Co to jest Google News?

google news

Google News jest codziennie przeglądane przez miliony ludzi na całym świecie, którzy szukają szybkiego dostępu do różnych artykułów na temat danego wydarzenia lub tematu. Narzędzie to zostało stworzone w 2002 r.

Aby witryna pojawiła się w Google News, musi zostać zweryfikowana przez zespół Google. Chociaż Twoja witryna kwalifikuje się do opublikowania w wyszukiwarce wiadomości, nie ma gwarancji, że zajmie dla tam miejsce, a Google zastrzega sobie prawo do opublikowania Twojego artykułu.

Co to są Wiadomości Google?

Google News jest jak gazeta, ale dostępna tylko w Internecie. Gromadzi artykuły z kilku tysięcy źródeł. Na przestrzeni lat Google News znacznie się zmienił, chociaż jego rdzeń pozostał ten sam. Obejmuje wszystkie rodzaje witryn, nie tylko witryny z wiadomościami. Dlatego jest tak pożądany przez SEO na całym świecie.

Google polega na dobrze strzeżonym tajnym algorytmie. Automatycznie indeksuje treść w poszukiwaniu wskaźników jakości, aby zdecydować, jaką pozycję nadać artykułowi w Google News. Wśród hipotetycznych kryteriów rankingu, badania wykazały, że brana jest pod uwagę liczba generowanych przez nie kliknięć, powszechny konsensus co do wiarygodności autora, aktualność tematu oraz jego świeżość (data i godzina publikacji).

Na przykład Google - News z większym prawdopodobieństwem umieszcza polskie serwisy informacyjne na górze listy, gdy artykuł dotyczy ważnego wydarzenia w Polsce. Relacje o tym samym wydarzeniu pochodzące od zagranicznych wydawców będą miały niższą rangę.

Ponadto sposób organizacji tematów i wiadomości Google pl zależy od powtarzalności określonych słów kluczowych w publikacjach oraz poziomu zainteresowania opinii publicznej, czyli danych dostępnych poprzez wyszukiwania użytkowników.

Google wyjaśnia swoją wyszukiwarkę „Google News” w następujący sposób:

„Google News to generowany komputerowo serwis informacyjny, który gromadzi nagłówki z ponad 50 000 źródeł wiadomości z całego świata. Grupuje podobne historie i wyświetla je zgodnie z zainteresowaniami każdego użytkownika. Nasze artykuły i treści multimedialne są selekcjonowane i oceniane przez komputery, które oceniają między innymi, jak często i na jakich stronach internetowych pojawia się artykuł. Ranking opieramy również na pewnych cechach treści wiadomości, takich jak świeżość, lokalizacja, trafność i różnorodność”.

Wiadomości Google News i ograniczenia

Aby mieć jak największe szanse na umieszczenie swoich artykułów w Google News, przestrzegaj zasad Google dotyczących treści, które w większości opierają się na zdrowym rozsądku. Zabronione jest na przykład publikowanie treści plagiatowanych, treści szerzących nienawiść itp.

Wiadomości Google New są również bardzo surowe w stosunku do treści, które ukrywają sponsorowane (płatne) treści lub próbują fałszywie przedstawiać je jako niezależne treści redakcyjne. Jeśli więc chcesz dostać się w łaski algorytmu Google News, najlepiej ograniczyć reklamy i płatne reklamy lub kanały.

Ponadto Googleboty Google News potrzebują jasnych instrukcji, aby zaindeksować tylko strony z wiadomościami w Twojej witrynie. Instrukcje te można podać za pośrednictwem pliku robots.txt, który umożliwia zablokowanie eksploracji stron, które nie są przeznaczone dla Google News.

Uważaj jednak, tej techniki należy używać ostrożnie, ponieważ możesz ukarać całą witrynę. Dlatego jego użycie musi być wcześniej dobrze przestudiowane.

Wiadomości Google w przeglądarce i oznaczanie artykułów

Tytuły i znaczniki muszą być wyraźne, widoczne i nie mogą zawierać linków. Nie mogą wyświetlać żadnego pojęcia czasu ani daty. Tytuły muszą mieć maksymalnie 22 słowa i zawierać docelowe słowa kluczowe.

Google News wiadomości i zawartość HTML

Google musi również znać dokładną datę i godzinę artykułu, które są wskazane w dedykowanym tagu HTML, nawet jeśli czas wyświetlany w Google News odpowiada czasowi indeksowania.

Newsy Google i duplikaty treści

Zakaz powielania treści dotyczy wszystkich typów witryn. Algorytmy wiedzą teraz, jak identyfikować zduplikowane treści (zeskrobane, przepisane lub ponownie opublikowane) i obniżyć ich rangę. Przez „powieloną treść” rozumiemy oczywiście podobne treści zewnętrzne, ale także treści wewnętrzne, na Twojej własnej stronie lub w sieci witryn. Konieczne jest zatem przesyłanie do Google tylko jednej unikalnej treści i stosowanie tagu rel=canonical. Chcąc znaleźć się w news Google co za tym idzie należy dbać o unikalne treści.

Twórz przejrzyste wpisy i nie wprowadzaj czytelników w błąd

Aby czytelnicy, ale i roboty zaufały Twoim artykułom, konieczne jest wyświetlenie nazwiska autora. Jeśli nazwisko nie wystarczy, ponieważ autor nie jest szczególnie znany, można napisać biografię.

Powinieneś także pisać, aby dodać wartość do swojej witryny i nie oszukiwać czytelników. Na przykład bezużyteczne jest przywłaszczanie sobie tożsamości autora lub organizacji w celu ukrycia swojej tożsamości.

Google ma na oku serwisy, które kłamią, aby wprowadzić użytkowników w błąd. Bardzo często ma to miejsce w przypadku fałszywych serwisów informacyjnych, które rozpowszechniają fałszywe informacje w celu manipulowania opinią publiczną lub wywoływania fałszywych kontrowersji.

Wśród oszukańczych praktyk można również zauważyć maskowanie, polegające na pokazywaniu internautom i robotom innej strony. Ta technika jest od dawna stosowana przez SEOwców, ale obecnie jest bardzo ryzykowna i może łatwo doprowadzić do algorytmicznej lub nawet ręcznej kary.

Używaj uporządkowanych danych, aby wyświetlać Wiadomości Google na stronie

Google zaleca zintegrowanie danych strukturalnych ze stronami internetowymi, aby pomóc robotom lepiej interpretować treści, które umieszczasz. Te dane to szansa na bezpłatne i szybkie wzbogacenie wszystkich artykułów.

Oprócz wielu kryteriów redakcyjnych Google zaleca maksymalne skrócenie czasu ładowania strony artykułu. Wydajność jest głównym czynnikiem rankingowym, zarówno w Google News, jak i ogólnie w SERP. Nie wahaj się ocenić wydajności swoich stron za pomocą narzędzi takich jak GTMetrix lub PageSpeed Insight.

Jak działają Wiadomości Google?

Agregator wiadomości Google pobiera wiadomości ze źródeł z całego świata. Jeśli możesz zostać uwzględniony w Google News, może to pomóc zwiększyć ruch w witrynie. Aby zostać uwzględnionym w Google News, twórcy treści muszą zoptymalizować swoją witrynę.

Różnica między Google News, a zwykłymi wyszukiwaniami Google

Te dwie wyszukiwarki Google różnią się głównie rodzajem treści indeksowanych i wyświetlanych w każdej z nich. Zwykłe indeksy wyszukiwania Google i zawierają wyniki dla postów na blogach, stron internetowych, stron docelowych itp.

Przy odpowiedniej metodzie nie ma znaczenia, jaki rodzaj treści chcesz uszeregować, pod warunkiem, że jest to zgodne z ogólnymi najlepszymi praktykami SEO. Ale jeśli zamierzasz zajmować pozycję w Google News, musisz udostępniać aktualne wiadomości.

Wpływ Google News na Twój ruch

Wiadomości Google wysyłają do wydawców miliardy kliknięć, więc pojawienie się tam z pewnością przyniesie Ci duży ruch. Gdy pojawisz się w Google News, być może poprawisz swój autorytet domeny i liczbę linków zwrotnych generowanych z Twoich artykułów.

Polecanie w Google News przyniesie korzyści wielu różnym witrynom. Pamiętaj, że jeśli chcesz być akceptowany przez Google News, musisz publikować artykuły warte opublikowania.

Czynniki rankingowe Google News

Google News określa ranking algorytmicznie, w zależności od wielu czynników. Google preferuje treści i źródła wiadomości, które często są na bieżąco z trendami. Ma większe preferencje dla wiarygodnych źródeł wiadomości, które są doceniane przez użytkowników i napisane przez wiarygodnych autorów.

Niektóre kluczowe czynniki rankingu Google News to:

  • Trafność treści — określana, gdy artykuł z wiadomościami jest wyświetlany dla zapytania użytkownika i zawiera te same słowa kluczowe lub zapytania. Posiadanie odpowiedniego słowa kluczowego w tekście jest korzystne, jeśli artykuł z wiadomościami pojawia się w karuzeli Najważniejsze artykuły dla wyszukiwanego zapytania lub słowa kluczowego.
  • Oryginalność treści – algorytm Google News nadaje priorytet oryginalnym reportażom. Upewnij się więc, że Twoja relacja wyróżnia się na tle innych, udowadniając oryginalny wgląd.
  • Wyeksponowanie — pomaga rozpoznać wybitne wiadomości. Historie, które dotyczą ważnego tematu, który jest obecnie popularny, będą miały większe szanse na zaprezentowanie się.
  • Świeżość treści — upewnij się, że masz najbardziej aktualne informacje. Świeże treści są regularnie aktualizowane o najnowsze opublikowane treści. Świeżość określa, jak niedawno artykuł został opublikowany wraz ze zaktualizowanymi informacjami. Takie artykuły z wiadomościami mają większe szanse na pojawienie się w porównaniu ze starszymi artykułami, jeśli zawierają dodatkowe informacje, ponieważ wiadomości mogą zmieniać się z minuty na minutę.
  • Autorytatywność – wiarygodność i rzetelność są kojarzone z autorytatywnymi źródłami wiadomości. Autorytatywność nadaje priorytet wysokiej jakości informacjom z najbardziej wiarygodnych dostępnych źródeł, takich jak wiarygodne źródła wiadomości i autorzy na określone tematy.
  • Lokalizacja – Twoja lokalizacja ma również wpływ na to, jakie wiadomości widzisz. Jeśli kiedykolwiek szukałeś tragicznych wiadomości gdzieś w okolicy, być może widziałeś mały serwis informacyjny z tego regionu, który zajmuje wyższą pozycję niż wiadomości globalne na stronach wyników wyszukiwania (SERP).
  • Wiarygodność źródła – ma duży wpływ na istotność wpisu. Czytelnik może preferować bardziej tradycyjne organizacje medialne i wiarygodne źródła mediów. Autorytatywność dla określonych tematów jest również ważnym czynnikiem wpływającym na wyeksponowanie. Musisz mieć udokumentowane doświadczenie w udostępnianiu wysokiej jakości, angażujących treści, które czytelnicy uznają za wartościowe, przeglądając Twoje historie i konsumując Twoje treści.
  • Język — język wiadomości jest oparty na preferencjach językowych domeny.
  • Czas publikowania — strony z wiadomościami muszą publikować często w ciągu dnia, ale częstotliwość też pomaga. Inne czynniki, które mogą pomóc w określeniu częstotliwości publikacji i odpowiednich pór, to czas, w którym Twoi docelowi użytkownicy są aktywni na urządzeniach mobilnych, w wyszukiwarce i sieciach społecznościowych.
  • Różnorodność treści – Google News ma na celu prezentowanie odpowiednich i korzystnych treści z kilku źródeł. Obejmuje to blogi z wiadomościami oraz artykuły. Co więcej, Google News ogłosił niedawno inicjatywę „promowania różnorodności, równości i integracji”, aby pomóc wydawcom dotrzeć do niedostatecznie reprezentowanych odbiorców.
  • Bogata treść tekstowa — zamiast polegać tylko na obrazach, sformatuj odpowiednio zawartość, używając tekstu sformatowanego. Bogata treść tekstowa może zawierać elementy multimedialne, semantyczne, formatowanie stylu lub sformatowane funkcje osadzone.
  • Preferencje użytkownika dotyczące spersonalizowanych treści, tematów lub wydawców – czytelnicy mogą wybrać ustawienia Google News dla określonych tematów/kategorii/źródeł wiadomości i ignorować inne. Zainteresowania mogą pomóc w wyświetlaniu spersonalizowanych treści, takich jak „Odkrywaj” i karta „Dla Ciebie” w Wiadomościach Google. Zainteresowania użytkowników opisane podczas konfigurowania Google News określają rodzaj wiadomości, które użytkownik zobaczy na kartach „Odkryj” i „Dla Ciebie”.
  • Użyteczność – ocenia, jak łatwo jest zobaczyć zawartość w witrynie i typach urządzeń. Wiadomości Google uwzględniają również szybkość ładowania strony, responsywny projekt i dostosowanie do urządzeń mobilnych jako elementy wygody użytkownika.

Jak zgłosić swoją witrynę do Google News?

Istnieją dwa sposoby na zindeksowanie witryny z wiadomościami w Google News.

  • Narzędzie Producer: zostanie użyte do uzyskania licencji na Twoje treści.
  • Centrum wydawców: prześlij swoją witrynę do uwzględnienia.

Google News sprawdza wszystkie rejestrowane witryny. Zgodnie z wytycznymi każda witryna zostanie zaakceptowana lub odrzucona w ciągu dwóch miesięcy. Ale zanim Google przeskanuje Twoją witrynę, musisz zarejestrować się w Centrum wydawców. Następnie możesz złożyć wniosek o uwzględnienie Twojej witryny w wynikach wyszukiwania Google News i czekać na ocenę od Google.

Wytyczne Google News i SEO

Wytyczne i kwestie prawne to jedne z podstawowych pojęć skutecznego SEO. To samo dotyczy Google News. Niektóre wstępne prace są niezbędne, aby Twoje treści miały szansę się pojawić.

Musisz zoptymalizować swoją witrynę i treść, aby Wiadomości Google uznały je za odpowiednie i otwarte. Rozważ następujące punkty:

  • Aby pomyślnie przesłać witrynę do Google News, należy postępować zgodnie z ogólnymi wskazówkami dla webmasterów. Oznacza to, że Google może znaleźć Twoją witrynę i potwierdzić jej zawartość oraz że Twoja witryna jest wolna od problemów.
  • Krytycznie sprawdź neutralność swoich treści i ich przepływ. Pamiętaj, że Google News to kurator wiadomości, a nie platforma marketingowa.

Musisz przestrzegać przyjętych standardów dziennikarskich. Oznacza to, że powinieneś:

  • Upewnij się, że Twoja witryna wyróżnia się unikalną treścią.
  • Unikaj plagiatu.
  • Podkreśl jakość i wyjątkowość swoich treści.
  • Wykorzystaj odpowiednią ilość zasobów do zapewnienia jakości.

Chociaż odpowiednia ilość treści ma kluczowe znaczenie, Twoja witryna jest bezwartościowa dla Google News bez wysokiej jakości treści. To samo dotyczy użytkowników poszukujących poważnych źródeł wiadomości. Oto jak możesz poprawić jakość swoich treści:

  • Uwzględnij nazwiska autorów – Google częściej karze anonimowe treści, po prostu je ignorując. Przedstaw swój zespół autorów i daj każdemu twarz. Możliwość interakcji, taka jak funkcja komentowania czy formularz kontaktowy, to także wartość dodana dla użytkowników i większa widoczność serwisu.
  • Usuń bariery techniczne – musisz spełnić pewne wymagania techniczne, aby robot Google News uznał Twoją witrynę za odpowiednią. Dotyczy to również struktury adresów URL Twoich relacji. Na przykład ważne jest, aby Twoje artykuły miały stałe adresy URL, najlepiej w postaci linku HTML.

Po sprawdzeniu i, w razie potrzeby, uwzględnieniu powyższych punktów, możesz zgłosić swoją witrynę do Google News. Nawet jeśli Twoja witryna zostanie początkowo odrzucona, możesz spróbować zarejestrować się ponownie po 60 dniach, gdy wprowadzisz pewne zmiany i poprawisz jakość treści.

7 wskazówek, jak zoptymalizować witrynę pod kątem Google News

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zoptymalizować treść wiadomości pod kątem widoczności i ruchu w Google News.

  1. Przeprowadź badanie słów kluczowych, aby znaleźć odpowiednie wyszukiwane hasła w wiadomościach

Przeprowadź dokładne badanie słów kluczowych, aby zidentyfikować większość wyszukiwanych haseł, których prawdopodobnie będą używać czytelnicy. Dlatego jeśli masz artykuł warty opublikowania lub wprowadzasz na rynek niezwykły nowy produkt, możesz wymyślić wyszukiwane hasło i znaleźć się w Google News. Skorzystaj z Planera słów kluczowych, aby uzyskać najlepsze wyniki wyszukiwania.

  1. Napisz jasny i zwięzły nagłówek

Nawet po przebudowie Wiadomości Google nadal w dużej mierze zależą od tytułów stron, aby decydować o rankingu. Nagłówek wiadomości, czasopisma, materiału wideo lub komunikatu prasowego to tytuł strony. Twój nagłówek powinien mieć od 2 do 22 słów, aby zapewnić odpowiednie indeksowanie przez Google News. Należy unikać dodawania kalamburów lub gry słownej, ponieważ może to dezorientować czytelników.

  1. Używaj śródtytułów i formatowania tekstu

Śródtytuły to świetne miejsce na umieszczenie dodatkowych słów kluczowych, których nie ma w nagłówku. Pomagają również użytkownikom zdecydować, czy kontynuować czytanie dłuższych wiadomości. Ponadto tekst pogrubiony, pochylony, podkreślony i wypunktowany pomaga:

  • Podkreśl kluczowe punkty w swoich treściach.
  • Podziel treść na łatwe do zrozumienia sekcje.
  • Zapewnij wizualne wskazówki czytelnikom, którzy przeglądają je pobieżnie, aby szybko zrozumieć istotę Twoich artykułów.
  1. Dodaj linki

Dodaj linki w swojej publikacji, aby kierować użytkowników do powiązanych treści uzupełniających. Umieszczając powiązane, dopasowane do kontekstu linki, zapewnisz wymierny ruch do odpowiednich treści i poprawisz wrażenia użytkownika.

  1. Regularnie publikuj nowe treści

Twoja witryna z wiadomościami powinna być codziennie aktualizowana kilkoma świeżymi artykułami.

  1. Utwórz mapę witryny

Po zatwierdzeniu Twojej witryny w Google News utwórz mapę witryny Google News, aby szybciej i skuteczniej zaindeksować artykuły z wiadomościami. Mapy witryn zawierają informacje o zawartości Twojej witryny.

Mapa witryny Google News pozwala kontrolować, jakie treści przesyłasz do Google. Nawet jeśli Twoja witryna ma już mapę witryny, Google zaleca wygenerowanie oddzielnej mapy tylko dla treści wiadomości. Dzięki temu robot Google może szybko identyfikować wiadomości w Twojej witrynie.

  1. Trzymaj się swojego obszaru tematycznego

Na przykład, jeśli masz portal informacyjny poświęcony motoryzacji, powinieneś unikać opisywania kuchenek mikrofalowych. Tylko w ten sposób Wiadomości Google zidentyfikują Cię jako witrynę z wiadomościami odpowiednią dla danego obszaru.

W przeciwnym razie Twoja witryna zostanie uznana za ogólną witrynę z wiadomościami. Będziesz musiał konkurować z potentatami świata wiadomości, czego możesz nie chcieć, zwłaszcza jeśli masz mniejszą lub nowszą witrynę.

Dlaczego ważne jest uzyskanie zatwierdzenia jako witryny Google News?

Witryna Google News to witryna zatwierdzona przez Google jako źródło wiadomości. Google posiada 90% wszystkich udziałów w wyszukiwarkach w internecie. Oznacza to, że 90% ludzi używa Google do wyszukiwania wszystkiego, czego chcą.

Każdy chce mieć dostęp do aktualności i tego, co dzieje się na świecie. Google to pierwsze miejsce, do którego trafiają ludzie, ze względu na jego skuteczność i łatwość dostępu. Dlatego uzyskanie zatwierdzenia pozwoli użytkownikom częściej znajdować Twoją witrynę. Oznacza to również, że Google ufa Twojej witrynie i będzie ją polecać w wynikach wyszukiwania, a nie tylko w kategorii wiadomości.

Redakcja KiwiLab
KiwiLab - blog marketingowy serwujący wiedzę z zakresu SEO, PPC, Analityki internetowej, Content Marketingu i Social Media na najwyższym poziomie.
×