Co to jest Facebook?

facebook

Facebook to serwis społecznościowy, który ułatwia łączenie się i udostępnianie treści rodzinie i znajomym online. Pierwotnie zaprojektowany dla studentów, Facebook został stworzony w 2004 roku przez Marka Zuckerberga wraz z Edwardem Saverinem, kiedy był zapisany na Uniwersytet Harvarda.

Do 2006 roku każdy, kto ukończył 13 lat i miał ważny adres e-mail, mógł dołączyć do Facebooka. Obecnie Facebook jest największą na świecie siecią społecznościową, z ponad miliardem użytkowników na całym świecie.

Sukces Facebooka można przypisać jego zdolności do przemawiania zarówno do ludzi, jak i firm oraz jego zdolności do interakcji z witrynami w sieci dzięki zapewnianiu jednego loginu, który działa w wielu witrynach.

Dlaczego warto korzystać z Facebooka, co to znaczy FB, a więc Facebook definicja?

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego ludzie lubią korzystać z Facebooka i Facebook co nam daje? W końcu istnieje już wiele innych sposobów komunikowania się online, na przykład za pośrednictwem poczty elektronicznej, komunikatorów internetowych i tak dalej. To, co czyni Facebooka wyjątkowym, to możliwość jednoczesnego łączenia się i dzielenia się informacjami z osobami, na których Ci zależy.

Niektórzy szukając platformy Facebook wpisują w wyszukiwarkę zapytania typu:

  • www fejsbuk com
  • www fesbook pl
  • www FB pl
  • Facebook compl
  • Facebook strona
  • fecabuk
  • www fejzbuk
  • fejsbuk wiadomosci
  • główna strona Facebooka
  • pl strona główna
  • fejsbuk com pl

Dla wielu posiadanie konta na Facebooku jest obecnie oczekiwaną częścią bycia online, podobnie jak posiadanie własnego adresu e-mail. A ponieważ Facebook jest tak popularny, inne strony internetowe pracowały nad jego integracją. Oznacza to, że możesz używać jednego konta na Facebooku do logowania się do różnych usług w Internecie.

Facebook dla urządzeń mobilnych i Facebook informacje, o których warto wiedzieć

Facebook czasem wyszukiwany jako fejsbuk lub fejzbuk, ułatwia łączenie się w podróży. W rzeczywistości większość użytkowników Facebooka uzyskuje dostęp do witryny głównie z urządzenia mobilnego. Facebook oferuje oficjalną aplikację mobilną na różne smartfony i tablety, w tym iOS i Android.

Za pomocą aplikacji mobilnej możesz robić prawie wszystko, co w klasycznej wersji Facebooka: publikować aktualizacje statusu i zdjęcia, czytać historie i aktualizacje oraz rozmawiać ze znajomymi. Chcielibyśmy dać Ci krótki przegląd dwóch najpopularniejszych wersji aplikacji Facebook: Facebook na Androida i Facebook na iPhone'a. Chociaż interfejs tych aplikacji jest nieco inny, zauważysz, że każda aplikacja zapewnia dostęp do tych samych podstawowych funkcji.

Co z Facebook i jak działa udostępnianie na Facebooku?

Facebook wersja anglojęzyczna jak i Facebook polska wersja (www facebook com pl) , umożliwia wysyłanie wiadomości i publikowanie aktualizacji statusu, aby pozostać w kontakcie z przyjaciółmi i rodziną.

Możesz także udostępniać różne typy treści, takie jak zdjęcia i linki. Ale udostępnianie czegoś na Facebooku różni się nieco od innych rodzajów komunikacji online. W przeciwieństwie do wiadomości e-mail lub komunikatorów internetowych, które są względnie prywatne, rzeczy, które udostępniasz na Facebooku, są bardziej publiczne, co oznacza, że zazwyczaj będą widoczne dla wielu innych osób.

Chociaż Facebook polska oferuje narzędzia do ochrony prywatności, które pomagają ograniczyć liczbę osób, które mogą zobaczyć udostępniane przez Ciebie rzeczy, ważne jest, aby zrozumieć, że Facebook został zaprojektowany tak, aby był bardziej otwarty i społecznościowy niż tradycyjne narzędzia do komunikacji.

Dlaczego prywatność na Facebooku jest ważna?

Jeśli zdecydujesz się udostępniać rzeczy publicznie na Facebooku jak na przykład opis do zdjęcia na Facebooku, każdy, kto ma konto, będzie mógł znaleźć i wyświetlić Twoje informacje, posty i aktywność na Facebooku. Może to wpłynąć na twoją prywatność na różne sposoby. Na przykład:

  • Możesz udostępniać dane osobowe, które wolisz zachować dla siebie, takie jak data urodzenia lub adres.
  • Wszystko, co publikujesz, takie jak zdjęcia, komentarze i aktualizacje statusu, będzie widoczne dla osób, których nie znasz.
  • Zawstydzające lub niepochlebne posty mogą negatywnie wpłynąć na Twoją osobistą i zawodową reputację.
  • Witryny i aplikacje stron trzecich mogą uzyskiwać dostęp do informacji z Twojego konta na Facebooku i udostępniać je.

Co to jest Facebook i do czego służy, udostępnianie i prywatność oraz ustawienia Facebook

Pliki cookies Facebook nawet jeśli dostosujesz ustawienia prywatności, ważne jest, aby zrozumieć, że to, co udostępniasz na Facebooku, jest widoczne dla wielu innych osób. Wynika to z faktu, że Facebook strona główna został zaprojektowany tak, aby był bardziej otwarty i społecznościowy niż tradycyjne narzędzia komunikacji.

Wiesz już Facebook co to i załóżmy na przykład, że publikujesz zdjęcie na osi czasu znajomego. Domyślnie to zdjęcie będzie widoczne dla wszystkich Twoich znajomych na Facebooku, a nie tylko dla osoby, której je udostępniłeś. Zdjęcie będzie również widoczne dla każdego, kto jest znajomym Twojego znajomego. To jeden z powodów, dla których ludzie lubią korzystać z Facebooka — łatwo jest udostępniać treści wielu osobom jednocześnie.

Tak długo, jak ostrożnie podchodzisz do udostępnianych rzeczy, FB Facebook nie stanowi poważnego zagrożenia dla Twojej prywatności. Zanim udostępnisz coś na Facebooku, na przykład komentarz lub aktualizację statusu, musisz zastanowić się, jak dobrze czujesz się, gdy wiele osób widzi te informacje. Jeśli nie czujesz się komfortowo, udostępniając coś w miejscu publicznym, możesz nie chcieć udostępniać tego również na Facebooku.

FB co to i dlaczego Facebook jest tak popularny?

Dla młodych ludzi, którzy dorastali z technologią, Facebook był kiedyś najpopularniejszą stroną internetową. Jednak wielu nastolatków migruje do innych serwisów społecznościowych, takich jak Instagram (który jest własnością Facebooka) i Snapchat.

Ci, którzy nadal go używają, używają go do sieci społecznościowych. Młodzi ludzie są urodzonymi wielozadaniowcami, więc korzystanie z Facebooka, podobnie jak w przypadku każdego portalu społecznościowego, jest dla wielu nastolatków niemal drugą naturą.

Serwisy społecznościowe pozwalają młodym ludziom eksperymentować z tym, kim są. Są popularne, ponieważ nastolatki mogą znaleźć w Internecie własny, nieskrępowany głos, którym mogą dzielić się z przyjaciółmi. Niektóre nastolatki uważają, że w porównaniu ze światem rzeczywistym łatwiej im wyrazić siebie w Internecie, ponieważ być może uważają, że świat wirtualny jest bezpieczniejszy.

Nastolatki uwielbiają Facebooka, ponieważ mogą spersonalizować swój profil. W podobny sposób, w jaki inne pokolenia mogły oblepić ściany swoich sypialni plakatami swoich ulubionych zespołów lub drużyn piłkarskich, młodzi ludzie biorą teraz udział w personalizowaniu własnej przestrzeni online za pomocą zdjęć, muzyki, filmów i komentarzy, a www Facebook pl strona główna znacznie ułatwiła komunikację.

Zamiast odbierać telefon, aby zadzwonić do domu przyjaciela, nastolatki mogą natychmiast i bezpośrednio komunikować się ze swoimi przyjaciółmi na Facebooku. Nawet e-mail, kolejna stosunkowo nowa technologia, ma drugorzędne znaczenie dla nastolatków, którzy używają Facebooka do większości komunikacji.

Jak dodawać opisy obrazów do zdjęć na Facebooku, czyli fejsbuk zdjęcia i fejsbuk filmy?

  • Załaduj zdjęcie.
  • Wybierz zdjęcie. Zdjęcie będzie po lewej stronie 2/3 ekranu, a informacje o zdjęciu będą po prawej stronie ekranu.
  • Wybierz Edytuj.
  • Wpisz opis zdjęcia w polu „Dodaj opis”
  • Wpisz nazwiska osób, z którymi byłeś, jeśli dotyczy, w polu „Z kim byłeś?” (Uwaga: tutaj można dodawać tylko osoby, które mają konta na Facebooku).
  • Wpisz lokalizację w polu „Gdzie zostało zrobione to zdjęcie?”
  • Dostosuj selektory, aby dodać rok, miesiąc i dzień.
  • Wybierz Gotowe edytowanie.

Aby dodać opisy obrazów, musisz użyć komputera. VoiceOver odczyta opis obrazu na iPadzie; jednak obecnie nie można dodać opisu obrazu podczas korzystania z www fejsbuk pl na iPadzie.

Aby usłyszeć opisy obrazów w grupie zdjęć, stuknij dwukrotnie jedno ze zdjęć, a następnie przesuń palcem lub przeciągnij zdjęcia i odsłuchaj opis obrazu.

Facebook po co i jak prowadzić transmisję na żywo na Facebooku?

Korzystając z FB strona główna, gdy transmitujesz wideo na żywo, pojawi się ono na Twojej stronie, grupie lub wydarzeniu, a także może pojawić się w Aktualnościach lub w serwisie Facebook Watch.

Po zakończeniu transmisji możesz edytować i udostępnić nagranie wideo na żywo na swojej stronie.

Oto instrukcja krok po kroku:

Jak prowadzić transmisję na żywo na Facebooku z telefonu, czyli live na Facebooku

Istnieją dwa sposoby prowadzenia transmisji na żywo na Facebooku za pomocą aplikacji mobilnej.

Korzystanie z aplikacji Facebooka:

  1. Przejdź do strony, grupy, profilu osobistego lub wydarzenia, z którego chcesz przesyłać strumieniowo wideo.
  2. Stuknij „Co masz na myśli?” lub Utwórz wpis.
  3. Stuknij opcję Na żywo, znajdującą się na liście opcji.
  4. Napisz opis — tutaj możesz oznaczyć znajomych, współpracowników lub swoją lokalizację. Lub użyj widżetów u dołu ekranu, aby dodać inne elementy, takie jak ankiety lub linki. Przycisk hamburgera w prawym dolnym rogu daje wyczerpującą listę opcji. Tutaj możesz również ograniczyć dostęp lub crosspost między kanałami.
  5. Stuknij Uruchom wideo na żywo, aby rozpocząć transmisję na żywo.
  6. Po zakończeniu stuknij Zakończ, aby zakończyć transmisję na żywo.

Korzystanie z aplikacji Studio twórców:

  • Na karcie Strona główna lub Biblioteka zawartości kliknij ikonę tworzenia w prawym górnym rogu.
  • Wybierz opcję publikowania na żywo.
  • Napisz opis. (Tutaj możesz oznaczyć znajomych, współpracowników lub swoją lokalizację).
  • Stuknij Uruchom wideo na żywo, aby rozpocząć transmisję na żywo.
  • Gdy skończysz, dotknij Zakończ, aby zakończyć transmisję na żywo.

FB co to znaczy i jak prowadzić transmisję na żywo na Facebooku z komputera?

Kiedy już wiesz co to jest Facebook, to możesz tworzyć treści wideo na żywo za pomocą wbudowanej kamery internetowej i mikrofonu komputera. Jeśli chcesz, masz również możliwość podłączenia sprzętu produkcyjnego wyższej klasy.

Przenieś transmisję feisbuk pl na żywo na wyższy poziom dzięki grafice, udostępnianiu ekranu i nie tylko. Możesz także włączyć oprogramowanie do przesyłania strumieniowego, takie jak Streamlabs OBS.

Bez względu na to, jakich narzędzi używasz do prowadzenia transmisji na żywo z komputera, Facebook najpierw przekieruje Cię do narzędzia Live Producer.

Korzystanie z wbudowanej kamery internetowej:

  1. U góry kanału informacyjnego kliknij ikonę Wideo na żywo pod napisem „Co masz na myśli?” pole stanu.
  2. Zostaniesz przeniesiony do narzędzia Live Producer, gdzie Facebook zapyta, czy rozpocząć transmisję na żywo teraz, czy ustawić wydarzenie na później. Po lewej stronie możesz wybrać, gdzie opublikować swój strumień. Następnie Facebook może poprosić Cię o użycie mikrofonu i kamery.
  3. Na koniec wybierzesz źródło wideo — wybierz Kamerę internetową.
  4. Spójrz na lewą stronę ekranu w obszarze Dodaj szczegóły wpisu. Tutaj możesz napisać opis i dodać opcjonalny tytuł swojego wideo na żywo. Możesz także oznaczać osoby lub miejsca albo zbierać pieniądze za pomocą przycisku Przekaż darowiznę z wytłoczonym sercem.
  5. Kiedy będziesz gotowy, kliknij przycisk Transmisja na żywo w lewym dolnym rogu ekranu.

Więcej informacji o tym, jak korzystać z narzędzia Live Producer, znajdziesz tutaj. Facebook ma również zaawansowane wskazówki dotyczące planowania większego wirtualnego pokazu lub wydarzenia tutaj, dzięki czemu możesz przygotować się do większych pokazów.

Co jest z Facebook i ryzykiem z korzystania tej platformy?

Jednak pomimo swojej popularności istnieje również wiele zagrożeń dla młodszych użytkowników fesbuk pl. Zgodnie z nowym unijnym ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO) Irlandia wyznaczyła wiek zgody cyfrowej na 16 lat. Oznacza to, że młodzi ludzie poniżej 16 roku życia w Irlandii nie mają dostępu do tej platformy.

Kiedy już wiesz co to Facebook i co to FB, przedstawiamy niektóre z głównych problemów, co do których rodzice mają obawy w ramach korzystania z FB:

  • Prywatność: nastolatki mogą czasem zapomnieć, że to, co jest publikowane na Facebooku, jest zasadniczo formą publikacji i jeśli profile nie są ustawione jako prywatne, każdy może przeglądać te informacje. Często nastolatki publikują w Internecie zbyt wiele danych osobowych, takich jak zdjęcia czy numery telefonów
  • Cybernękanie: Facebook zapewnia prześladowcom nowe pole, na którym mogą wyrządzić maksymalne szkody poprzez wielokrotne używanie wstrętnych wiadomości i innych środków. Istnieje wiele historii przejętych profili lub poważnych przypadków cybernękania, które doprowadziły ofiary do cierpienia
  • Kontakty na spotkaniach: Wielu rodziców obawia się, że młodzi ludzie spotkają się twarzą w twarz z osobami, które poznali po raz pierwszy w Internecie. Wiążą się z tym oczywiste zagrożenia. Niektórzy młodzi ludzie podejmą kontakty online za dobrą monetę, ale niestety nie wszyscy są autentyczni
  • Treść: Czasami na Facebooku mogą znajdować się treści, które są nieodpowiednie dla młodych ludzi i mogą ich denerwować. Ze względu na popularność Facebooka jest wielu starszych użytkowników i często dzieci mogą być narażone na rzeczy, których rodzice woleliby, aby nie były.

Wskazówki dotyczące korzystania z Facebooka na żywo

Teraz, gdy już znasz Facebook nazwa i opanowałeś podstawowe umiejętności, nadszedł czas, aby je przyspieszyć. Skorzystaj z tych wskazówek i sprawdzonych metod, aby przyciągnąć uwagę odbiorców oraz sprzedaz live Facebook była większa.

Dobre planowanie

Planując kolejny film na żywo na Facebooku, powinieneś zacząć od celu i przygotować dobre opisy na Facebooka. Zapisz coś, co chciałbyś osiągnąć lub wiadomość, którą chcesz przekazać obserwującym, zanim rozpoczniesz transmisję na żywo.

Kiedy już masz jasny cel, zapisz kilka punktów do rozmowy, które pomogą ci pokierować rozmową. Twoje wideo na żywo będzie płynniejsze, jeśli masz na myśli miejsce docelowe.

Bądź autentyczny

Udostępnianie niefiltrowanego widoku swojego życia lub firmy pomaga zdobyć zaufanie widzów. Nie bój się być prawdziwy! Oczywiście, o ile jest to zgodne z kodeksem postępowania platforma Facebook. Twórz opis na Facebooka do zdjęcia również autentyczny.

Połącz siły z gośćmi

Strona fejsbuk i niektóre z najbardziej wciągających treści na żywo obejmują wspólną transmisję: dwie lub więcej osób rozmawia na żywo.

W tych transmisjach co na FB ma znaczenie, na podzielonym ekranie możesz reklamować się zarówno wśród obecnych odbiorców, jak i gości. Pamiętaj tylko, aby poprosić ich o promowanie transmisji na ich kanale.

W przypadku większych grup (do 50 uczestników) możesz transmitować na żywo na Facebooku z Messengera. Wiedząc co to jest FB możesz także użyć wybranego oprogramowania do przesyłania strumieniowego, takiego jak Zoom do wspólnej transmisji.

Buduj oczekiwanie

Nie ma nic gorszego niż pusta widownia. Korzystaj z Facebook pl po polsku i buduj szum!

Korzystając z platformy właśnie np Facebook zacznij od postów ze zwiastunami! Oto kilka prostych pomysłów na początek:

  • Bądź tajemniczy. Nic tak nie buduje emocji jak niewiedza, co nadchodzi.
  • Zapętlaj swoich superfanów lub subskrybentów e-maili z informacjami poufnymi.
  • Spraw, by było warto, obiecując prezent lub nagrodę na koniec odcinka.
  • Odlicz to.

Profil społecznościowy Facebook to potęga i oferuje również opcję subskrypcji powiadomień na żywo, dzięki czemu Twoi odbiorcy nie przegapią ani chwili.

Możesz także zaplanować transmisję z tygodniowym wyprzedzeniem, co pozwoli Twoim obserwatorom zasubskrybować przypomnienia, aby nie przegapili.

Dowiedz się więcej o ustawieniach planowania transmisji wideo na żywo w Centrum pomocy dla firm na Facebooku, aby strona na fejsie nie miała przed Tobą tajemnic. Napisz do Facebooka jeśli masz pytania.

Najpierw przetestuj swoją transmisję prywatnie

Znając już Facebook co to znaczy musisz dokładnie sprawdzić rzeczy przed ich opublikowaniem. Możesz z łatwością wcześniej przetestować wody swojej transmisji, aby mieć spokój ducha.

Zmień ustawienia prywatności na „Tylko ja”, aby oglądać transmisję wideo na żywo. Możesz sprawdzić dźwięk, oświetlenie i kąty, zanim ktokolwiek cię zobaczy.

Zainwestuj w jakość

Kamery internetowe, światła i mikrofony są znacznie bardziej opłacalne niż kiedyś. Możesz uzyskać narzędzia przyzwoitej jakości, które nie zrujnują banku, ale sprawią, że oglądanie Twoich filmów na żywo będzie o wiele przyjemniejsze.

Oznacz swoich współpracowników

Każdy lubi tagi. Opisy transmisji na żywo umożliwiają oznaczanie osób, stron lub miejsc. Skorzystaj z nich, aby wykrzyczeć swoim współpracownikom lub zidentyfikować swoją lokalizację lub firmę.

Tagi pomagają widzom zrozumieć, co oglądają, i pozwalają treściom dotrzeć do odbiorców spoza Twojej grupy.

Kontynuuj oferowanie kontekstu

Twoi superfani mogą być widzami Twojej transmisji od początku do końca, ale inni będą pojawiać się i znikać. Upewnij się więc, że przekazujesz kontekst nowym widzom.

Wstawiaj krótkie podsumowania w całej transmisji, aby szybko wyjaśnić, kto, co, gdzie lub dlaczego. Trzymaj się absolutnego minimum, aby zrozumieć. Możesz na przykład regularnie używać imion lub zawodów gości.

Napisy w Twoim filmie wyjaśniające kontekst to całkiem bezpieczny sposób na informowanie ludzi. Możesz także przypiąć komentarz, który przedstawia kontekst lub zachęca do zaangażowania.

Aktywnie angażuj widzów

Transmisje na żywo umożliwiają interakcję z widzami w czasie rzeczywistym. Czatuj ze swoimi widzami podczas logowania i odpowiadaj na komentarze i pytania w trakcie ich przeglądania. Możesz przypinać komentarze u góry czatu, gdy na nie odpowiadasz.

Jeśli masz aktywną społeczność, moderator może zapisać Twoją transmisję. Poproś drugą osobę, aby obserwowała czat lub filtr w celu uzyskania najlepszych komentarzy lub pytań do udostępnienia, abyś mógł robić to, co robisz najlepiej — gospodarza!

Oferuj interaktywne treści

Widzowie na żywo na Facebooku są często biernymi odbiorcami, ale rozmowa nie musi być jednokierunkowa. Podnieś poprzeczkę, promując interaktywne treści, takie jak pokazy kulinarne, samouczki sztuki lub sesje treningowe.

Redakcja KiwiLab
KiwiLab - blog marketingowy serwujący wiedzę z zakresu SEO, PPC, Analityki internetowej, Content Marketingu i Social Media na najwyższym poziomie.
×