Co to jest Google Grafika i jak działa?

google grafika

Google przeszło długą drogę od bycia tylko wyszukiwarką. Przez lata firma stworzyła imponującą gamę narzędzi i chociaż niektóre z nich są wysoce wyspecjalizowane, jest kilka wartych poznania bez względu na to, do czego używasz internetu.

Google grafika, inaczej Wyszukiwarka grafiki Google lub Google Image to tylko jedno z tych narzędzi, więc jeśli nie wiesz, co to jest lub nie masz pewności, ile może dzięki niemu zrobić, oto, co musisz wiedzieć.

Co to jest Grafika Google?

Grafika Google to produkt firmy Google służący do wyszukiwania obrazów w Internecie. Chociaż wykonuje te same podstawowe funkcje wyszukiwania i pobierania wyników, co flagowa wyszukiwarka Google, lepiej jest rozumieć ją jako wyspecjalizowaną pochodną.

Podczas gdy wyszukiwarka Google tworzy strony internetowe z treścią tekstową poprzez bezpośrednie skanowanie treści tekstowych, Google Graphics zwraca materiały graficzne na podstawie wprowadzonych słów kluczowych.

Głównym czynnikiem decydującym o tym, jakie obrazy pojawiają się na stronie wyników, jest stopień, w jakim wyszukiwane hasła pasują do nazw plików obrazów. To samo w sobie zwykle nie wystarcza, więc Google Grafika opiera się również na informacjach kontekstowych opartych na tekście na tej samej stronie co obraz.

Jako ostatni składnik, algorytm wykorzystuje uczenie maszynowe, w którym Obrazy Google uczą się łączyć ze sobą pewne obrazy w celu tworzenia klastrów, aby zapewnić funkcję odwrotnego wyszukiwania obrazów.

Po przesłaniu wyszukiwania usługa zwraca zestaw miniatur odpowiadających opisowi słowa kluczowego. W tym momencie użytkownicy mogą uzyskać dostęp do stron internetowych zawierających wybrany obraz, o ile zezwala na to witryna hostująca obraz.

Jeśli witryna umożliwia wyświetlenie strony z obrazem, może również umożliwiać bezpośredni dostęp do obrazu i otwarcie strony z samym obrazem, co zasadniczo przedstawia adres URL konkretnego zasobu obrazu.

Strony internetowe nie zawsze umożliwiają dostęp do dokładnej strony z obrazem — jednym z przykładów są witryny sprzedające profesjonalną fotografię.

Jak uzyskać dostęp do Google Grafika?

Aby uzyskać dostęp do usług Google Image, można to zrobić na trzy główne sposoby. Pierwszy, wpisując bezpośrednio images.google.com.

Drugi wpisując w wyszukiwarkę Google poniższe zapytania:

  • pl grafika
  • www google grafika
  • grafika google com
  • com grafika
  • grafika google pl
  • pl google

Trzeci, przeprowadzając normalne wyszukiwanie w zwykłym polu, a następnie wybierając „obrazy” w opcjach oferowanych przez wyszukiwarkę tuż nad wynikami. Sztuczka polegająca na znalezieniu obrazów w określonym formacie polega na wpisaniu w polu wyszukiwania typ pliku, a następnie słowo lub frazę tego, co chcemy znaleźć.

Grafiki Google nie należy mylić ze Zdjęciami Google, czyli aplikacją umożliwiającą przechowywanie dokumentów audiowizualnych telefonu komórkowego z nieograniczonym bezpłatnym miejscem do przechowywania, wyszukiwaniem wizualnym, funkcjami edycji, bibliotekami współdzielonymi itp.

Podstawowa wyszukiwarka obrazów Google

Podobnie jak w wyszukiwarce Google, możesz korzystać z Grafiki Google, wprowadzając wyszukiwane hasła tekstowe opisujące obraz. Spowoduje to wyświetlenie strony wyników z siatką miniatur ułożonych według dokładności dopasowania od lewej do prawej i od góry do dołu.

Wyszukiwarka zdjęć Google, filtrowanie i zaawansowane narzędzia

Pod paskiem wyszukiwania na stronie wyników znajduje się rozwijane pole o nazwie „Narzędzia”, które oferuje szereg dodatkowych opcji filtrowania.

Pierwsza z tych rozwijanych opcji to Rozmiar, która pozwala ograniczyć wyniki do obrazów o określonych wymiarach w pikselach. Może to być ogólny zakres rozmiarów lub nawet dokładny wymiar w pikselach i odbywa się w następujących krokach.

Inną użyteczną opcją filtrowania jest Kolor, która filtruje wyniki obrazów według koloru. Aby z tego skorzystać, po prostu wybierz Kolor i wybierz kolor lub funkcję koloru, którą chcesz zobaczyć.

Opcja prawa autorskie może być również pomocna, jeśli szukasz obrazów, które możesz włączyć do własnych materiałów multimedialnych, takich jak posty na blogach, filmy wideo lub cokolwiek innego. To menu, które oferuje cztery stany pozwolenia na użytkowanie do wyboru, pozwala filtrować wyniki dla obrazów, które z większym prawdopodobieństwem będą prawnie dozwolone do ponownego wykorzystania niż inne.

Wreszcie, podobnie jak w przypadku klasycznej wyszukiwarki Google, Grafika Google umożliwia użytkownikom filtrowanie według czasu opublikowania obrazu w witrynie.

Wyszukiwanie grafika Google i odwrócone wyszukiwanie grafiki?

Być może najpotężniejszą funkcją Grafiki Google jest odwrotne wyszukiwanie obrazów, które wykorzystuje obraz jako „termin” wyszukiwania. Takie odwrotne wyszukiwanie grafiki może zwrócić dwa różne zestawy wyników:

  • witryna źródłowa: może zwracać witryny źródłowe, w których można znaleźć obraz, oraz wszelkie nazwy lub opisy powiązane z obrazem. Jest to przydatne, jeśli masz obraz, ale chcesz wiedzieć, skąd pochodzi.
  • podobne obrazy: Wyszukiwanie wsteczne może również wyświetlić wizualnie podobne obrazy. Na przykład możesz odwrócić wyszukiwanie obrazu góry, aby zobaczyć inne podobne tapety z górami.

Wyszukiwanie grafiką w Google

Wyszukiwanie obrazem Google grafika jest jedną z najbardziej oryginalnych funkcji Grafika Google i umożliwia wyszukiwanie takich samych lub podobnych plików z obrazu i bez użycia słów. Wyszukiwanie zdjęć Google oferuje możliwość „wyszukiwania po obrazie” w samym polu wyszukiwania, przeciągnięcia zdjęcia, które chcemy śledzić, użycia adresu URL lub kliknięcia prawym przyciskiem bezpośrednio na elemencie znajdującym się na stronie internetowej i wybrania opcji „Szukaj obraz w Google”. Jeśli używasz urządzenia mobilnego, musisz dotknąć i przytrzymać palcem obraz, aby pojawiło się menu.

Ta funkcja w Google grafika wyszukiwanie służy do wyszukiwania podobnego zdjęcia, stron internetowych, na których jest hostowane lub tego samego obrazu opublikowanego w innych rozmiarach. Obrazy można zapisywać na różnych urządzeniach, zawsze jednak biorąc pod uwagę, że zazwyczaj mają one prawa użytkowania, a ich ponowne wykorzystanie wymaga zgody autora.

Wyszukiwarka Google grafika, jak sprawić, by obraz pojawiał się w wyszukiwarce Google?

Obrazy są bardzo ważnym elementem optymalizacji seo strony internetowej i google image search seo. Dlatego sam gigant z Mount View daje szereg rekomendacji, aby strona dzięki swoim zdjęciom pojawiała się w organicznych wynikach wyszukiwanie grafika Google. Są one podsumowane głównie w dwóch:

  • dołącz tag „alt” lub podpis obok obrazu, aby roboty Google mogły go łatwo śledzić
  • używaj wysokiej jakości zdjęć, które przykują uwagę użytkowników

Aby pojawić się w opcji wyszukiwanie zdjęcia Google, bardzo przydatne jest również użycie oryginalnego materiału lub jego edycja, jeśli została uzyskana z banku bezpłatnych obrazów.

Usuwanie nielegalnych obrazów w Google

Istnieje możliwość zażądania usunięcia z wyników wyszukiwania osobistych zdjęć czy widocznych w grafika Google logo w wersji plagiatu, choć nie jest to łatwe. W tym celu Google wymaga spełnienia pewnych okoliczności i ostrzega, że samo usunięcie tych obrazów nie oznacza, że znikną one z pierwotnej strony internetowej i radzi zainteresowanym użytkownikom, aby skontaktowali się bezpośrednio z webmasterem witryny.

Istnieje narzędzie o nazwie SafeSearch, które umożliwia blokowanie w wynikach wyszukiwania treści jednoznacznych i nieodpowiednich, takich jak pornografia. Jest to bardzo przydatne w przypadku współdzielenia komputera lub tabletu z osobą niepełnoletnią.

5 najlepszych praktyk dotyczących korzystania z Google Image

Wiesz już jak wyszukać po grafice, więc teraz przejdziemy do dobrych praktyk, aby wyszukiwanie w Google po grafice był skuteczne.

Zawsze zakładaj, że obraz jest chroniony prawem autorskim

Nigdy nie używaj obrazu, ilustracji lub fotografii bez uprzedniego zbadania ich statusu praw autorskich. Nie każdy zdaje sobie sprawę, że treści online są chronione prawem autorskim, a wyszukiwanie za pomocą grafiki ułatwia znalezienie plagiatów.

Prawa autorskie

Jeśli chodzi o prawa autorskie, umieszczanie linku do zdjęcia lub innego obrazu jest zawsze mniej ryzykowne niż kopiowanie i wklejanie go na swojej stronie internetowej lub platformie mediów społecznościowych. I najlepiej nie osadzać tego linku, ale raczej podać adres URL.

Używaj obrazów na licencji Creative Commons

Używaj obrazów objętych licencją Creative Commons (CC). Należy jednak pamiętać, że licencja CC to po prostu licencja. Musisz przeczytać jego warunki i zobaczyć, co pozwala, a czego nie.

Nie wszystkie licencje CC pozwalają na te same zastosowania. Licencja CC może zezwalać na użycie w stanie, w jakim się znajduje, w remiksie lub jako część nowego dzieła. Wszystkie licencje CC wymagają wskazania właściciela praw autorskich.

Potwierdź, kto jest właścicielem praw autorskich do obrazu

Zawsze sprawdzaj, czy twórca obrazu ma prawa zezwalające na jego użycie. Mogli przekazać swoje prawa komuś innemu i nie są już właścicielami praw autorskich do obrazu. Być może stworzyli zdjęcie lub inny obraz w ramach swoich obowiązków pracowniczych, a ich pracodawca jest właścicielem praw autorskich do obrazu.

Poproś twórcę obrazu o zapewnienie gwarancji, że to on jest twórcą obrazu, nadal posiada prawa do obrazu i ma prawo udzielić ci pozwolenia na jego wykorzystanie.

Użyj własnych zdjęć i obrazów

Jeśli to możliwe, używaj zdjęć i innych obrazów zrobionych przez siebie.

Redakcja KiwiLab
KiwiLab - blog marketingowy serwujący wiedzę z zakresu SEO, PPC, Analityki internetowej, Content Marketingu i Social Media na najwyższym poziomie.
×