Social Media Marketing

Marketing w social media wykorzystuje platformy społecznościowe do budowania bliższych relacji z klientami. Bezpośrednia komunikacja z klientami jest kluczowa, ale wymaga umiejętności radzenia sobie z potencjalnymi kryzysami. Na KiwiLab znajdziesz porady, jak efektywnie wykorzystywać social media do promowania Twojego biznesu.

Instagram

Instagram udostępnia nowe wskazówki dotyczące Reels

Instagram udostępnił przewodnik z praktycznymi wskazówkami do tego, jak tworzyć instagramowe reels celach marketingowych.
tiktok

TikTok wydłuża opisy wideo

TikTok zwiększa długość opisów filmów, dając twórcom więcej możliwości optymalizacji treści pod kątem wyszukiwania.
Youtube

YouTube dodaje nową opcję odpowiadania na komentarze wideo za pomocą krótkich filmów

YouTube tak jak inne platformy podąża śladami niesamowicie popularnego TikToka wraz ze swoim najnowszym dodatkiem Shorts.
LinkedIn

Usprawnianie wyszukiwania postów na LinkedIn

LinkedIn zmienia swoją architekturę wyszukiwania postów, co doprowadzi do szybszych i bardziej trafnych wyników wyszukiwania.
instagram

Nowe funkcje Reels na Instagramie

Możesz teraz publikować Reels z Instagrama na Facebooku i uzyskać bardziej szczegółowe informacje o tym, jak działają filmy.
Youtube

YouTube przyjmuje funkcję z TikTok - odpowiadaj na komentarze za pomocą wideo

YouTube prowadzi eksperyment dla użytkowników systemu iOS, który umożliwia odpowiadanie na komentarze za pomocą filmu z krótkimi odcinkami.
LinkedIn

LinkedIn umożliwia dodawanie klikalnych linków do postów ze zdjęciami

LinkedIn wprowadza nowy sposób na zwiększenie ruchu w witrynie poprzez umieszczanie klikalnych linków na zdjęciach.
instagram

Udostępnianie cyfrowych kolekcji na Instagramie większej liczbie osób

Instagram rozszerza możliwości twórców i kolekcjonerów do dzielenia się cyfrowymi przedmiotami kolekcjonerskimi, umożliwiając jeszcze większej liczbie użytkowników udostępnianie NFT, które stworzyli lub posiadają na Instagramie.
Załaduj więcej wpisów

Zapisz się do Newslettera​

Social media marketing – blog KiwiLab o mediach społecznościowych

marketing w social media
Portale społecznościowe mogą stać się efektywnym narzędziem promocji online. Ułatwiają prowadzenie sprawnej komunikacji, wpływają na budowanie trwałych więzi z klientami, pomagają kreować wizerunek eksperta w branży. Social media pozwalają firmie znajdować się w pobliżu użytkownika, obserwować go, wchodzić z nim w interakcje, reagować na jego problemy, potrzeby oraz oczekiwania. A to stwarza szansę, by wykorzystać marketing szeptany i nienachalną reklamę w procesie generowania konwersji.

Social media writing - treści dopasowane do odbiorcy

Social media marketing swoją skuteczność zawdzięcza umiejętności tworzenia treści dopasowanych do odbiorców. Stosując najpopularniejsze hashtagi na Instagramie, szerując influencerów na Facebooku, publikując ciekawe materiały wideo na YouTube, docieramy do nowych użytkowników oraz przypominamy się osobom, które już nas kojarzą i znają. Nieformalny język, humorystyczne komunikaty, angażujące zdjęcia to elementy, na które składa się marketing społecznościowy. Jeśli nie wiesz, jak działać na platformach społecznościowych, zapraszamy na KiwiLab – nasz blog o social media podpowie Ci, jak prowadzić kampanie na portalach społecznościowych!
social media writing
marketing społecznościowy

Media społecznościowe, na których warto promować swoją firmę

W Polsce do najpopularniejszych SM należą: Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Snapchat oraz specjalizujące się w kontaktach zawodowo-biznesowych serwisy GoldenLine i LinkedIn. Każdy z portali buduje społeczność w oparciu o nieco inny rodzaj treści, pomagając w ten sposób realizować odmienne cele biznesowe.

Marketing w portalach społecznościowych

promocja na facebooku

Prowadzenie Fanpage na Facebooku

stało się niejako standardem obecności marki w social media. Strona firmowa na FB pozwala na szybki kontakt z klientami, pozyskiwanie rekomendacji, organizowanie konkursów, zawieranie relacji z użytkownikami. Coraz większą popularnością cieszy się także płatna, ale bardzo skuteczna reklama na Facebooku, czyli Facebook Ads.
konto firmowe instagram

Promocja na Instagramie

opiera się na komunikacji wizualnej. Użytkownicy żywo reagują na ciekawe zdjęcia zawierające popularne hashtagi. Budowanie zaangażowania odbywa się poprzez odpowiadanie na pozostawione komentarze, lajkowanie najciekawszych opinii i śledzenie influencerów. Dodatkowo działania marketingowe może wspierać płatna reklama na Instagramie, uruchamiana za pośrednictwem Menedżera Reklam Facebooka.
promocja na youtube

Założenie i reklamowanie kanału TouTube

wymaga realizowania działań z zakresu video content marketingu. Publikowanie ciekawych filmów instruktażowych, materiałów poradnikowych, wideo pokazów produktów to doskonały sposób na pozyskanie nowych klientów. Na YouTube blog ma formę vloga, docierającego do osób nastawionych na szybką konsumpcję treści.
firmowy twitter

Konto na Twitterze

służy przede wszystkim do informowania klientów o nowościach, promocjach, najważniejszych zmianach. Za pośrednictwem jedynie 140 znaków należy przekazać wiadomość, która zachęci do odwiedzenia strony firmowej. Taka reklama w social media działa skutecznie, jeśli kierujemy treści do odpowiedniej grupy followersów.
profil firmowy LinkedIn

Profil firmowy na LinkedIn

ułatwia prowadzenie rekrutacji i budowanie wizerunku marki jako eksperta w branży. Za pośrednictwem LinkedIn blog firmowy można prowadzić, dodając wartościowe artykuły oraz wpisy prezentujące profesjonalizm i know-how firmy.
strategia social media

Strategia social media - obecność firmy na wybranych portalach

Opracowana strategia social media musi obejmować obecność jedynie w wybranych serwisach społecznościowych. By działać efektywnie, należy skoncentrować swoje działania na kilku platformach – pamiętaj, że na każdej z nich trzeba publikować nieco inne treści, dopasowane do grupy docelowej. Marketing wirusowy przynosi bardzo wiele korzyści tylko wtedy, gdy jest realizowany według planu uwzględniającego specyfikę danego portalu.

Marketing społecznościowy - podążaj za najnowszymi trendami!

Promocja w social media to niezwykle trudne zadanie. Chociaż do dyspozycji mamy wiele narzędzi i sposobów reklamy, istotne jest odpowiednie podejście do komunikacji. Osoba odpowiedzialna np. za prowadzenie fanpage na Facebooku musi reagować szybko, by przez przypadek nie doprowadzić do kryzysu ani konfliktu z użytkownikami. Na szczęście KiwiLab możesz traktować jak kompleksowe szkolenie social media, dzięki któremu dowiesz się, jak media społecznościowe w marketingu wykorzystać.
promocja w social media

Na blogu KiwiLab omówimy:

prowadzenie strony na facebooku
Jak prowadzić fanpage i wypromować stronę na FB
facebook reklama
Jak wspierać fanpage reklamą na Facebooku
reklama instagram
Jak zdobyć obserwujących na Instagramie
social media i SEO
Jak połączyć działania social media i SEO
reklama na youtube
Jak założyć kanał na YouTube
sklep na facebooku
Jak założyć firmę na Facebooku

KiwiLab – blog o social media w marketingu

Przygotowaliśmy dla Ciebie wiele case’ów, przykładów, sprawdzonych porad, które sprawią, że prowadzona marketingowa kampania w social media przyniesie oczekiwane efekty. Skoncentrujemy się przede wszystkim na właściwej komunikacji, by Twój blog społecznościowy na dowolnej platformie angażował użytkowników. Pamiętaj – nie liczy się liczba zgromadzonych fanów, a ich aktywność, czyli reakcje, komentarze i udostępnienia. Nasz kurs social media powinieneś uzupełnić o ciekawą strategię content marketingową, by połączyć korzyści z różnych form reklamy online. Skuteczny marketing w social media – postaw na wiedzę, doświadczenie i cenne wskazówki ekspertów KiwiLab!
marketing w portalach społecznościowych
×