Google Ads co to jest?

Reklamy Google

Google Ads (kiedyś Google AdWords) to rozwiązanie i program Reklamy Google dla firm do reklamowania się w wielu produktach i szerszej sieci wyszukiwania.

Za pośrednictwem reklama Google możesz reklamować się w dwóch największych wyszukiwarkach na świecie: Google i YouTube. Jeśli chcesz reklamować się w innych produktach Google, takich jak Gmail kampania AdWords jest jedynym sposobem.

W wyszukiwarce Google i jej innych usługach jest więcej reklam niż kiedykolwiek wcześniej w różnych formach, co oznacza, że jeśli nie korzystasz z wyszukiwania i innych typów reklam w swojej firmie, Twoja firma odczuje skutki.

Dla wielu firm kampanie AdWords stają się koniecznością, aby zachować konkurencyjność, a nie tylko sposobem na zwiększenie przychodów i zasięgu.

W tym artykule przyjrzymy się, czym jest reklama Google Ads i jakie daje korzyści. Ale najpierw zobaczmy, jak to wszystko działa.

Reklama AdWords jak działa?

W reklamach w wyszukiwarce Twoim celem jest umieszczanie reklamy na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania, przy jednoczesnym jak najdokładniejszym dopasowaniu do intencji wyszukiwania użytkowników. A celem reklam displayowych jest połączenie zainteresowań użytkownika z reklamami, które mogą być zainteresowane otrzymywaniem.

Upraszczając w ramach reklamy AdWords reklamodawcy licytują słowa kluczowe, aby mieć szansę na umieszczenie swoich reklam na stronach wyników wyszukiwania lub innych witrynach.

Aukcja reklam ma miejsce zawsze, gdy użytkownik wyszukuje coś w wyszukiwarce Google lub odwiedza witrynę w szerszej sieci.

Na każdej aukcji reklama Google AdWords oblicza ranking reklamy dla każdej reklamy biorącej udział w aukcji, który określa, czy użytkownicy zobaczą Twoje reklamy w pierwszej kolejności.

Istnieje kilka czynników określających ranking reklamy Google AdWords:

  • Twoja maksymalna kwota
  • Jakość reklamy i jakość strony docelowej
  • Ranking reklamy musi być wyższy niż progi
  • Konkurencyjność
  • Kontekst wyszukiwania użytkownika (na przykład urządzenie, lokalizacja, pora dnia i intencja wyszukiwania)
  • Oczekiwany wpływ formatów i rozszerzeń reklam

Wtedy Twoje reklamy Ads mogą pojawiać się u góry wyników wyszukiwania, jeśli Ranking reklamy w Google Ads jest wystarczająco wysoki. Obecnie nad wynikami dostępne są cztery wolne miejsca reklamowe. Więcej boksów reklamowych jest dostępnych na dole stron wyników wyszukiwania.

Jednym z kluczowych elementów zwiększania pozycji kampanii AdWords w rankingach jest optymalizacja ich jakości. Możesz monitorować dane o nazwie Wynik Jakości, będące kombinacją danych o jakości reklamy z wcześniejszej skuteczności.

Wyniki Jakości są w skali od 1 do 10 i określają, jak trafne są Twoje ustawienie reklam. Google nie wykorzystuje samych Wyników Jakości w aktywnych aukcjach reklam, co jest niezbędne do zrozumienia. Zamiast tego pomaga zoptymalizować ogólną jakość reklamy.

AdWords co to i jakie są typy reklam?

Kiedy wiesz już, co to jest co to jest Ads, to warto dodać iż platforma ta oferuje wiele miejsc do reklamowania się online za pośrednictwem wielu usług Google i rozległej sieci ponad dwóch milionów aplikacji i witryn innych firm.

Reklamy Google Ads mogą pojawiać się we wszystkich usługach Google i w sieci witryn innych firm.

Wszystkie usługi Google, w których możesz umieszczać reklamy:

  • Wyszukiwarka Google
  • Gmail
  • Zakupy Google (dowiedz się o nich więcej)
  • mapy Google
  • Youtube
  • Google Discovery

Oznacza to, że w zależności od stylu tworzonych treści znajdziesz idealny typ reklamy pasujący do potrzeb Twojej kampanii.

Ponadto wiedząc co to AdWords oraz znając różnorodność różnych reklam w strategii dystrybucji treści może pomóc w utrzymaniu aktualności działań marketingowych i reklamowych dzięki różnym formatom reklam skierowanym do osób na różnych etapach lejków sprzedażowych.

Wszystkie dostępne typy kampanii i reklam:

  • Reklamy w wyszukiwarce (reklamy tekstowe)
  • Reklamy w Zakupach Google (reklamy produktów)
  • Reklamy wideo (Dowiedz się więcej o reklamach YouTube)
  • Reklamy displayowe (reklamy graficzne i banerowe)
  • Reklamy aplikacji (za pośrednictwem Google AdMob)

Google Ads reklama i kierowanie reklam

Wykorzystanie ukierunkowanych słów kluczowych w reklama Ads w wyszukiwarce Google to potężna metoda znajdowania klientów w optymalnym momencie, gdy szukają usług i produktów.

Same słowa kluczowe mają wiele formatów, będziesz mieć bardziej ogólne słowa kluczowe pasujące do szerszego zakresu wyszukiwanych haseł lub możesz kierować precyzyjne zapytania, które są dla Ciebie opłacalne.

Znalezienie odpowiednich słów kluczowych dla Twojej firmy powinno być celem każdego użytkownika wiedzącego co to jest Google Ads i znającego narzedzia Google Ads.

Korzyści z Google Ads dla słów kluczowych polegają na tym, że możesz zacząć od szerszego zestawu słów kluczowych i przejść głębiej, aby znaleźć dochodowe słowa kluczowe z długim ogonem, które zwykle mają mniejszą konkurencję i kosztują mniej.

Będziesz mieć dostęp do wszystkich wyszukiwanych haseł, które spowodowały wyświetlenie Twoich reklam, i zobaczysz specyficzną skuteczność każdego słowa kluczowego. Dzięki temu znalezienie idealnych słów kluczowych jest dość proste, gdy zdobędziesz wystarczającą ilość danych do analizy.

Słowa kluczowe to tylko punkt wyjścia do kierowania. Możesz zagłębić się w bardziej szczegółowe opcje kierowania, aby znaleźć odpowiednich odbiorców.

Dodatkowe opcje kierowania:

  • Odbiorcy
  • Dane demograficzne (wiek, płeć, status rodzicielski, dochód gospodarstwa domowego)
  • Lokalizacja
  • Język
  • Urządzenia
  • Harmonogramy reklam

Jak widać tak zwane Adsy pozwalają na wiele, a połączenie opcji targetowania z najlepszymi słowami kluczowymi może wpłynąć na rentowność i zasięg, jaki osiągasz z reklam na platformie.

W przypadku reklam displayowych (Google AdWords banner) dostępnych jest więcej opcji kierowania miejsca docelowe czy tematy.

Chociaż reklamy displayowe zapewniają podobne wrażenia reklamowe w porównaniu z reklamami w mediach społecznościowych, reklamy w wyszukiwarce zapewniają użytkownikom niezakłócone wrażenia podczas wyszukiwania tematów z zamiarem.

Konwersja użytkowników, gdy taka intencja jest obecna, jest bardziej prawdopodobna, a dodatkowo możesz wykorzystać rozszerzenia objaśnień Google Ads.

Remarketing Google AdWords co to jest?

Kampania reklamowa Google na zasadzie retargetingu w reklamie internetowej ma kluczowe znaczenie. Zawsze chcesz być na szczycie swoich klientów po obejrzeniu Twojej witryny.

W ramach reklama w Google Ads możesz skutecznie retargetować klientów i użytkowników odwiedzających Twoją witrynę lub tworzyć bardziej rozbudowane grupy odbiorców, korzystając z różnych etapów ścieżki sprzedaży.

Promocja w Google jest w ten sposób bardziej zaawansowana, chociaż zawsze powinieneś używać kampanii retargetingowej podczas korzystania z Google Ads, nawet jeśli nie korzystasz aktywnie z kampanie Google Ads, niezależnie od tego warto rozważyć reklamy remarketingowe.

Stawiając na panel Google Ads i reklamując się osobom, które odwiedziły Twoją witrynę, zwiększasz swoje szanse na przekształcenie ich w sprzedaż. O to jak działa Google AdWords i reklama strony w Google.

A reklamy remarketingowe nie muszą być proste, jak tworzenie tych samych reklam dla retargetowanych odbiorców. Na przykład testując różne formaty reklam oferowane przez reklamy Google, możesz znaleźć najbardziej optymalny format do przekształcania odwiedzających w klientów i wiedząc co to Ads znaczy dla Twojej firmy.

Podobnie jak w przypadku zależności od odbiorców i Twoich produktów, kampania retargetingowa z reklamami YouTube może być potężna.

Posiadanie możliwości retargetowania Google Ads w swoim zestawie narzędzi, aby zmaksymalizować zwrot z nakładów na reklamę, ma kluczowe znaczenie, nawet gdy w pewnym momencie będziesz się zastanawiać nad tym jak wyłączyć reklamy w Google, które są mało skuteczne.

Reklama w Google AdWords i ranking reklamy

Kampania reklamowa Google to zasadniczo aukcja na żywo, podczas której reklamodawca składa „ofertę” w systemie AdWords, aby zapewnić sobie określoną pozycję reklamy. W zależności od konkurencji i oferty cenowej innych reklamodawców, reklamodawca albo uzyskuje pożądaną pozycję, albo wiąże się z niższą pozycją. W ten sposób dowiesz się jak reklama Google Ads koszt generuje.

Google AdWords co to jest rzeczywista pozycja reklamy? Zależy ona od dwóch czynników: maksymalnej stawki pomnożonej przez Wynik Jakości.

Podczas gdy maksymalna stawka to kwota, jaką jesteś skłonny zapłacić, gdy widzowie klikną Twoją reklamę, wynik jakości odnosi się do stopnia optymalizacji reklamy, jakości strony docelowej, oczekiwanego współczynnika klikalności i trafności reklamy dla wyszukiwarek . Im lepszy ranking reklamy, tym wyżej wyświetla się ona w wynikach wyszukiwania Google. Oto AdWords jak działa właśnie we współczesnym świecie promocji firmy.

Wiedząc kampania AdWords co to jest to również istotne są reklamy wysokiej jakości i skuteczne kampanie AdWords . Są one również nagradzane przez Google obniżonymi kosztami kliknięcia, wyższymi pozycjami w rankingu reklam i mają większe szanse na wyświetlanie ich na najwyższych pozycjach nad wynikami organicznymi.

Kampania AdWords na czym polega i dlaczego warto korzystać z Google Ads?

Powinieneś korzystać z Google AdWords w sposób, który ma dla Ciebie sens. Jeśli więc płacisz 1 PLN za każdym razem, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę i zarabiasz co najmniej 2 PLN na każdym zakupie, korzystanie z Google Ads ma sens.

To jeden z powodów, dla których Google Ads działa i cieszy się dużą popularnością. Jeśli wydasz 10 PLN, aby dziesięć osób odwiedziło Twoją witrynę, a każda osoba kupi co najmniej 2 PLN – osiągnąłeś zysk.

Pamiętaj, aby zoptymalizować swoją witrynę i stronę docelową. Chcesz mieć pewność, że osoba, która kliknie Twoją reklamę, trafi na pięknie stworzoną stronę i będzie miała świetne wrażenia użytkownika. Nie chcesz, aby osoba opuściła Twoją witrynę bez dokonania zakupu.

Istnieje wiele powodów, dla których warto reklamować się w Google AdWords. Mówiąc najprościej, reklamując się w Google Ads, zwiększasz liczbę potencjalnych klientów i klientów. Pozwala kierować reklamy na określony rynek. Oznacza to, że możesz zawęzić wyszukiwanie, aby tylko osoby szukające Twojego produktu lub usług zobaczyły Twoją reklamę. Nadal nie jesteś przekonany? Oto kilka innych powodów, dla których warto reklamować swoją firmę w Google:

  • Wysoki zwrot z inwestycji – zapłacisz tylko za Google Ads, które klikną ludzie. Jeśli zoptymalizujesz swoje kampanie reklamowe, uzyskasz wysoki zwrot z inwestycji. Jest to bardzo przejrzysta platforma, na której wszystkie informacje są łatwo dostępne. W ten sposób możesz dowiedzieć się, które obszary Twojej kampanii zapewniają najwyższy zwrot z inwestycji i skoncentrować na nich swój budżet.
  • Elastyczna platforma – platforma Google Ads jest wykorzystywana w organizacjach każdego rodzaju i wielkości. Jest kompatybilny z wieloma platformami marketingowymi i możesz włączać i wyłączać reklamy Google. Ponadto możesz dostosować kampanie, aby skupić się na konkretnym użytkowniku, niezależnie od tego, czy jest to lokalizacja, czy typ urządzenia.
  • Zwiększ ruch w witrynie – dzięki ogromnej bazie klientów Google może kierować ogromne ilości ruchu do Twojej witryny. Osoby, które oglądają Twoje reklamy, są bardziej skłonne do zakupu Twojego produktu lub usługi, zapisania się na Twoją listę e-mailową i poproszenia o więcej informacji.
  • Zrozum swój rynek – uzyskasz lepszy wgląd w to, jak dotrzeć do większej liczby klientów. Aby odnieść sukces, musisz zrozumieć swój rynek. Ułatwia to kontakt z klientami, gdy wiesz, czego chcą. Google Ads zapewni klientom szczegółowe informacje, takie jak zwyczaje, słowa kluczowe, lokalizacje, urządzenia oraz czas i dni wyszukiwania.
  • Oprócz pracy z określonymi słowami kluczowymi możesz także kierować reklamy na grupę demograficzną na podstawie płci, wieku, korzystania ze smartfona lub komputera stacjonarnego itp. Możesz uzyskać bardzo analityczne wyniki dzięki reklamom Google i wybrać osoby, które Twoim zdaniem odniosłyby korzyści z Twoich produktów i usług.
  • Jest to również nazywane współczynnikiem klikalności. Im niższy współczynnik klikalności, tym mniej reklam Google obciąży Cię za kliknięcie.
Redakcja KiwiLab
KiwiLab - blog marketingowy serwujący wiedzę z zakresu SEO, PPC, Analityki internetowej, Content Marketingu i Social Media na najwyższym poziomie.
×