Insta Stories co to jest?

Instagram

Obecnie ponad 500 milionów osób codziennie tworzy i ogląda Insta Stories na swoich urządzeniach mobilnych. A co trzecia osoba powiedziała, że bardziej zainteresują się markami i produktami po obejrzeniu opowieści o markach, które wyróżniają te produkty.

Krótko mówiąc, IG Stories zwiększa Twój zasięg i zaangażowanie, a w niektórych przypadkach wpływa na zachowania zakupowe.

Instagram Stories pomoże Ci połączyć się z docelową grupą odbiorców w autentyczny sposób, aby budować relacje, które zwiększają lojalność klientów.

W rzeczywistości funkcja Instagram Story została stworzona, aby pomóc markom udostępniać szybkie zdjęcia i filmy swoim fanom, aby podkreślić, co sprawia, że są wyjątkowe. Dodatkowo, historie dają widzom mały wgląd w to, co dzieje się za kulisami, a fani to uwielbiają.

Co to jest Stories na Instagramie?

Instagram Story to funkcja w aplikacji, która pozwala użytkownikom publikować zdjęcia lub filmy, które automatycznie znikają w ciągu 24 godzin. Pojawiają się w formacie pionowym i są szybkie, niezapomniane i zabawne z projektowania.

Gdy publikujesz zdarzenie, wokół zdjęcia profilowego pojawia się kolorowy pierścień, informujący o tym, że obserwujący mogą dotknąć zdjęcia profilowego, aby zobaczyć, co właśnie opublikowałeś.

Twoje zdjęcie profilowe z kolorowym pierścieniem wokół niego również zostanie dodane do górnego rzędu ekranów głównych obserwujących, co czyni je pierwszą rzeczą, którą widzą.

Stories IG są doskonałym sposobem na eksperymentowanie marek z różnymi rodzajami treści, ponieważ w przeciwieństwie do stałego kanału, historie znikają w ciągu 24 godzin. Właściciele małych firm wykorzystują swoje historie do publikowania wszystkiego, od nieedytowanych filmów z ich codziennego życia po zdjęcia nowych produktów i krótkie klipy z odpowiedziami na często zadawane pytania.

Marki wykorzystują w ramach Stories Instagram również swoje historie, aby pokazać uznanie klientów poprzez ponowne dzielenie się historiami i postami swoich obserwujących w swoich własnych historiach.

Jak opublikować Instastory?

Teraz, gdy wiesz, czym jest Stories, nadszedł czas, aby dowiedzieć się, jak możesz opublikować własne Story. Możesz utworzyć i opublikować historię w trzech prostych krokach.

Krok 1: Przejdź do strony głównej i przesuń palcem w lewo z dowolnego punktu na ekranie, aby otworzyć aplikację aparatu Instagram. Możesz również przejść do kamery Instagram, dotykając przycisku „plus” znajdującego się w prawym górnym rogu ekranu, a następnie stukając „Historia”.

Krok 2: W aplikacji aparatu możesz utworzyć zupełnie nową zawartość swojej historii, dotykając białego kółka w dolnej środkowej części ekranu lub przesyłając wcześniej utworzone zdjęcia lub filmy, dotykając ikony albumu w lewej dolnej części ekranu. Jeśli zdecydujesz się przesłać istniejące zdjęcie, pamiętaj, że wymiary Instagram Story to 1080px na 1920px. Jeśli zdecydujesz się tworzyć nowe treści na miejscu, możesz tworzyć różne typy zdarzeń:

  • Standard: zwykłe zdjęcie lub film
  • Tworzenie tekstu: zdjęcie z tekstem na jednolitym tle. Konta zazwyczaj używają zdarzeń tekstowych, aby zadawać pytania, opowiadać historię lub tworzyć mini-blogi w swoich Stories Instagram.
  • Bumerang: naprawdę krótki film, który odtwarza do przodu i do tyłu w pętli.
  • Układ. Kolaż różnych zdjęć.
  • Fotobudka: cztery serie zdjęć, które łączą się w jedną historię.
  • Wielokrotne przechwytywanie: historia składa się z wielu zdjęć wykonanych w krótkim odstępie czasu.
  • Poziom: zdjęcie lub film, który jest idealnie wyrównany, według Instagrama, zwykle dla Historii przedstawiających krajobrazy i horyzonty.

Krok 3: Po utworzeniu historii możesz dodać do niej naklejki i filtry, narysować, dodać tekst i wiele innych. Możesz nawet wspomnieć lub oznaczyć ludzi lub zaangażować swoich zwolenników za pomocą sondaży, quizów i innych zabawnych funkcji.

Czym są najważniejsze wydarzenia IG Story i relacje na instagramie?

Instagram Story Highlights to kolekcje Historii, które znajdują się na górze Twojego profilu w postaci możliwych do dotykania grafik. Instagram relacje zostały wprowadzone 2017 roku jako sposób dla użytkowników, aby zachować swoje ulubione lub najbardziej istotne historie wokół ponad 24 godzin.

Najważniejsze wydarzenia i Relacje Instagram pojawiają się bezpośrednio pod biografią, więc są one jedną z pierwszych rzeczy, które obserwują, gdy wejdą na Twój profil. Marki wykorzystały swoje najważniejsze informacje do przedstawienia ważnych informacji (np. menu restauracji, listy produktów itp.) z góry. Najważniejsze atrakcje to również świetny sposób na przechowywanie opinii na swoim koncie.

Oprócz Highlights, Instagram wprowadził również Archiwum Historii. Po zniknięciu historii z profilu jest ona automatycznie zapisywana w archiwum historii, do którego dostęp można uzyskać tylko w ustawieniach. W archiwum można zapisać wygasłe zdarzenia w urządzeniu, obejrzeć je ponownie lub dodać do wyróżnienia historii.

Aby utworzyć aplikację Instagram Highlight, musisz:

  1. Przejdź do strony profilu, dotykając zdjęcia profilowego w prawym dolnym rogu ekranu.
  2. Dotknij koła „Nowy” znajdującego się pod biografią po lewej stronie.
  3. Wybierz niektóre zdarzenia z archiwum, a następnie dotknij przycisku „Dalej” w prawym górnym rogu ekranu.
  4. Nadaj wyróżnieniu swoją nazwę.
  5. Opcjonalnie: Edytuj okładkę Highlight, przesyłając wstępnie przygotowaną okładkę z albumu urządzenia lub wybierając inną historię dla okładki.

Gdy skończysz, Twoja funkcja Instagram Highlight pojawi się w Twoim profilu jako bańka. Możesz mieć dowolną liczbę Highlights i pozostaną one w Twoim profilu do momentu ich usunięcia. Aby edytować lub usunąć wyróżnienie, wystarczy dotknąć i przytrzymać wyróżnienie w swoim profilu.

Instagram Story i funkcje, które zwiększają zaangażowanie

Instagram Stories są tak potężne, ponieważ budują lojalność i zwiększają zaangażowanie poprzez humanizowanie Twojej marki. Twoi zwolennicy prawdopodobnie już uwielbiają Twoją markę – dzielenie się prawdziwymi, relatywnymi lub interesującymi historiami za pośrednictwem serii Insta Story zachęci ich do powrotu na Twoje konto i interakcji z Twoimi treściami (co ostatecznie prowadzi do konwersji).

Instagram jeszcze bardziej ułatwia markom wykorzystanie mocy Stories i tworzenie wciągających treści z następującymi funkcjami:

Instastories co to są jego naklejki?

Instagram Story Stickers to gify lub tekst, który możesz umieścić nad swoimi Historiami, aby uczynić je bardziej wciągającymi i interaktywnymi. Możesz użyć Naklejki, aby dodać tekst do swoich filmów, aby opowiedzieć historię lub dodać ankietę do zdjęcia nowych produktów, aby zapytać swoich obserwujących, które z nich są najbardziej ekscytujące.

Aby dodać naklejki do historii, zrób lub prześlij zdjęcie lub film, a następnie dotknij przycisku Naklejki (buźka w prawym górnym rogu ekranu), aby znaleźć dostosowane naklejki dla pogody, bieżącej godziny, lokalizacji i innych. Naklejki można przenosić, przeciągając je po ekranie i zmieniając ich rozmiar, ściskając je lub rozszerzając dwoma palcami.

Instagram wprowadził również nowe rodzaje naklejek, takich jak naklejki sklepowe i naklejki z napisami, aby ułatwić Instagramom z profesjonalnymi i biznesowymi kontami zwiększenie dostępności i zaangażowanie widzów historii.

Dlaczego warto korzystać z Insta Stories?

Korzyści płynące z integracji historii w strategii treści są dobrze znane. To nie tylko dotarcie do Twojej marki przed właściwą publicznością. W rzeczywistości, ostatnie statystyki Instagrama zauważają, że 50% użytkowników Instagrama odwiedziło stronę internetową, aby dokonać zakupu po obejrzeniu jej w Stories Instagram.

IG Stories umieści cię na pierwszym planie w kanałach Twoich obserwujących

Za każdym razem, gdy publikujesz nową historię na Instagramie, automatycznie pokazuje się ona kanałach obserwujących. Tak więc, jeśli konsekwentnie publikujesz historie, zawsze jesteś w świadomości swoich klientów.

Biorąc pod uwagę, jak algorytm Instagrama ciągle się zmienia, kanał Stories jest najlepszą formą promocji dla marek. Pozwala to uzyskać więcej widzów.

Insta Stories oferuje nieograniczone możliwości zaangażowania

Funkcje w Stories są idealne dla marek, które chcą iść do przodu, mając przy tym trochę zabawy. Niestandardowe naklejki i muzyka, hashtags i @zmianki. Dzięki odrobinie kreatywności, Stories pozwala zaangażować zwolenników i zachęcić ich do rozmowy w zaledwie kilka dotknięć.

Redakcja KiwiLab
KiwiLab - blog marketingowy serwujący wiedzę z zakresu SEO, PPC, Analityki internetowej, Content Marketingu i Social Media na najwyższym poziomie.
×