Meta zapowiada nowe opcje reklam dla rolek na Facebooku

Meta logo

Meta postrzega Reels jako „przyszłość wideo” na swoich platformach, a zaangażowanie w krótkie treści jest obecnie jednym z niewielu pozytywnych trendów wzrostu w jej aplikacjach.

Niezależnie od tego, czy wynika to z większej liczby osób, które chcą oglądać Reels, Meta chętnie podwaja zawartość Reels, co oznacza również, że musi oferować twórcom Reels większy udział w przychodach.

W związku z tym Meta przedstawiła kilka nowych opcji reklamowych Reels, które zapewnią markom większą zdolność do korzystania z formatu i większy udział w przychodach dla najlepszych twórców.

Pierwsza nowa opcja w testach to „reklamy post-loop”, które są 4-10-sekundowymi możliwymi do pominięcia reklamami wideo, które będą odtwarzane po zakończeniu Reel.

meta reels

socialmediatoday.com

Jak widać na tym przykładzie, niektóre Rolki Facebooka będą teraz wyświetlać wskaźnik „Reklama wkrótce się zacznie”, gdy dojdziesz do końca Rolki, która następnie przejdzie do reklamy post-loop. Po zakończeniu odtwarzania reklamy oryginalna rolka zostanie wznowiona i ponownie zapętlona.

Jak już wspomniano, może to być sposób na bardziej bezpośrednie zarabianie na treściach Reels, chociaż przerwa prawdopodobnie nie będzie mile widziana dla widzów, a ciekawie będzie zobaczyć, jakie są rzeczywiste współczynniki wyświetleń takich reklam.

Interesujące będzie również sprawdzenie, czy Meta stara się przypisywać te wyświetlenia reklam do oryginalnego Reels i jak może to odnosić się do udziału w przychodach dla twórców Rolek.

Ta opcja jest tylko we wczesnych testach, więc na tym etapie nie ma zbyt wiele do zrobienia.

Nowe reklamy karuzelowe

Meta testuje również nowe reklamy karuzelowe na Facebook Reels – reklamy przewijane w poziomie, które mogą zawierać do 10 obrazów wyświetlanych na dole treści Facebook Reels.

facebook reels

socialmediatoday.com

Promocje te będą bezpośrednio powiązane z wynikami poszczególnych kołowrotków i mogą zapewnić twórcom kolejną opcję zarabiania, a jednocześnie umożliwią markom korzystanie z popularnych klipów. TikTok oferuje podobną opcję reklamy w swoich narzędziach.

Z drugiej strony, Meta daje również markom dostęp do większej liczby opcji muzycznych dla swoich rolek, z nowymi, „wysokiej jakości” piosenkami dodanymi do swojej kolekcji dźwięków, które można dodać do reklam karuzelowych na rolkach.

„Firmy mogą wybrać utwór z naszej biblioteki lub zezwolić aplikacji na automatyczny wybór najlepszej muzyki do reklamy na podstawie jej treści”.

Zarabianie na krótkich filmach wideo to kolejne wielkie pole bitwy. YouTube niedawno przedstawił nowy proces zarabiania na krótkich filmach, a TikTok wciąż rozwija narzędzia do transmisji na żywo, aby ułatwić większy udział w przychodach.

Wstawianie reklam do tak krótkich klipów jest trudne, zwłaszcza w sposób przyjazny dla użytkownika. Ale platforma, która może to zrobić dobrze wygra, zapewniając bezpośrednią monetyzację twórcom, opartą na wydajności treści, co prawdopodobnie ostatecznie spowoduje, że najlepsi twórcy będą skłaniać się ku tym platformom, starając się zmaksymalizować swoje możliwości.

Źródło: 
https://www.socialmediatoday.com/news/Meta-Tests-New-Ad-Options-for-Facebook-Reels/633343/
×