Microsoft wprowadza reklamy w Bing Chat

Bing

Firma Microsoft ogłosiła plany wprowadzenia reklam w ramach czatu Bing opartego na sztucznej inteligencji. Jest to znaczący krok, ponieważ Bing chat był do tej pory platformą bez reklam. W poście na blogu Microsoft wyjaśnia, dlaczego wprowadza tę zmianę.

Reklamy w Bing Chat – więcej przychodów dla wydawców?

Od czasu uruchomienia nowego interfejsu wyszukiwania Bing i przeglądarki Edge firma Microsoft ma na celu zapewnienie kompleksowego dostępu do funkcji wyszukiwania, czatu, odpowiedzi i tworzenia treści.

Ta strategia się opłaca, z ponad 100 milionami aktywnych użytkowników dziennie na Bing i ponad 100 milionami nagranych czatów.

Co ciekawe, jedna trzecia użytkowników w podglądzie jest nowością w Bing, tworząc szansę dla wydawców.

W miarę jak Bing chat ewoluuje, aby lepiej zaspokajać potrzeby użytkowników w zakresie wyszukiwania, pojawiły się pytania dotyczące konsekwencji dla wydawców treści.

Cele firmy Microsoft w tym nowym krajobrazie wyszukiwania obejmują:

  • Zwiększanie ruchu wydawców.
  • Zwiększenie przychodów wydawców dzięki nowym funkcjom i reklamie.
  • Wspieranie zdrowego ekosystemu poprzez współpracę z przemysłem.

Wczesne dane z podglądu sugerują, że Microsoft jest na drodze do osiągnięcia tych celów.

Unikalne implementacje, takie jak cytaty z odpowiedzi na czat powiązane ze źródłami i linki „dowiedz się więcej” do dodatkowych źródeł, pomogły w osiągnięciu tego sukcesu.

Odkrywanie nowych możliwości dla wydawców

Firma Microsoft aktywnie bada dodatkowe sposoby dystrybucji treści, wpływając pozytywnie na ruch i przychody.

Niektóre wczesne pomysły obejmują:

  • Reklamy na czacie: Firma Microsoft rozważa umieszczanie reklam na czacie i udostępnianie przychodów z reklam partnerom, których zawartość przyczyniła się do odpowiedzi na czat.
  • Rozszerzone doświadczenie najechania: Umieszczenie wskaźnika nad linkiem wydawcy spowoduje wyświetlenie większej liczby linków od tego wydawcy, zachęcając użytkowników do zaangażowania i zwiększając ruch na stronie internetowej wydawcy.
  • Bogate napisy dla partnerów Microsoft Start: Umieszczenie bogatego napisu treści licencjonowanych przez Microsoft Start obok odpowiedzi na czat może zwiększyć zaangażowanie użytkowników i umożliwić udostępnianie przychodów z reklam partnerom.

Chociaż dyskusje te są na wczesnym etapie, opinie są pozytywne.

Microsoft planuje kontynuować bezpośrednią współpracę z wydawcami, aby kształtować przyszłość wyszukiwania.

Źródło: 
https://www.searchenginejournal.com/bing-chat-to-feature-ads-shaking-up-the-ad-free-experience/483584/#close
×