Rebranding co to?

Rebranding

Rebranding ma miejsce, gdy firma zmienia swoje logo, hasło, wizję, misję, wartości, nazwę, grupę docelową lub rynek, aby zbudować nową tożsamość marki w świadomości potencjalnych klientów, konkurentów i partnerów.

Pomaga markom przyciągać nowych odbiorców, wyróżniać się wśród konkurentów i zwiększać świadomość marki.

Co to rebranding i dlaczego jest ważny?

Biznes ma tylko chwilę na pierwsze wrażenie na kliencie. Czasami marki nie przyciągają uwagi klientów z powodu używania niewłaściwego logo, posiadania trudnej lub niechwytliwej nazwy lub pracy z niejasną wizją i misją.

Żyjemy w świecie, w którym trendy stale się rozwijają, więc firmy wymagają również zmian, aby przyciągnąć nowych klientów i tutaj wkracza zmiana wizerunku. Jest to możliwe dzięki rebrandingowi. Może być konieczne odświeżenie firmy, zaprojektowanie nowego logo lub nazwy po połączeniu z inną firmą lub zdefiniowanie nowych celów biznesowych, misji lub wizji.

Kiedy potrzebujesz rebrandingu?

Rebranding to skomplikowany i kosztowny proces, który niesie ze sobą duże ryzyko zarówno dla dużych, jak i małych firm. Dlatego powinieneś mieć poważne powody, aby wdrożyć tę metodę w swoim biznesie.

Oto główne powody, dla których warto rozważyć zmianę marki:

  • w przypadku zmiany pozycji na rynku - zmiana pozycji oznacza zmianę istniejącej marki lub statusu produktu firmy na rynku. Proces ten ma kluczowe znaczenie, gdy firma ma słaby lub przestarzały wygląd, wymaga globalnych zmian strategicznych lub potrzebuje nowej grupy docelowej. Jeśli zdecydujesz się na zmianę pozycji swojego produktu, aby trafił do zupełnie nowego segmentu rynku poprzez nowe opakowania, rozmiar, smak, kanały promocyjne, cenę lub miejsce, wskazane jest, aby pomyśleć o rebrandingu firmy.
  • gdy chcesz poprawić reputację swojej firmy - skandal w mediach społecznościowych, niska jakość produktów, czy wycieki danych mogą doprowadzić do spadku reputacji. Oczywiście ma to negatywny wpływ na Twoją firmę i jej klientów. Zmiana wizerunku firmy i prawdziwe zmiany w firmie mogą pomóc wyeliminować negatywne skojarzenia, które pojawiają się w umysłach ludzi i ponownie zdobyć zaufanie klientów.
  • rebranding firmy w przypadku fuzji spółek - jeśli dwie firmy łączą siły i stają się jedną, masz fuzję. Aby pokazać najlepsze cechy każdej firmy, zdobyć zaufanie klientów, rozwinąć świadomość marki i uniknąć zamieszania, konieczne jest odświeżenie wykonując rebranding company. Fuzja pozwala firmie wejść na nowe rynki, efektywnie wykorzystywać zasoby finansowe, uzyskiwać większe zyski, nowe zarządzanie i wiele więcej. Proces ten wpływa również na konsumentów, ponieważ skutkuje lepszą obsługą klienta, wyższą jakością produktów i niższymi cenami.
  • kiedy chcesz iść na arenie międzynarodowej - gdy firma wchodzi na rynki międzynarodowe, często korzysta z rebrandingu stawiając na odświeżenie marki, aby osiągnąć charakterystyczny wzrost i zyski finansowe. Aby połączyć się z nowymi lokalizacjami, firmy wymyślają nową nazwę firmy i logo, które identyfikuje Twoją markę, jest wyjątkowe, łatwe do zapamiętania i może być zrozumiane w innych krajach.
  • jeśli nastąpiła zmiana w przywództwie - firmy są powiązane ze swoimi liderami. Jeśli marka zmieni ręce na właściciela zewnętrznego, nowa tożsamość jest sposobem na podkreślenie przejścia.

Pamiętaj, aby nie wprowadzać zmian tylko dlatego, że znudzisz się swoim logo lub hasłem albo szukasz uwagi, ponieważ wysiłki na rzecz świadomości marki nie spełniły wszystkich Twoich oczekiwań i jest to niestety wykonywany rebranding po polsku. Wprowadzasz w błąd, jeśli uważasz, że zmiana marki jest najszybszym i najłatwiejszym sposobem na poprawę firmy.

Aby pomyślnie wdrożyć tę strategię, musisz przeanalizować dostępne rodzaje rebrandingu i wybrać ten, który najbardziej Ci odpowiada.

Jak wykonać rebranding marki?

Gdy już zdecydujesz, czy potrzebujesz częściowej czy całkowitej strategii rebrandingu, a może chcesz postawić na SEO rebranding, przyjrzyj się bliżej następującym krokom, aby wdrożyć tę strategię w swojej firmie.

1. Zmień definicję grupy docelowej i rynku

Przeprowadź badania, aby zrozumieć grupę docelową, co robią konkurenci, co jest wyjątkowe w Twojej marce i jak różni się ona od innych firm w tej samej branży.

Szczegółowe badania obejmujące grupy fokusowe i analizę danych, pozwalają zauważyć, czy Twoi klienci i konkurenci nie pasują do Twojego pomysłu.

Zidentyfikuj swoich faktycznych nabywców i ich preferencje. Porównaj te dane z początkowym rynkiem docelowym i grupą odbiorców, aby dowiedzieć się, jakie różnice. Jak tylko uda Ci się zdefiniować swój rzeczywisty rynek i odbiorców, możesz kontynuować wdrażanie swojej strategii.

2. Przemyśl swoją wizję, misję i wartości

Każda firma ma trzy główne elementy, które trzeba ocenić: misję, wizję i wartości. Przeanalizuj każdy z nich, aby zrozumieć, co dzieje się źle.

  • Wizja nadaje kierunek Twojej marki i określa działania, jakie firma musi podjąć. Z biegiem czasu wizja firmy może się zmienić, a to jest całkowicie normalne. Jednak konieczne jest, aby jak najszybciej zmienić swoją wizję, aby zapewnić, że Twoi pracownicy podążają we właściwym kierunku i podejmują odpowiednie decyzje.
  • Misja określa cel Twojej firmy. Twoja misja opisuje głównych klientów, produkty, które produkujesz i lokalizację. Jest to plan działania Twojej firmy. Wraz ze zmianą misji wiadomości również wymagają zmian.
  • Wartości Twojej firmy wyjaśniają, dlaczego pracujesz nad swoją wizją i dlaczego jesteś zaangażowany w swoją misję. W miarę rozwoju marek mogą zmienić swoje stare wartości. Musisz więc odzwierciedlić nowe wartości, aby pokazać swoją główną uwagę.

Pamiętaj, że jeśli elementy wymienione powyżej ulegną zmianie, sposób komunikowania ich odbiorcom również wymaga pewnych zmian. Język, którego używasz, ton i głos muszą być zgodne z wiadomością, którą chcesz przekazać.

3. Ponownie rozważ nazwę firmy

Oczywiście zmiana nazwy firmy to poważny krok, ponieważ może to kosztować rozpoznawalność marki i ruch organiczny. Jeśli jednak poważnie myślisz o zmianie nazwy marki, upewnij się, że masz plan naprawy po zmianie marki.

Ogólnie rzecz biorąc, jeśli nazwa Twojej firmy nadal odpowiada Twojej misji, wizji i wartościom, lepiej jest ją zachować. Jeśli jednak nie pasuje do Twojej tożsamości, wskazane jest, aby ją zmodyfikować. Upewnij się, że nowa nazwa marki przekazuje Twoją wiadomość, jest łatwa do zaklęcia i chwytliwa. Właściwa nazwa wspiera również Twoje cele i rozwój firmy.

4. Sprawdź hasło swojej marki

Twoim celem jest stworzenie hasła, które komunikuje Twoją misję, wizję, a także jest niezapomniane. Zastanów się nad jego zmianą, ponieważ podkreśla cel Twojej marki. Klienci pamiętają chwytliwe hasła znanych marek.

Aby pomóc Ci stworzyć świetny slogan dla Twojej marki, oto kilka prostych wskazówek:

  • zachowaj przekaz krótki, prosty i jasny
  • skorzystaj z wyjątkowej oferty cenowej
  • bądź konsekwentny
  • zapewnij, że może wytrzyma próbę czasu
  • zastanów się nad grupą docelową i rynkiem

5. Przywróć tożsamość marki

Istnieje kilka rzeczy, które możesz rozważyć w trakcie zmiany tożsamości marki swojej firmy, takich jak logo, kształty, obrazy, kolory lub wytyczne. Oto kilka zmian, których potrzebujesz.

Rebranding logo

Jeśli w firmie nastąpiły zmiany wewnętrzne i chcesz je zademonstrować, rozważ opracowanie nowego logo. Aby odświeżyć stare logo, skorzystaj z poniższych podstaw, aby zrobić to poprawnie:

  • udowodnij swoją pewność, tworząc proste logo
  • stwórz logo, które będzie się wyróżniać
  • używaj uniwersalnych kształtów i stylów, które pasują do twoich kanałów komunikacji
  • upewnij się, że nowe logo wspiera twoją misję, wizję i wartości w dłuższej perspektywie
  • spróbuj użyć części starego logo, aby pomóc klientom rozpoznać twoją markę

Użyj różnych kolorów

Kolor podnosi rozpoznawalność marki o 80% i wpływa na klientów. Spójrz na kolory swojej firmy świeżymi oczami, aby zdecydować, czy pasuje do wizerunku Twojej marki. Poza tym, w dzisiejszych czasach ważne jest, aby sprawdzić, jak paleta kolorów wygląda na ekranie i na wydruku. Upewnij się, że wygląda tak samo na materiałach różnych marek.

Przeanalizuj swoje kształty i obrazy

Gdy zdecydujesz się zmienić dowolne elementy wizualne swojej marki, zastanów się nad modyfikacją kształtów i obrazów, aby zachować spójność wszystkiego. Upewnij się również, że Twoje zdjęcia i kształty wspierają przekaz Twojej marki.

Redakcja KiwiLab
KiwiLab - blog marketingowy serwujący wiedzę z zakresu SEO, PPC, Analityki internetowej, Content Marketingu i Social Media na najwyższym poziomie.
×