Reklamodawcy mają nowy sposób na dotarcie do klientów w TikTok. Chociaż nie zostało to jeszcze ogłoszone ani potwierdzone, wydaje się, że TikTok po cichu wprowadza reklamy na swojej stronie wyników wyszukiwania.
Informacje o tym podał jeden z użytkowników na Twitterze Davida Herrmanna, który opublikował zrzut ekranu strony wyników wyszukiwania TikTok, gdzie reklama sponsorowana pojawiła się w pierwszych czterech wynikach.
TikTok has began rolling out ads within search results.
Time to prime your thumbnails!
— David Herrmann (@herrmanndigital) March 22, 2022
Inne losowe zapytania spowodowały wyświetlenie reklamy w pierwszych czterech wynikach.
Co to oznacza dla reklamodawców?
Jeśli reklamy w wyszukiwarce zostaną udostępnione ogółowi odbiorców, będzie można rozszerzyć kierowanie kampanii na określone zapytania. Korzyści z tego typu kierowania obejmują:
- lepszą kontrolę nad kampaniami
- więcej opcji „dna lejka”
- identyfikację zamiarów i zainteresowań użytkownika
Korzyści poza płatną reklamą
Kierowanie reklam w wyszukiwarce otwiera nowy poziom korzyści dla marketerów. Oprócz możliwości raportowania danych dotyczących wyszukiwanych haseł umożliwia podejmowanie praktycznych kroków w marketingu TikTok.
Raport wyszukiwanych haseł jest również korzystny z punktu widzenia SEO. Pozwoli analizować dane dotyczące najczęściej wyszukiwanych haseł, co może następnie pomóc w ukierunkowaniu podejścia marketingowego TikTok.
Inną korzyścią płynącą z raportowania są dane konwersji. Można dzięki nim utworzyć nowych odbiorców z przekonwertowanych użytkowników, aby rozszerzyć lub wykluczyć kierowanie w przyszłych kampaniach. To świetna sposób remarketingu, dzięki któremu można dostosować treść bezpośrednio do tej grupy odbiorców być może z silniejszym wezwaniem do działania.