Screaming Frog dodaje integrację z nowym API do weryfikacji adresów URL z Google Search Console

Screaming Frog

Firma Google 31 stycznia 2022 ogłosiła wprowadzenie nowego interfejsu API do weryfikacji adresów URL z Google Search Console, który umożliwia użytkownikom pobieranie aktualnych danych indeksu Google Search Console.

Screaming Frog nie tracił czasu na integrację nowego interfejsu Google do sprawdzania adresów URL, który umożliwia dostęp do aktualnych danych indeksowania. Nowe API pozwoliło na stworzenie siedmiu zupełnie nowych filtrów, które identyfikują problemy z witryną, które wymagają uwagi. Można pobierać dane dla maksymalnie 2 tys. adresów URL na usługę dziennie. Chociaż 2 tys. adresów URL dziennie to oczywiście mało w przypadku dużych witryn, pomoże to monitorować kluczowe strony, debugować przykładowe szablony i pojedyncze strony.

Włączenie nowej opcji w Screaming Frog

Aby się połączyć, należy przejść do „Configuration > API Access > Google Search Console”, połączyć się ze swoim kontem, wybrać swoją usługę, a następnie na karcie „URL Inspection” zaznaczyć opcję „Enable URL Inspection”.

Screaming Frog - Integracja API Google URL Inspection

Siedem dodatkowych sposobów na naprawę stron internetowych

Nowy interfejs Search Console URL Inspection API umożliwia zewnętrznym narzędziom, takim jak Screaming Frog, uzyskanie dostępu do Google Search Console i importowanie wybranych danych.

API to interfejs programowania aplikacji. Jest jak pomost między dwoma programami, który pozwala im łączyć się w celu udostępniania danych i osiągania pewnego poziomu integracji między dwoma programami.

Integracja Screaming Frog z interfejsem URL Inspection API umożliwia przygotowanie siedmiu zupełnie nowych filtrów, które są w stanie wyłapać ewentualne problemy z witryną.

Siedem nowych filtrów:

  1. URL Is Not on Google - adresy URL, które nie są zindeksowane w Google, czyli będą to zarówno adresy nieindeksowane (np. zawierające „noindex”), ale także adresy, które są możliwe do zindeksowania, ale z jakiś względów nie ma ich w Google. Jest to filtr typu catch all dla wszystkiego, czego nie ma w Google, zgodnie z API.
  2. Indexable URL Not Indexed - adresy URL znalezione podczas indeksowania, które nie są indeksowane przez Google i nie pojawią się w wynikach wyszukiwania. Może to obejmować adresy URL nieznane Google lub te, które zostały wykryte, ale nie zostały zindeksowane, i nie tylko.
  3. URL is on Google, But Has Issues - adresy URL, które zostały zindeksowane i mogą pojawiać się w wynikach wyszukiwania Google, ale występują pewne problemy z użytecznością na urządzeniach mobilnych, AMP lub z wynikami rozszerzonymi, które mogą oznaczać, że adresy URL nie wyświetlają się w optymalny sposób.
  4. User-Declared Canonical Not Selected - Google zdecydowało się zindeksować inny adres URL niż ten zadeklarowany przez użytkownika w kodzie HTML poprzez wskazanie adresu kanonicznego (canonical).
  5. Page Is Not Mobile Friendly - strony, które mają problemy na urządzeniach mobilnych.
  6. AMP URL Is Invalid - strony AMP zawierają błąd, który uniemożliwia ich zindeksowanie.
  7. Rich Result Invalid - w adresach URL występuje błąd z co najmniej jednym rozszerzeniem wyników wyszukiwania, które uniemożliwia wyświetlanie wyniku z elementami rozszerzonymi w wynikach wyszukiwania Google.

Wartość dodana integracji z interfejsem API narzędzia do sprawdzania adresów URL polega na tym, że teraz możesz nałożyć dane indeksowania Search Console na dane indeksowania Screaming Frog, co pozwala na porównanie danych. Screaming Frog zyskuje teraz narzędzie do inspekcji Rich Results, które umożliwia masowy eksport danych z zakładki Bulk Export w górnym menu.

Początek integracja Screaming Frog z Search Console URL Inspection API

W ogłoszeniu o aktualizacji znalazło się oświadczenie, w którym zaznaczono, że jest jeszcze trochę do zrobienia w zakresie integracji.

Ze względu na praktyczne ograniczenia w dopasowaniu danych do interfejsu Screaming Frog nie wszystkie dane z Google Search Console mogą się w nim zmieścić. Ale obiecali wysłuchać opinii użytkowników, aby uwzględnić dodatkowe dane, jeśli użytkownicy uznają to za istotne.

Źródło:  screamingfrog.co.uk