Social media marketing – blog KiwiLab o mediach społecznościowych
Portale społecznościowe mogą stać się efektywnym narzędziem promocji online. Ułatwiają prowadzenie sprawnej komunikacji, wpływają na budowanie trwałych więzi z klientami, pomagają kreować wizerunek eksperta w branży. Social media pozwalają firmie znajdować się w pobliżu użytkownika, obserwować go, wchodzić z nim w interakcje, reagować na jego problemy, potrzeby oraz oczekiwania. A to stwarza szansę, by wykorzystać marketing szeptany i nienachalną reklamę w procesie generowania konwersji.
Social media writing - treści dopasowane do odbiorcy
Social media marketing swoją skuteczność zawdzięcza umiejętności tworzenia treści dopasowanych do odbiorców. Stosując najpopularniejsze hashtagi na Instagramie, szerując influencerów na Facebooku, publikując ciekawe materiały wideo na YouTube, docieramy do nowych użytkowników oraz przypominamy się osobom, które już nas kojarzą i znają. Nieformalny język, humorystyczne komunikaty, angażujące zdjęcia to elementy, na które składa się marketing społecznościowy. Jeśli nie wiesz, jak działać na platformach społecznościowych, zapraszamy na KiwiLab – nasz blog o social media podpowie Ci, jak prowadzić kampanie na portalach społecznościowych!
Media społecznościowe, na których warto promować swoją firmę
W Polsce do najpopularniejszych SM należą: Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Snapchat oraz specjalizujące się w kontaktach zawodowo-biznesowych serwisy GoldenLine i LinkedIn. Każdy z portali buduje społeczność w oparciu o nieco inny rodzaj treści, pomagając w ten sposób realizować odmienne cele biznesowe.
Marketing w portalach społecznościowych
Prowadzenie Fanpage na Facebooku
stało się niejako standardem obecności marki w social media. Strona firmowa na FB pozwala na szybki kontakt z klientami, pozyskiwanie rekomendacji, organizowanie konkursów, zawieranie relacji z użytkownikami. Coraz większą popularnością cieszy się także płatna, ale bardzo skuteczna reklama na Facebooku, czyli Facebook Ads.
Promocja na Instagramie
opiera się na komunikacji wizualnej. Użytkownicy żywo reagują na ciekawe zdjęcia zawierające popularne hashtagi. Budowanie zaangażowania odbywa się poprzez odpowiadanie na pozostawione komentarze, lajkowanie najciekawszych opinii i śledzenie influencerów. Dodatkowo działania marketingowe może wspierać płatna reklama na Instagramie, uruchamiana za pośrednictwem Menedżera Reklam Facebooka.
Założenie i reklamowanie kanału TouTube
wymaga realizowania działań z zakresu video content marketingu. Publikowanie ciekawych filmów instruktażowych, materiałów poradnikowych, wideo pokazów produktów to doskonały sposób na pozyskanie nowych klientów. Na YouTube blog ma formę vloga, docierającego do osób nastawionych na szybką konsumpcję treści.
Konto na Twitterze
służy przede wszystkim do informowania klientów o nowościach, promocjach, najważniejszych zmianach. Za pośrednictwem jedynie 140 znaków należy przekazać wiadomość, która zachęci do odwiedzenia strony firmowej. Taka reklama w social media działa skutecznie, jeśli kierujemy treści do odpowiedniej grupy followersów.
Profil firmowy na LinkedIn
ułatwia prowadzenie rekrutacji i budowanie wizerunku marki jako eksperta w branży. Za pośrednictwem LinkedIn blog firmowy można prowadzić, dodając wartościowe artykuły oraz wpisy prezentujące profesjonalizm i know-how firmy.
Strategia social media - obecność firmy na wybranych portalach
Opracowana strategia social media musi obejmować obecność jedynie w wybranych serwisach społecznościowych. By działać efektywnie, należy skoncentrować swoje działania na kilku platformach – pamiętaj, że na każdej z nich trzeba publikować nieco inne treści, dopasowane do grupy docelowej. Marketing wirusowy przynosi bardzo wiele korzyści tylko wtedy, gdy jest realizowany według planu uwzględniającego specyfikę danego portalu.
Marketing społecznościowy - podążaj za najnowszymi trendami!
Promocja w social media to niezwykle trudne zadanie. Chociaż do dyspozycji mamy wiele narzędzi i sposobów reklamy, istotne jest odpowiednie podejście do komunikacji. Osoba odpowiedzialna np. za prowadzenie fanpage na Facebooku musi reagować szybko, by przez przypadek nie doprowadzić do kryzysu ani konfliktu z użytkownikami. Na szczęście KiwiLab możesz traktować jak kompleksowe szkolenie social media, dzięki któremu dowiesz się, jak media społecznościowe w marketingu wykorzystać.
Na blogu KiwiLab omówimy:
Jak prowadzić fanpage i wypromować stronę na FB
Jak wspierać fanpage reklamą na Facebooku
Jak zdobyć obserwujących na Instagramie
Jak połączyć działania social media i SEO
Jak założyć kanał na YouTube
Jak założyć firmę na Facebooku
KiwiLab – blog o social media w marketingu
Przygotowaliśmy dla Ciebie wiele case’ów, przykładów, sprawdzonych porad, które sprawią, że prowadzona marketingowa kampania w social media przyniesie oczekiwane efekty. Skoncentrujemy się przede wszystkim na właściwej komunikacji, by Twój blog społecznościowy na dowolnej platformie angażował użytkowników. Pamiętaj – nie liczy się liczba zgromadzonych fanów, a ich aktywność, czyli reakcje, komentarze i udostępnienia. Nasz kurs social media powinieneś uzupełnić o ciekawą strategię content marketingową, by połączyć korzyści z różnych form reklamy online. Skuteczny marketing w social media – postaw na wiedzę, doświadczenie i cenne wskazówki ekspertów KiwiLab!