Najnowsze zmiany na platformach PPC – Październik

01/11/2019
  • Czas czytania: 5 min
Kolejny miesiąc to kolejna dawka zmian na platformach PPC. Prezentujemy zatem najnowsze zmiany, które miały miejsce w październiku w najbardziej popularnych platformach PPC.

Google Ads

W ostatnim czasie pojawiło się rozszerzenie reklam służące do zbierania zapytań ofertowych od potencjalnych klientów zainteresowanych Twoją ofertą. Od teraz będziesz mógł dołączyć do swoich reklam formularz pozwalający na złożenie zapytanie przez potencjalnego klienta.

Jakie są zalety takiego rozwiązania?
  • możliwość skuteczniejszego generowania potencjalnych klientów, co pozwoli zwiększyć sprzedaż swojego produktu lub usługi
  • precyzyjniejsze kierowanie potencjalnych klientów na określoną ścieżkę marketingową, aby uzyskać jeszcze więcej konwersji
  • odnalezienie i zaangażowanie użytkowników zainteresowanych Twoim produktem, co pozwoli na utworzenie nowej listy remarketingowej
Opcja rozszerzenie reklam służące do zbierania zapytań ofertowych może być szczególnie interesująca w niektórych branżach.

Kolejna nowość to konwersje według czasu w nowych kolumnach. Jak do tej pory konwersje były raportowane według daty kliknięcia reklamy, ale w tym miesiącu to się zmieniło i pojawiła się możliwość raportowanie konwersji oraz wartości konwersji w momencie ich faktycznego nastąpienia. Najprościej mówiąc oznacza to, że jeżeli reklama została kliknięta w ubiegłym tygodniu, a ruch został skonwertowany dopiero w bieżącym tygodniu to w raporcie konwersja ta będzie przypisana do bieżącego tygodnia. Za wyświetlenie tych danych będzie odpowiedzialna kolumna „konwersje (wg czasu konw.)”.

Wraz ze wspomnianą zmianą uzyskaliśmy dostęp do 6 nowych kolumn:
  • Konwersje (wg czasu konw.)
  • Wartość konw. (wg czasu konw.)
  • Wartość/konw. (wg czasu konw.)
  • Wszystkie konw. (wg czasu konw.)
  • Wartość wszystkich konw. (wg czasu konw.)
  • Wartość / wszystkie konw. (wg czasu konw.)
Otrzymamy zatem dostęp do widoków podobnych do tych, które posiadaliśmy do tej pory w Google Analytics.

8 października otrzymaliśmy komunikat o pojawieniu się możliwości również w kampaniach wideo ustawiania działań powodujących konwersję na poziomie kampanii. Działania te będą mogły być uwzględniane w kolumnie „Konwersje”, która jak wiadomo służy do oceny skuteczności i optymalizacji stawek.

video

Natomiast 14 października zostaliśmy poinformowani o zupełnie nowej możliwości w zakresie kierowania kampanii na wyszukiwarkę dotyczące odbiorców o podobnych zainteresowaniach oraz zdarzeń sezonowych.

Coraz częściej oczekujemy, że wyświetlane reklamy będą dla nas przydatne i co bardzo ważne właściwie spersonalizowane pod nas. Tworzenie takich reklam jest nie lada wyzwanie i aby je utworzyć konieczne jest posiadanie wiedzy na temat tego kim właściwie są odbiorcy oraz co ich interesuje. Opcja odbiorcy o podobnych zainteresowaniach pomoże zwiększyć świadomość i zainteresowanie zakupem pośród osób, które już są zainteresowane konkretnymi produktami. Stosowanie tej opcji ma pomóc w polepszeniu współczynnika konwersji w porównaniu z ruchem, który nie opiera się na odbiorcach.

Jeśli natomiast mowa o segmentach wydarzeń sezonowych ma być to idealny sposób na docieranie do klientów w odpowiednim czasie i ma pomóc we wzroście współczynnika konwersji i spadku kosztu konwersji.

Instagram

Instagram testuje w rozwiązaniach marketingowych filtry AR, czyli tak zwaną rzeczywistość rozszerzoną. Teraz będziesz mógł już nie tylko na ekranie swojego smartfona zobaczyć się z uszami psa, kota, czapką czarodzieja, ale również przeglądając ofertę sklepu internetowego sprzedającego okulary zobaczysz jak faktycznie będę na Tobie wyglądały. Dowiesz się jaki kolor szminki będzie idealnie pasował do Twoich ust.

Jest to postęp technologiczny w odniesieniu do tego, kiedy firmy z branży kosmetycznej oferowały i nadal oferują możliwość dodania swojego zdjęcia, aby sprawdzić swój wygląd z konkretnym makijażem, a firmy meblarskie oferowały również możliwość dodania zdjęcia swojego pokoju/mieszkania dając możliwość sprawdzenia czy konkretna sofa czy fotel będą pasowały do naszego salonu.

Kolejna nowość to uruchomienie na Instagramie aplikacji Threads mającej ułatwiać kontakt z bliskimi znajomymi. Aplikacja pozwala na wysyłanie wiadomości i materiałów multimedialnych, aktualizowanie na bieżąco statusów mówiących co w danej chwili robi użytkownik oraz gdzie się znajduje. Aplikacja jest dostępna na Androida i iOS.

Facebook Ads

Od ubiegłego miesiąca Facebook oferuje większej liczbie reklamodawców możliwość umieszczania reklam w wynikach wyszukiwania. W październiku pojawiło oficjalne ogłoszenie mówiące, że wyniki wyszukiwania na Facebooku zostaną automatycznie uwzględnione jako miejsce docelowe podczas prowadzenia kampanii reklamowych wykorzystujących opcję automatyczne miejsca docelowe, którą to możemy zaznaczyć bądź wykluczyć w ustawieniach ad setów.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Michał Martyniuk
Michał Martyniuk
Z marketingiem internetowym jest mi po drodze od roku 2010. Realizuje kampanie Pay Per Click za pośrednictwem m. in. takich kanałów jak Google Ads, Facebook, Twitter, Quora, LinkedIn. Zajmuje się pozycjonowaniem stron i sklepów internetowych. Do tej pory zrealizowałem oraz brałem udział w łącznie niemalże 300 projektach PPC i SEO.

Podobne wpisy