pozyskiwanie linków do witryny co trzeba zrobić aby prześcignąć konkurencję

Pozyskiwanie linków do witryny. Co trzeba zrobić, aby prześcignąć konkurencję?

Zdobywaj Klientów dzięki SEO

Internetowych porad SEO, które dotyczą zagadnień, w jaki sposób pozycjonować się wyżej dla kluczowych fraz jest całe mnóstwo. Nie wiele mniej jest ofert tradycyjnych agencji SEO, zwłaszcza tych największych, które utknęły w swoich procedurach i pozostały na etapie oferowania pozycjonowania stron i sklepów internetowych poprzez model wzrostu pozycji wyłącznie ściśle wybranych fraz, najczęściej takich, których nikt nie szuka.

Stosunkowo mało mówi się o tym, że pozyskiwanie wysokiej jakości linków zwrotnych do własnego serwisu jest nadal jedną ze skuteczniejszych strategii w ramach usługi SEO.

Ten artykuł wypełni powstałą lukę branży SEO prezentując praktyczne sposoby na to, co trzeba zrobić, aby dbać o link building swojej strony internetowej lub sklepu internetowego i dzięki temu skutecznie wyprzedzić konkurencję.

Czy warto inwestować w pozyskiwanie linków pozycjonujących?

W zdecydowanej większości przypadków odpowiedź będzie brzmiała twierdząco.

Właściciele sklepów online oraz stron internetowych, którzy nie zajmują się budowaniem linków, skazują się na znacznie mniejsze szanse osiągniecia wysokich pozycji w Google. Konsekwencję tego jest praktycznie brak szans na odpowiednio dużą widoczność własnej marki w sieci, co przekłada się przecież na sprzedaż oferowanych produktów i usług.

Istotną kwestią jest tematyka, a także jakość pozyskiwanych linków do witryny, które nie są przecież bez znaczenia. Autorytet witryny, z której pochodzą linki może znacząco wpłynąć na pozycję serwisu w wynikach wyszukiwarek internetowych. Koniecznie trzeba w tym momencie wspomnieć, że płacenie za wiele linków marnej jakości nie jest strategią, która przyniesie sukces.

Linki zwrotne są ważne, ale nie są jedyną ważną rzeczą

Jak już wspomniałem na początku, pozyskiwanie linków SEO do własnego serwisu ma bardzo duże znaczenie, jeżeli chcesz osiągać wyższe rankingi. Linki są niesamowicie ważne, ale nie można również lekceważyć innych czynników rankingowych. Tak jak w samochodzie, który ma cztery koła, gdzie jedno z nich jest przebite, będzie ciężko daleko zajechać. Tak samo jest i w tym przypadku, trzeba dbać o dobrą kondycję wszystkich elementów, które wpływają na SEO serwisu internetowego.

Zdarza się, że pomimo tego, iż witryna posiada całe mnóstwo wartościowych linków, to i tak nie pomaga to w uzyskaniu wyższych pozycji. Częstym błędem jest brak sensownej i odpowiednio dużej ilości treści we własnym serwisie, która zawiera istotne słowa kluczowe.

Oprócz tego brak responsywności własnej witryny, która także jest ważnym czynnikiem rankingowym i jeżeli Twój serwis nie wyświetla się poprawnie na każdym urządzeniu, ładuje się bardzo wolno, czy też nie posiada wdrożonego protokołu HTTPS, to nie można się dziwić, że wysiłki wkładane w budowanie linków nie przynoszą rezultatu.

Nie popełnij błędu, inwestując swoje zasoby finansowe oraz czas w strategię budowania linków bez uprzedniego opanowania podstaw optymalizacyjnych. Bez wspomnianych fundamentów linki zwrotne naprawdę niewiele dadzą.

Jak duże możesz mieć braki w pozyskiwaniu linków zwrotnych?

Różnica w liczbie domen odsyłających do Twojej witryny oraz liczba linków, które posiadasz w porównaniu z tymi, jakie ma Twoja konkurencja, może mówić bardzo wiele na temat strategii niezbędnej do podjęcia.

Nie wszystkie linki są sobie równe i należy brać pod uwagę przede wszystkim te, które są naprawdę wartościowe i nie pochodzą z witryn o niskim rankingu domeny.

Dla lepszego zobrazowanie tego, o czym piszę wykorzystam narzędzie Ahrefs wraz z jego funkcją porównania domen, a za przykład posłużą 4 duże marki sklepów branży budowlanej.

porównanie domen

Wyraźnie widać, że marki Castorama i Leroy Merlin radzą sobie całkiem nieźle, ponieważ ich Domain Rating (DR) jest dosyć wysoki. 2 kolejne marki, czyli Obi i Mrówka, mają taki sam Domain Rating, ale jeżeli spojrzymy na liczbę odnoszących się domen (domen odsyłających), to zobaczymy, że marka Obi ma niemalże ich 3 razy więcej niż Mrówka.

Zasadne więc jest w tym momencie zadanie sobie pytania, a mianowicie dlaczego mamy takie różnice odnoszących się domen podczas, gdy Domain Rating jest taki sam?

Odpowiedź jest banalnie prosta i brzmi - nie wszystkie linki pozyskiwane na rzecz marki Obi, są uważane za wartościowe. Jeśli przyjrzeć się bliżej profilowi ​​linków tej firmy, to zobaczymy, że większość odsyłających domen jest niskiej jakości.

Sposób na obliczenie różnicy linków

Jeżeli chcesz poznać różnicę w liczbie linków, należy skupić się na liczbie tych znaczących linków. Najłatwiejszym sposobem uzyskania tej liczby jest ocena DR każdej domeny odsyłającej. Możesz to zrobić za pomocą wspomnianego wcześniej narzędzia Ahrefs, które pokazuje liczbę wszystkich domen odsyłających.

Wyniki serwisów Obi i Mrówka prezentują się następująco:

różnica linków

Na powyższej grafice możesz zobaczyć to, o czym pisałem nieco wcześniej. Różnica w liczbie linków między obiema markami jest znacząca, podczas gdy Domain Rating jest taki sam. Jest to znak ostrzegawczy, ponieważ posiadanie takiej przewagi w liczbie linków powinno dawać dużo większy DR.

Czym jest szybkość pozyskiwania linków?

Szybkość w pozyskiwaniu linków można określić jako liczbę miesięcznych linków, które otrzymuje witryna. Liczba ta może obejmować linki organiczne, a także te generowane przez strategie budowania linków. Jeśli zignorujesz ten aspekt, może być to powodem, dla którego Twoja konkurencja będzie przed Tobą.

Jak obliczyć szybkość pozyskiwania linków?

Najłatwiejszym sposobem na uzyskanie przybliżonej średniej wartości szybkości pozyskiwania linków z domen odsyłających jest skorzystanie z raportu nowo nabytych linków, który jest dostępne w narzędziu Ahrefs. Ważne jest, aby wybrać odpowiedni przedział czasowy do swojej analizy, który będzie nie krótszy niż 3 miesiące. Im dłuższy zakres dat, tym dokładniejszy wynik otrzymasz. W swojej analizie posłużę się marką Castorama i którą prezentuje poniższa grafika.

castorama domeny odsyłające

Otrzymując ogólną liczbę linków na przestrzeni miesięcy marzec, kwiecień i maj, która wyniosła 5763, dzielimy ją przez liczbę wybranych miesięcy, czyli 3 i otrzymujemy średnią, która wynosi 1921 na miesiąc. Po obliczeniu szybkości pozyskiwania linków swojej konkurencji musisz obliczyć swoją i jeśli Twoja liczba jest mniejsza to masz sporą pracę przed sobą do wykonania.

Jaki jest sposób na skuteczny link building?

Pozyskiwanie linków do witryny nie jest czymś, co można zrobić raz i skreślić ze swojej listy rzeczy do zrobienia. Jest to ciągły proces zarówno w przypadku pozycjonowania stron internetowych,  jak i pozycjonowania sklepów internetowych oraz który wymaga nieustannej uwagi i pracy. Skuteczną strategią, która ułatwia pozyskiwanie linków pozycjonujących i którą świadczę klientom w ramach usługi SEO mojej marki Divloy jest wspomniane skupianie się na jakości linków.

Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak wiele osób i firm z branży SEO ignoruje ten kluczowy element skutecznej strategii analizy i budowania linków.

Jeżeli zadać sobie pytanie, jakie czynniki decydują o jakości linków to moja odpowiedź brzmi, DR witryny powinien być wyższy niż 50. Oczywiście nie zawsze posiadany budżet pozwoli na pozyskiwanie takich linków, więc jeżeli DR wynosi 30, to nadal można uznać taką witrynę za wystarczająco godną zaufania do budowania linków.

Kolejny ważny aspekt, to historyczny wzrost domen odsyłających, który powinien być powolnym i naturalnym wzrostem, a nie ogromnym skokiem w krótkim czasie.

Nie można zapomnieć o tym, aby domeny, z których pozyskiwane są linki, były związane tematycznie z branżą serwisu, do którego prowadzą. Chociaż i tutaj jest swego rodzaju odstępstwo, ponieważ dobrą praktyką jest, kiedy taki link odsyła nie tyle z domeny o podobnej tematyce, ale z samego artykułu. Raczej każdy z nas trafił na artykuł w dużym portalu, gdzie tematyka takiego artykułu nie była w 100% zgodna z tematyką portalu. Ważne było jednak to, że portal ten posiada wysoki Domain Rating.

Wniosek

Link building, który jest jedną ze składowych prac na rzecz wysokiego rankingu sklepu internetowego i strony internetowej, to niekończący się proces. Określenie długoterminowej strategii na pozyskiwanie linków pozycjonujących pomoże Ci zbudować mocny fundament swojego serwisu i dominować nad konkurencją.

Uwzględniaj jakość linków, które chcesz zdobyć. Eksperymentuj z pozyskiwaniem linków z różnych źródeł. Nadaj priorytet linkom z serwisów o wysokim Domain Rating i skupiaj się przede wszystkim na tych domenach, gdzie ich wzrost wygląda na naturalny.