Standardowe kampanie produktowe będą w najbliższej przyszłości nadal obsługiwane. Zostało to potwierdzone przez Ginny Marvin PPC Chat (17 lutego) i za pośrednictwem Twittera.
Hi Mike, Can confirm, standard Shopping campaigns will be supported for the foreseeable future.
— AdsLiaison (@adsliaison) February 17, 2022
Standardowe kampanie produktowe oferują zestaw funkcji, kontroli i danych, na których polega wielu reklamodawców, a świadomość, że będą one nadal dostępne, będzie dla nich ulgą, zwłaszcza że Google zrezygnowało z ręcznej kontroli w tak wielu obszarach.
W pewnym sensie inteligentne kampanie produktowe wycofują się i przejdą na kampanie o maksymalizacji skuteczności między lipcem, a wrześniem. Ciągła dostępność standardowych kampanii produktowych oznacza, że reklamodawcy będą nadal korzystać z tego typu kampanii, nawet po wycofaniu inteligentnych kampanii produktowych.
Jak już wiadomo od dawana kampanie Performance Max wchłoną inteligentne kampanie produktowe i lokalne. Gdy to nastąpi, reklamodawcy nie będą już mogli tworzyć nowych inteligentnych kampanii produktowych ani kampanii lokalnych.
Informacja o dalszym utrzymywaniu standardowych kampanii produktowych to z pewnością ulga dla reklamodawców, którzy wciąż polegają na ręcznych kontrolach i możliwościach.