców. Istotne jest jednak posiadanie jak największej ilości danych w oparciu o możliwie dużą ilość narzędzi. Jeżeli prowadzimy kampanie za pośrednictwem kilku kanałów promocji i na każdym z nich statystyki określające naszych odbiorców są bardzo zbliżone to świetnie, bo wtedy mamy bardzo łatwą ścieżkę do określenia naszych potencjalnych odbiorców. Jeśli jednak to dane znacząco odbiegają od siebie no to wtedy mamy niemały problem, a wtedy na pomoc może Ci przyjść zespół KiwiLab 🙂

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Michał Martyniuk
Michał Martyniuk
Z marketingiem internetowym jest mi po drodze od roku 2010. Realizuje kampanie Pay Per Click za pośrednictwem m. in. takich kanałów jak Google Ads, Facebook, Twitter, Quora, LinkedIn. Zajmuje się pozycjonowaniem stron i sklepów internetowych. Do tej pory zrealizowałem oraz brałem udział w łącznie niemalże 300 projektach PPC i SEO.

Podobne wpisy