Wraz z coraz większym rozwojem na Facebooku i Instagramie firma Meta wprowadza nowe opcje reklam, aby pomóc reklamodawcom w zmaksymalizowaniu możliwości promocji w krótkich filmach wideo.
Po pierwsze, Meta udostępnia swoje reklamy Click-to-Messenger na Facebooku Reels, które umożliwią firmom kierowanie bezpośredniego kontaktu za pośrednictwem klipów Reels.
Jak widać w tym przykładzie, reklamy Click-to-Messenger na Reels będą zawierać duży przycisk CTA, aby napędzać kontakt za pośrednictwem prywatnego czatu, który opiera się zarówno na rosnącej popularności krótkometrażowych filmów wideo, jak i prywatnych interakcji wiadomości.
socialmediatoday.com
Co odnosi się również do drugiego nowego dodatku - Meta również czyni WhatsApp optymalizacji konwersji dostępne dla Facebook Reels Ads.
Jak wyjaśnia Meta:
„Zazwyczaj wyświetlamy reklamy Click to Messenger osobom, które najprawdopodobniej zainicjują rozmowę z firmą na WhatsApp, Messenger lub Instagram. Dzięki tej aktualizacji reklamodawcy, którzy korzystają z celów sprzedaży, zaangażowania lub ruchu drogowego, aby dodać przycisk „Wyślij wiadomość” do swoich reklam na Facebooku Reels, będą teraz dać użytkownikom możliwość rozpoczęcia rozmowy w WhatsApp bezpośrednio z reklamy.”
Zapewni to kolejny sposób na zwiększenie koncentracji marki na WhatsApp jako głównym kanale kontaktowym, co jest kolejnym krokiem w kierunku zwiększenia możliwości biznesowych w aplikacji do przesyłania wiadomości.
Jak zauważono, więcej użytkowników mediów społecznościowych obecnie udostępnia treści w DM, w przeciwieństwie do publicznego udostępniania w kanałach informacyjnych, co stało się główną zmianą w ogólnej interakcji online.
Meta twierdzi, że jest to również przekładające się na rozmowę o marce, z niedawną ankietą pokazującą, że prawie 50% widzów Reels nawiązało kontakt DM z marką po obejrzeniu jej krótkich treści wideo.
Dodanie WhatsApp do miksu jest również zgodne z szerszą wizją Meta, aby zmaksymalizować możliwości przesyłania wiadomości biznesowych - co jest elementem, w którym nadal odgrywa znaczącą rolę w stosunku do konkurentów.
Na innym froncie Meta udostępnia również szersze wsparcie dla celu reklamy reels Facebooka, który zapewni inny sposób mierzenia reakcji, komentarzy i polubień oraz porównywania ich z zaangażowaniem z innych reklam lub kampanii.
Oznacza to, że reklamodawcy, którzy zdecydowali się na kampanię, mogą rozszerzyć zasięg swoich kampanii na nowych odbiorców za pośrednictwem reklam Overlay i Post-Loop.
Wreszcie, Meta zauważa również, że wraz z rozwojem opcji wideo w formie krótkiej, likwiduje swoją ofertę reklamy wideo In-Stream Reserve.
Aktualizacje zapewnią reklamodawcom Facebooka i Instagrama więcej możliwości dostosowania się do zmian w korzystaniu z platform społecznościowych, w szczególności w przypadku korzystania z Reels, które mogą być coraz bardziej interesujące dla partnerów marki.