Zaledwie miesiąc po tym, jak TikTok rzekomo porzucił plany wprowadzenia reklam zakupowych do USA, platforma wideo w mediach społecznościowych ogłosiła, że uruchamia nowy pakiet reklam produktowych o nazwie Shopping Ads.
Testowane będę 3 nowe formaty reklam, w tym reklamy produktowe NA ŻYWO, reklamy z listą katalogów i reklamy produktowe wideo.
Reklamy produktowe NA ŻYWO
Reklamy produktowe NA ŻYWO umożliwiają reklamodawcom kierowanie użytkowników ze strony Dla Ciebie do wydarzenia na żywo, aby mogli dołączyć i kupić produkty. Reklamy produktowe LIVE są testowane tam, gdzie dostępny jest sklep TikTok, w tym w UK, Indonezji, Malezji, Filipinach, Singapurze, Wietnamie oraz Tajlandii.
Reklamy z listą katalogów
Reklamy z listą produktów umożliwiają reklamodawcom prezentowanie swoich katalogów produktów w aplikacji i zwiększanie ich zasięgu. Reklamodawcy mogą promować swoje produkty z możliwością zakupu, takich jak „produkty pokrewne” lub „polecane”. Reklamy w katalogu są testowane w USA.
Reklamy produktowe wideo
Reklamy produktowe wideo zostaną umieszczone na stronie Dla Ciebie i pozwolą reklamodawcom wyróżnić produkty w swoich kanałach reklam wideo TikTok. TikTok twierdzi, że reklamy produktowe zapewniają dynamiczne wrażenia na podstawie zamiaru zakupu przez kupujących. Reklamy produktowe wideo automatycznie utworzą stronę docelową i będą dostępne dla wybranych reklamodawców do testowania.
Informacje od TikToka na temat zakupów
TikTok twierdzi, że 70% ankietowanych użytkowników stwierdziło, że łatwo jest robić zakupy za pomocą reklam związanych z zakupami. 56% z nich stwierdziło, że TikTok pomógł im odkryć nowe produkty i marki, a 48% użytkowników wyraziło zainteresowanie dokonaniem zakupu za pośrednictwem TikTok. Co ważne również to to, że TikTok jest zintegrowany obecnie z platformami Shopify, BigCommerce, WooCommerce i Ecwid.