Pozycjonowanie a aktualizacja algorytmu Google – jak pozycjonować stronę w dobie update’ów?

03/08/2019 (aktualizacja: 07/08/2019)
  • Czas czytania: 20 min
5,0 rating
5 (2 ocen)

Pozycjonowanie stron internetowych narodziło się, gdy sprytni informatycy z marketingowym zacięciem odkryli, że internet wraz z wyszukiwarkami stwarzają niesamowite możliwości do promocji prowadzonej działalności, projektu lub inicjatywy. Na początku branża SEO (ang. search engine optimization) wyglądała jak dziki zachód – pierwsi seowcy niczym wyjęci spod prawa rewolwerowcy starali się przechytrzyć googlarzy, stosując nie do końca legalne praktyki poprawiające ocenę domeny w rankingu wyników wyszukiwania.

algorytmy Google

Google nie zamierzało grać roli bezradnego szeryfa, niepotrafiącego obronić swoich użytkowników przed nadmiernym spamem. Twórcy wyszukiwarki dopracowywali algorytmy odpowiadające za dostarczanie treści adekwatnej do zapytania internauty, dodatkowo nakładając kary na serwisy stosujące nieuczciwe praktyki. To spowodowało, że pozycjonowanie nawet wartościowych i naprawdę porządnych stron internetowych stało się trudne.

Czy w związku z tym w dobie ciągle zmieniających się algorytmów Google, core update’ów, zmian w działaniu najpopularniejszej wyszukiwarki można oczekiwać skutecznych działań SEO? Oczywiście! Pozycjonowanie stron w 2019 r. wymaga podejmowania wyrafinowanych technik i metod, ale nie jest niemożliwe!

Oż kurza stopa, czy to kolejna aktualizacja algorytmu Google? Przegląd najważniejszych update’ów

Google jest bardzo powściągliwe w informowaniu o najnowszych aktualizacjach wyszukiwarki. Najczęściej update wykrywają amerykańscy specjaliści SEO, na bieżąco monitorujący widoczność swoich serwisów internetowych. By potwierdzić swoje przypuszczenia, sprawdzają narzędzia SEO monitorujące zawirowania w SERP-ach oraz twittują do googlarzy z prośbą o potwierdzenie zmian w sposobie działania mechanizmów rankingujących strony internetowe. I czasem otrzymają jasną, konkretną odpowiedź, a innym razem uzbrajają się w cierpliwość i czekają kilka dni na oficjalny komunikat.

Wiele update’ów do dziś pozostaje w sferze spekulacji, ponieważ żaden pracownik Google nie wypowiedział się na temat rewolucyjnych zmian w wynikach wyszukiwania zaobserwowany przez wnikliwych pozycjonerów. Środowisko ciągłej niepewności powoduje, że pozycjonowanie stron www potrafi skutecznie demotywować – efektów ciężkiej pracy nad optymalizacją witryny można się nigdy nie doczekać.

Aktualizacje algorytmu wyszukiwarki, które wpłynęły na pozycjonowanie organiczne

Branża SEO już kilka razy przeżyła prawdziwe trzęsienie ziemi w wynikach wyszukiwania, a do najważniejszych update’ów wyszukiwarki Google rewolucjonizujących pozycjonowanie witryn internetowych można zaliczyć:

2003

Florida Update

Pierwsza znacząca aktualizacja algorytmu wyszukiwarki, która ukonstytuowała branżę SEO i pokazała, że Google nie da sobie w kaszę dmuchać. Przed listopadem 2003 r. wystarczyło kupić dużo linków, osadzić je z anchor textami exact match i umieścić bardzo dużo słów kluczowych w kodzie i treści (tzw. keyword stuffing), aby strona osiągała dobre pozycje. Florida wycięła z rankingu serwisy stosujące takie praktyki, a pozycjonowanie sklepu internetowego, strony firmowej czy bloga zyskało bardziej wysublimowany wymiar.  
2003
2005

Narodziny atrybutu nofollow

By walczyć ze spamem i masowym dodawaniem niewartościowych linków (np. w sekcji z komentarzami) trzej najwięksi giganci - Google, Yahoo oraz Microsoft wprowadzili atrybut „nofollow” w linkach wychodzących ze strony internetowej. Od tej pory seowcy zaczęli dzielić odnośniki na przydatne (follow) i mniej pomocne w procesie pozycjonowania. Audyt SEO rozszerzył się o analizę profilu backlinków.
2005
2005

Search personalization

Google poinformowało, że stawia na większą personalizację wyników wyszukiwania, a strony, które odwiedza konkretny użytkownik, mogą pojawiać się w wyżej w rankingu.
2005
2005

Google Local/Maps

Połączenie Local Business Center z Google Maps dało początek wizytówkom Google Moja Firma i pozycjonowaniu lokalnemu. Techniczna optymalizacja SEO musiała uwzględniać czynniki lokalizacyjne (frazy lokalne, integracja z profilem GMF).
2005
2007

Universal Search

Koniec epoki 10 organicznych, tekstowych wyników wyszukiwania. Google połączyło wszystkie rodzaje wyszukań w jeden ranking. Od tego momentu użytkownicy mogą zobaczyć newsy, video, grafikę, boks z wynikami lokalnymi w głównej karcie wyszukiwarki Google. To po raz kolejny skomplikowało proces pozycjonowania: od 2007 r. dobra pozycja w wyszukiwarce Google nie zawsze przekłada się na ruch - strony muszą walczyć o dobrą pozycję z innymi, bardziej multimedialnymi elementami w SERP-ach.
2007
2008

Google Suggest

Powstają autopodpowiedzi Google pojawiające się w pasku przeglądarki, kiedy użytkownik rozpoczyna wpisywanie interesującego go hasła. Specjaliści SEO do dziś wykorzystują ten mechanizm do tworzenia listy wyrażeń wyszukiwanych przez internautów, wspierając w ten sposób skuteczne pozycjonowanie stron.
2008
2011 -?

Google Panda

Istną rewolucję wywołał w branży SEO algorytm Panda, oceniający jakość treści w serwisach internetowych. Wszystkie witryny, które posiadały nieunikalne, skopiowane teksty, ucierpiały w wyniku tego algorytmu. Powoli pozycjonerzy musieli zacząć uśmiechać się do copywriterów i content marketerów po dobrze zoptymalizowane, oryginalne oraz ciekawe dla użytkowników teksty SEO.
Warto wiedzieć, że na początku Google nakładało kary na serwisy lub obniżało ich pozycję w wynikach wyszukiwania za niskiej jakości treść w momencie wdrożenia nowej wersji Pandy. Obecnie ocena contentu odbywa się na bieżąco – witryny z kopiami zostają gorzej zrankingowane już w momencie publikacji plagiatu. Dlatego też obecnie optymalizacja strony tak mocno koncentruje się na eliminacji duplicate content.
2011 -?
2012-?

Google Pingwin

Po Pandzie Google szykowało dla branży SEO kolejny, wielki update – algorytm Pingwin. Tym razem na celowniku znalazły się strony posiadające nienaturalny profil linków. Wyszukiwarka chciała w ten sposób pozbyć się z wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania domen stosujących nieetyczne praktyki – kupowanie linków zwrotnych o niskiej jakości. Od 2012 r. temat pozyskiwania backlinków znajduje się na cenzurowanym, a specjaliści SEO i dobra firma pozycjonująca muszą uważać, z jakich źródeł i ile pozyskują odnośników do pozycjonowanych serwisów.
Początkowo Pingwin działał podobnie jak Panda – gdy algorytm został zaktualizowany, następowała wielka rewolucja w wynikach wyszukiwania. Strony, które mocno straciły w trakcie update’u, musiały czekać do wdrożenia kolejnej wersji Pingwina, aby odbudować swoją pozycję w SERP. Obecnie profil linków zwrotnych oceniany jest przez wyszukiwarkę niemal w czasie rzeczywistym, co pozwala na efektywniejsze pozycjonowanie strony w Google.
2012-?
2013

Google Koliber (ang. Hummingbird)

Narodził się nowy algorytm, który miał pomóc użytkownikom w docieraniu do treści w jeszcze lepszym stopniu odpowiadających na ich potrzeby informacyjne. Koliber skupia się na rozpoznaniu kontekstu zapytania wpisanego do wyszukiwarki - znaczenia nabrały wyrazy bliskoznaczne oraz wyrażenia semantyczne doprecyzowujące temat. Dzięki temu agencja SEO i właściciele stron nie muszą aż tak bardzo koncentrować się na nasycaniu tekstów pozycjonowanymi słowami kluczowymi.
2013
2014

Google Gołąb (ang. Pigeon)

Algorytm odpowiadający za uporządkowanie lokalnych wyników wyszukiwania. Wyszukiwarka zadbała, aby użytkownikowi poszukującego mechanika we Wrocławiu nie pojawiały się zakłady samochodowe z Krakowa. Nastąpiła także integracja tradycyjnych SERP z mapami – internauta w odpowiedzi na swoje zapytanie dostaje listę wyników organicznych oraz tzw. local pack, czyli mapkę z lokalnymi wynikami wyszukiwania. W ten sposób narodziła się nowa strategia SEO – pozycjonowanie lokalne.
2014
2014

HTTPS/SSL Update

Serwisy zabezpieczone certyfikatem SSL zyskają niewielką przewagę w wynikach wyszukiwania, co sprawia, że pozycjonowanie stron w internecie skłania się w stronę zapewnienia bezpieczeństwa danych internauty.
2014
2015

Mobile Update „Mobilegeddon”

Gigant z Kalifornii nie pozostawił samych sobie użytkowników urządzeń mobilnych. Wdrożony został algorytm oceniający dopasowanie stron do wymagań mniejszych ekranów smartfonów i tabletów w mobilnym rankingu wyników wyszukiwania. Update nie miał jednak tak dużego wpływu na SERP i promowanie strony w Google, jak się spodziewano.
2015
2015

RankBrain

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe to dziedziny, na które postawiła wyszukiwarka Google, włączając je do mechanizmów odpowiadających za tworzenie rankingu wyników. Pozycjonerzy nieco zadrżeli, że dobry audyt strony internetowej może nie wystarczyć, a czynniki behawioralne przejmą prym w SEO.
2015
2016

Mobile-friendly 2

Kolejna aktualizacja algorytmu odpowiadającego za mobilne SERP. Zyskały serwisy, którym firma SEO podpowiedziała wdrożenie responsywnej lub mobilnej wersję strony.
2016
2017

Core algorithm update

Google cały czas wprowadza większe i mniejsze zmiany w podstawowym algorytmie porządkującym witryny w rankingu wyników. W roku 2017 r. miało miejsce kilka zmian mających duży wpływ na branżę SEO. Niestety googlarze nie zdradzili, na czym ma teraz polegać skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Eksperci obserwowali spadki oraz wzrosty serwisów o różnej tematyce i postanowili skupić się na produkcji treści wysokiej jakości.
2017
2018

Mobile-First Index

Update zapowiadany przez Google jeszcze w 2017 r. ostatecznie został wdrożony w marcu 2018 r. Uderzał w serwisy posiadające różniące się od siebie (głównie pod względem treści) strony: desktopową i mobilną. Googlarze zapowiedzieli, że od teraz przy ustalaniu rankingu mobilnego uwzględniana będzie jedynie mobilna wersja witryny – jeśli na niej nie mamy fraz, dzięki którym pokazujemy się wysoko w desktopowych SERP, w mobile musimy przygotować się na spadki. Konieczna stała się SEO optymalizacja obejmująca również mobilną stronę.
2018
2018

Medic Core Update

Aktualizacja algorytmu, która na cel obrała serwisy z branż dotyczących tematyki ważnej dla użytkowników – zdrowia i finansów (ang. health & your money your life category, potocznie oznaczana skrótem YMYL). Ucierpiały witryny uznane przez Google jako niegodne zaufania.
Agencje interaktywne zatrudniające najlepszych specjalistów SEO obserwowały, że duże znaczenie przy tym update’cie miał autorytet treści i reputacja autora – strony ocenione przez wyszukiwarkę jako eksperckie oraz prawdziwie merytoryczne podskoczyły w rankingu. Straciły z kolei treści pisane przez anonimowych copywriterów.
Choć aktualizacja objęła jedynie domeny finansowe i medyczne, w branży SEO pojawiło się przeświadczenie, że w najbliższym czasie update dosięgnie również serwisy o innej tematyce. Dużą wagę zaczęto przykładać do eksperckości treści i pozycjonowanie bloga firmowego.
2018
2019

March Core Update 2019

Duża aktualizacja głównego algorytmu, wprowadzająca spore zawirowania w wynikach wyszukiwania. Część ekspertów SEO zauważyło, że widoczność poprawiły domeny, które straciły widoczność podczas medical update. Nie potwierdzono jednak, że ta aktualizacja koncertowała się na branży YMYL.
2019
2019

June Core Update 2019

Jeden z nielicznych update’ów algorytmów zapowiedziany z kilkudniowym wyprzedzeniem przez Google. Wahania w pozycjach nie były spektakularne, a analizy elementów, które tym razem zaważyły o spadkach i wzrostach w SERP-ach, nie doprowadziły do wyciągnięcia jednoznacznych wniosków.
2019

Lista aktualizacji algorytmów nie kończy się na wymienionych powyżej 19 update’ach. Wszystkie większe zmiany w wyszukiwarce Google możesz prześledzić np. na portalu Moz (https://moz.com/google-algorithm-change).

Narzędzia do monitorowania zmian w wyszukiwarce Google

Przyczyn gwałtownych spadków i wzrostów w pozycjach domeny w wynikach wyszukiwania może być naprawdę wiele, a wdrożenia najnowszych update’ów Google to często coś, czym powinniśmy martwić się na samym końcu podczas pozycjonowania naszej domeny. Jeśli jednak masz wątpliwość, czy zmiany widoczności zostały wywołane przez aktualizację algorytmu, skorzystaj z narzędzi monitorujących zawirowania w wynikach wyszukiwania.

Do najbardziej pomocnych Google algorithm tracking tool należą:

  • MozCast,
  • AccuRanker
  • Algoroo
  • Advanced Web Rankings
  • CognitiveSEO Signals
  • SEMrush Sensor.

Wszystkie powyższe SEO narzędzia są bezpłatne i na podstawie własnych systemów śledzących opartych o analizę zmian największych serwisów internetowych podają informację o prawdopodobnym wdrożeniu nowego algorytmu przez Google.

Pozycjonowanie stron a zmiany w algorytmach Google – czy SEO ma nadal sens? Case

Zapoznając się z listą update’ów, które co kilka miesięcy, a nawet co kilka tygodni wprowadza wyszukiwarka Google, możemy się zastanawiać, czy mozolne pozycjonowanie i optymalizacja techniczna serwisu w realny sposób przełoży się na pozycje domeny w wynikach wyszukiwania. Wdrażane update’y obejmują coraz częściej mocno jakościowe czynniki i nie koncentrują się na jednym problemie, który z łatwością można usunąć. To kompleksowe zmiany niedostatecznie komunikowane przez googlarzy, a przyczyny spadków i wzrostów odkrywają najbłyskotliwsi specjaliści SEO, mający w swoim portfolio przekrój serwisów z różnych branż.

Od wielu lat trudność procesu pozycjonowania wynika ze zmian w wyszukiwarce Google, których nawet najlepszy ekspert nie jest w stanie przewidzieć. Na update’y nie można się przygotować – można wyciągać wnioski i doskonalić witrynę internetową, optymalizować ją pod SEO zgodnie z wytycznymi Google, dbać o jakość treści i zaspokajać potrzeby użytkowników. To tyle i aż tyle. Czy w takim razie pozycjonowanie w Google ma wciąż sens?

Tak, bo chociaż na nagłe tąpnięcia w wynikach wyszukiwania specjalista SEO nie znajdzie magicznego środka, pomoże względnie szybko zatrzymać spadek widoczności. Wykrycie błędów optymalizacyjnych i wprowadzenie działań naprawczych to najlepszy sposób na reakcję po negatywnych zmianach algorytmu Google. Spójrzmy na 2 przypadki witryn z branży medycznej, które różnie zareagowały na najnowsze update’y wyszukiwarki.

Marketing w wyszukiwarkach bez pozycjonowania – po co SEO, skoro mamy TOP-y!

Domena A nie ucierpiała podczas sierpniowego medical update. Widoczność strony miała się całkiem dobrze, nie zaobserwowano większych wzrostów, ale na szczęście nie było też spadków. Wszystko zmierzało ku dobremu, a kierownictwo uważało, że zespół SEO stanowi zbędne wsparcie. I to był błąd – podczas tegorocznej, marcowej aktualizacji głównego algorytmu serwis zaliczył tąpnięcie na ponad 250 tys. fraz. To całkiem sporo.

aktualizacja algorytmu google a seo

Jaki z tego wniosek? Nawet jeśli domena nie zaliczyła spadków po aktualizacji, ale również nie odnotowała wzrostów, nie powinniśmy czekać z założonymi rękami. Za kilka tygodni lub miesięcy SERP-y opanuje kolejny update, który zweryfikuje optymalizację witryny. Obserwacja najnowszych trendów i misternie przygotowana strategia pozycjonowania to elementy ważne również dla największych graczy.

Regularny audyt strony wpisany w plan działań marketingowych

Witryna B nie miała tyle szczęścia podczas sierpniowej aktualizacji, co witryna A. Ucierpiała wtedy dość mocno, jednak specjaliści SEO pracjący nad tym projektem ostro wzięli się do roboty, dzięki czemu po ok. 2 miesiącach widoczność serwisu wróciła do poziomu sprzed update’u. Później strona rotacyjnie zyskiwała i traciła w organicznych wynikach wyszukiwania, po czym podczas marcowej aktualizacji widoczność znów się posypała.

widoczność po update

Zwróćmy jednak uwagę, że choć spadek widoczności był większy, domena utrzymała się na nieco lepszym poziomie niż po medical update. Przed seowcami jeszcze wiele pracy, ale skoro witrynę udało się wyprowadzić po sierpniowej aktualizacji, to z pewnością teraz również jej właściciele mogą liczyć na odbicie. Mocna, techniczna optymalizacja SEO i wdrożenie wszystkich zaleceń optymalizacyjnych to pierwszy krok w kierunku poprawy widoczności.

Jak sprawdzić wpływ aktualizacji algorytmów na naszą witrynę? Narzędzie Sistrix

Czasami może zdarzyć się tak, że spadek widoczności witryny spowodowany np. problemami technicznymi zbiegnie się z datą aktualizacji algorytmu. Za pomocą narzędzia Sistrix sprawdzisz, czy Twoja domena ucierpiała na skutek zmian, czy może przyczyn pogorszenia pozycji w SERP należy upatrywać gdzieś indziej.

sistrix narzędzie

Pamiętajmy, że aplikacja nie jest nieomylna. Z tego względu kondycję serwisu należy poddać dogłębnej analizie.

Jak pozycjonować stronę w Google w dobie ciągłych zmian algorytmów? Wskazówki doświadczonych seowców

Szalone czasy pozycjonowania witryn po linii najmniejszego oporu, z masowym użyciem linków, treści niskiej jakości i niedopasowania użyteczności strony do potrzeb użytkowników dawno już minęły. By obronić serwis przed czyhającymi update’ami algorytmów Google, należy prowadzić działania SEO, zwracając uwagę na:

optymalizacja seo strony internetowej
pozycjonowanie google
co to jest pozycjonowanie stron
metryki google analytics
analiza ruchu na stronie
heatmap analiza strony www
analityka internetowa, ux blog
mapy ciepła click maps
remarketing w google ads
influencer marketing
  • Dobrą techniczną optymalizację witryny – strony internetowe zoptymalizowane zgodnie ze sztuką zawsze zostaną lepiej ocenione niż witryny pozbawione optymalizacji pod SEO. Warto zasięgnąć rady ekspertów, którzy na bieżąco śledzą czynniki rankingowe i w oparciu o własne doświadczenie potrafią dostosować stronę do wymogów wyszukiwarki,
  • Unikanie praktyk black hat SEO – porzućmy spamiarkie praktyki pozycjonowania, które kiedyś działały, a dzisiaj mogą narazić serwis na karę ręczną. Upychanie słów kluczowych, nienaturalny profil linków, ukrywanie treści przed użytkownikiem to tylko przykłady nielegalnych działań źle ocenianych przez wyszukiwarkę,
  • Przestrzeganie wytycznych dla webmasterów Google – googlarze już kilka lat temu przygotowali dla wszystkich właścicieli witryn poradnik SEO o dobrej optymalizacji strony internetowej. Warto do niego sięgnąć, ponieważ znajdziemy w nim wiele informacji dotyczących skutecznego wypozycjonowania strony,
  • Kompleksowe podejście i brak koncentracji na jednym czynniku rankingowym – pamiętajmy, że na pozycje strony w wynikach wyszukiwania wpływa ponad 200 czynników rankingowych o różnym wpływie i znaczeniu. Nie skupiaj się na wybranym czynniku, np. linkach czy treści. Prowadź zdywersyfikowane działania, poprawiając poszczególne elementy swojej strony internetowej,
  • Podążanie za trendami, które wyznacza Google – prześledzenie kolejnych update’ów wdrażanych przez najpopularniejszą wyszukiwarkę pokazuje trend, w którym zmierza Google – satysfakcja użytkownika. To ona jest najważniejsza dla amerykańskiego giganta, więc wszelkie działania skupiające się na zadowoleniu internauty są mile widziane i oceniane przez algorytmy. Szczególnie pozycjonowanie sklepów internetowych powinno uwzględniać czynniki behawioralne,
  • Dbałość o jakość serwisu i zaspokojenie potrzeb użytkowników – postaw odbiorcę na piedestale i z myślą o nim poprawiaj ofertę, a następnie jej prezentację na stronie internetowej. Inwestuj w angażujące treści, zadbaj o ciekawe multimedia, poszukaj rozwiązań i funkcjonalności, które zmienią oblicze Twojego serwisu,
  • Doskonalenie UX-a (użyteczności witryny) – intuicyjna i łatwa w obsłudze witryna internetowa nie jest wymysłem osób dbających o customer experiene. Google również zaczyna zwracać uwagę na elementy UX-owe, dlatego uporządkowana witryna stanie się również obroną przed skutkami update’ów,
  • Wyciąganie wniosków z najnowszych zmian w algorytmach – warto śledzić analizy, obserwacje i opinie ekspertów branży SEO, starających się zrozumieć mechanizmy zmian w Google. Dzięki ich wiedzy oraz doświadczeniu można podpatrzeć rozwiązania, które pomogą odzyskać lub poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania,
  • Korzystanie z alternatywnych źródeł ruchu – ranking wyników organicznych należy do Google, które w każdej chwili może zmienić obowiązujące zasady gry. Ruch na stronę www można pozyskiwać z różnych źródeł – social media, płatnych kampanii, poleceń. Ograniczanie się tylko do organica zmniejsza szansę na pozyskanie wartościowych użytkowników z innych kanałów,
  • Zachowanie zasady ograniczonego zaufania w stosunku do tego, co mówi Google – googlarze zwykle bywają tajemniczy i nie zdradzają wszystkich szczegółów działania mechanizmów ustalania rankingu wyników. Nie są tez do końca szczerzy – nie możemy ufać we wszystko, co mówią, ponieważ ich cel to zapewnienie jak najbardziej obiektywnego rankingu wyników. A pozycjonowanie zmniejsza ten obiektywizm, dając przewagę tym, którzy poznali dobrze działające zasady SEO.

Update’y Google są problematyczne tak samo dla specjalistów SEO, jak właścicieli witryn. Wszyscy chcieliby miarodajnych efektów pozycjonowania, które często trudno osiągnąć. Zadowalające wyniki są jednak możliwe do uzyskania nawet w środowisku ciągłych zmian wyszukiwarki, jeśli tylko działania SEO nie obejmują spamiarskich taktyk i wpisują się w zasady optymalizacji serwisów rekomendowane przez googlarzy. 

Zmiany w algorytmach Google i pozycjonowanie – podsumowanie

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach niewątpliwie staje się coraz bardziej skomplikowane. Każdy algorytm wnosi coś nowego, a optymalizacja serwisu nie stanowi jednorazowego działania, a ciągły proces złożony ze zmian, udoskonaleń, eliminacji kolejnych błędów wskazywanych przez Google. Umiejętności analityczne, podążanie za trendami, przewidywanie kolejnych update’ów to umiejętności specjalisty SEO, który potrafi uratować każdy serwis przed spadkami widoczności.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Joanna Bagrij
Joanna Bagrij
Content marketerka związana z copywritingiem i redakcją tekstów od 2013 r. Pisze, poprawia, optymalizuje, analizuje treści na strony internetowe. Doskonali się w zakresie content experience i UX.

Podobne wpisy