Jeden z użytkowników Twittera zauważył nowy test Google Ads, który pozwala kliknąć przycisk, aby włączyć słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym. To wzbudziło obawy w społeczności korzystającej z Google Ads, która spodziewała się, że Google może całkowicie wyeliminować typy dopasowania. Google wyjaśniło, że jest to ograniczony test, a typy dopasowania nie znikną.
Wspomniany tweet brzmi: „słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym współpracują z inteligentnym określaniem stawek, aby pomóc Ci osiągnąć cele kampanii. Reklamy mogą być wyświetlane dla wyszukiwań powiązanych z Twoim słowem kluczowym, co może obejmować również wyszukiwania, które nie zawierają słów kluczowych ”.
Pojawiły się dostępne 2 opcje:
- włącz: używaj słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym w całej kampanii, które pozwalają kontrolować, kto widzi Twoje reklamy, dzięki precyzyjnym kontrolom marki, jakie słowa kluczowe działają w Twoich kampaniach oraz funkcjom, które pomagają Google Ads automatycznie ulepszać słowa kluczowe
- wyłącz: użyj typów dopasowania słów kluczowych
Some users reporting that @GoogleAds are limited-beta testing Broad match only campaigns. Could spell the end of match types in 1-2 years. #ppc #ppcchat #googleads #digitalmarketing pic.twitter.com/FcwPmblNv8
— Michael Kerr (@mkerr85) October 17, 2022
Ginny Marvin z Google Ads, odpowiedziała na Twitterze, że „Typy dopasowania nie znikną. Jest to ograniczona wersja beta, która ma na celu przetestowanie uproszczenia przepływu pracy i nowych funkcji związanych z typem dopasowania dla reklamodawców zainteresowanych zastosowaniem dopasowania przybliżonego w całej kampanii. nie mam w tej chwili nic więcej do udostępnienia”.
Match types are not going away. This is a limited beta to test workflow simplification and new features tied to match type for advertisers interested in using broad match for their whole campaign. We don’t have anything else to share at this time. 1/2
— AdsLiaison (@adsliaison) October 17, 2022