Co to jest Yahoo?

co to jest Yahoo

Yahoo! to portal internetowy, który zawiera wyszukiwarkę i katalog stron WWW zorganizowanych w hierarchię kategorii tematycznych. Jako katalog zapewnia zarówno nowym, jak i doświadczonym użytkownikom sieci Web pewność uporządkowanego widoku setek tysięcy witryn sieci Web i milionów stron sieci Web.

Yahoo wyszukiwarka zapewnia również jeden z najlepszych sposobów wyszukiwania danego tematu w Internecie. Ponieważ Yahoo jest powiązane z najpopularniejszymi witrynami wyszukiwania w Internecie, jeśli argument wyszukiwania nie prowadzi do strony tematycznej Yahoo, nadal prowadzi do wyników z sześciu lub siedmiu popularnych witryn wyszukiwarek, do których prowadzi łącza Yahoo.

Yahoo! zaczęło się od list zakładek dwóch absolwentów Uniwersytetu Stanforda, Davida Filo i Jerry'ego Yanga. Po umieszczeniu ich połączonych list zakładek uporządkowanych według kategorii na stronie uczelni, lista zaczęła rosnąć w fenomen internetowy.

Przeglądarka Yahoo stała się pierwszym takim katalogiem z dużą liczbą zwolenników. Filo i Yang przełożyli pracę dyplomową i stali się częścią oferty publicznej wielomilionowej korporacji. W październiku 2005 r. Yahoo obsługiwało około 3,4 miliarda odsłon na całym świecie.

Yahoo pl czy jak kto woli Yahoo Polska znajdziecie pod adresem pl.search.yahoo.com

Yahoo co to jest i jak jest historia

Jak już wspomniano powyżej Yahoo przegladarka powstała w 1995 roku. Pochodzenie nazwy firmy jest niejasne. Podczas gdy niektórzy twierdzą, że jest to akronim „Jeszcze inna hierarchiczna natrętna wyrocznia”, inni twierdzą, że jest to odniesienie do książki „Podróże Guliwera” Jonathana Swifta.

Wyszukiwarka internetowa Yahoo rozrosła się w niezwykły sposób w latach 90., a do początkowego katalogu i wyszukiwarki dodano więcej usług, takich jak portal czy komunikator. Przez lata była wyszukiwarką odniesienia dla większości internautów na świecie.

Rozwój Yahoo group został spowolniony wraz z rozwojem Google, który stracił na znaczeniu jako wyszukiwarka i stał się portalem treści wraz z powiązanymi usługami, takimi jak Yahoo! Poczta Yahoo! itp. Stąd też w ramach www yahoo com pl popularnym zapytaniem jest jak zmienić Yahoo na Google.

W lutym 2008 roku odrzucił ofertę kupna Microsoftu za 44,6 mld dolarów, uznając ją za bardzo niską. To był jeden z największych historycznych błędów firmy. Dziś domena Yahoo nadal jest konglomeratem usług internetowych z globalną publicznością i nawet dzisiaj jest jedną z dziesięciu witryn internetowych o największym ruchu na świecie.

Jest to jednak studium przypadku dotyczące bańki internetowej i tego, jak złe zarządzanie spowodowało upadek firmy. Wśród przyczyn jego upadku są:

  • utrata reklamy
  • zmarnowana okazja, by kupić Facebooka, a nawet Google, jeśli chodzi o start-upy, które od tego czasu stały się gigantami
  • luki w zabezpieczeniach związane z „hakowaniem” kont
  • ostra konkurencja ze strony Google i niezdolność Yahoo! dostosowania się do nowych czasów

Yahoo! wyszukiwarka

W 2000 Yahoo! zrezygnował z własnej technologii wyszukiwania, aby przyjąć Google jako wyszukiwarkę. W 2004 roku przestał korzystać z Google po przejęciu Altavisty (pionierskiej wyszukiwarki internetowej). W nowym wydaniu, w 2009 roku Yahoo! osiągnęła porozumienie z firmą Microsoft w celu zintegrowania wyszukiwarki Bing z jej usługami wyszukiwania.

Yahoo.pl wyszukiwarka i usługi

Obecnie, po nieregularnym rozwoju, Yahoo! posiada między innymi następujące usługi:

  • Yahoo! Poczta. Jest to usługa pocztowa, która oferuje nieograniczone miejsce na dane od 2007 roku, aby stawić czoła konkurencji ze strony Gmaila, Google
  • Yahoo! Messenger. Ten komunikator można uznać za prekursora WhatsApp na długo przed pojawieniem się smartfonów. Jest bezpłatny i umożliwia wymianę tekstów i plików. Przez pewien czas była to szeroko rozpowszechniona metoda komunikacji, głównie za pośrednictwem komputera.
  • Jest to repozytorium zdjęć i filmów, które chociaż straciło użytkowników jako sieć społecznościowa, nadal jest używane do udostępniania dużych galerii zdjęć przez osoby prywatne i instytucje. Został przejęty przez Yahoo! w 2005 roku, a następnie zastąpił Yahoo! Serwis zdjęć.
  • Yahoo! Grupy. Jest to hybryda między listą mailingową a forum. Uczestnicy mogą udostępniać treści lub korzystać z treści opublikowanych przez inne osoby w tej samej grupie. Jego działanie jest podobne do Grup dyskusyjnych Google.
  • Yahoo! Odpowiedzi. Jest to strona z pytaniami i odpowiedziami obsługiwana przez użytkowników, dostępna w 12 językach. Można to uznać za forum, z którego można korzystać, ale w większości przypadków zbiera ono szalone pytania lub pytania o tak osobistym charakterze, że trudno je uznać za kwestie ogólnego zainteresowania.

Wskazówki dotyczące wyszukiwania w Yahoo.pl wyszukiwarka

Wyszukiwarka internetowa jest jednym z najpopularniejszych narzędzi. Strona główna, dostępna z search.yahoo.com, jest niezwykle prosta, ale po rozpoczęciu wyszukiwania należy zwrócić uwagę na kilka rzeczy.

Na przykład na początku może nie wydawać się oczywiste, jak używać Yahoo com pl do znajdowania obrazów lub filmów. Jednym ze sposobów na to jest rozpoczęcie wyszukiwania w Internecie. Po wyświetleniu wyników możesz przełączyć się na Obrazy lub Wideo dla tych wyników. Menu Więcej zawiera kilka dodatkowych opcji.

Gdy uruchamiasz adres Yahoo ze strony głównej Yahoo Search, a następnie uzyskujesz dostęp do innej części narzędzia (takiej jak News, Local itp.), możesz zostać przekierowany do innej wyszukiwarki w tym celu, takiej jak video.search. yahoo.com, czy do pogoda Yahoo pl.

Co powinieneś wiedzieć pozycjonowanie Yahoo?

Wyszukiwarka Yahoo pl to również SEO, a jeśli jesteś przekonany do zaangażowania się w SEO dla Yahoo!, ważne jest, aby rozpoznać niektóre różnice między SEO dla Google a SEO dla Yahoo! Oto kilka rzeczy, które warto wiedzieć od razu:

Konkurencja jest potencjalnie niższa

To, że konkurencja jest silna w Google, nie oznacza, że będzie tak samo konkurencyjna w Yahoo! Na przykład witryna, która prowadzi Google dla frazy kluczowej „najlepsze ciasta marchewkowe”, może być właściwa w Google i ignorować inne wyszukiwarki.

Jeśli Twoim celem jest pozycjonowanie tej samej frazy wyszukiwania w innej wyszukiwarce, konkurencja może nie być tak duża, jeśli lider Google rezygnuje z rankingu w Yahoo!

Yahoo! Nie jest tak skomplikowany jak Google

SEO dla Google jest prawdopodobnie bardziej skomplikowane niż SEO dla innych wyszukiwarek. Według niektórych teorii oznacza to, że SEO dla Yahoo! to powrót do podstaw, do czasów, gdy ranking witryny zależał od mniejszej liczby czynników.

W ciągu ostatnich kilku lat Google wdrożyło wiele aktualizacji algorytmów, z których wiele zaskoczyło właścicieli stron internetowych. Yahoo! tego nie zrobił.

Yahoo! i Bing są podobne

Po pierwsze, SEO dla Yahoo! i Bing są podobne. Więc jeśli optymalizujesz pod kątem Yahoo!, zasadniczo optymalizujesz również pod kątem Bing. Obie wyszukiwarki mają swoje własne algorytmy — to znaczy automatyczne systemy, które określają, w jaki sposób uszeregować strony internetowe dla danego słowa lub wyrażenia — ale są one bardzo do siebie podobne.

Linki są ważne

Yahoo! ceni linki przychodzące i linki zwrotne bardziej niż Google. Oznacza to, że jeśli Twoja witryna ma dużą liczbę wysokiej jakości linków, możesz uzyskać bardzo dobrą pozycję w tej wyszukiwarce, nawet jeśli inne czynniki, które Google uważa za priorytetowe, nie są tam, gdzie powinny.

Wiek Twojej witryny ma znaczenie

Dalej, Yahoo! przywiązuje dużą wagę do wieku domeny, czyli tego, jak długo adres URL lub adres jest powiązany z Twoją witryną. Dlatego posiadanie starszej domeny jest zaletą.

Chociaż nic nie możesz zrobić, aby szybciej zestarzeć swoją domenę, jest to lekcja rebrandingu. Jeśli chcesz mieć wysoką pozycję w Yahoo!, nie zmieniaj nazwy domeny.

Redakcja KiwiLab
KiwiLab - blog marketingowy serwujący wiedzę z zakresu SEO, PPC, Analityki internetowej, Content Marketingu i Social Media na najwyższym poziomie.
×