Twórcy TikTok mają już więcej sposobów na optymalizację swoich treści pod kątem wyszukiwań użytkowników, dzięki znacznemu zwiększeniu długości opisów filmów. Według powiadomienia wysłanego do użytkowników, platforma społecznościowa TikTok rozszerza długość opisów z 300 znaków do 2200 znaków.
Oprócz ułatwienia wyszukiwania treści, TikTok twierdzi, że używa tekstu w opisie, aby decydować, które filmy polecać użytkownikom.
Analityk mediów społecznościowych Matt Navarra udostępnia zrzut ekranu wiadomości, którą otrzymał w sprawie zmiany:
Woah…! TikTok has increased video description character limit to 2,200 characters!
This is huge for creators and massive in terms of TikTok’s plans for becoming a search engine pic.twitter.com/kGhnL97uUM
— Matt Navarra (@MattNavarra) September 23, 2022
Wiadomość brzmi:
„Możesz teraz wpisać do 2200 znaków w opisach swoich postów: pozwala to wyrazić więcej szczegółów o swoich kreacjach, opisywać to, co pokazują Twoje filmy, co daje możliwość zbliżenia się do odbiorców, generowania większego zaangażowania, a jednocześnie łatwiejszego wyszukiwania i lepiej polecane przez TikTok widzom.”
Młodsze pokolenia coraz częściej wykorzystują TikToak jako wyszukiwarkę, a TikTok pochyla się w tym kierunku, pozwalając użytkownikom na uczynienie swoich filmów bardziej przyjaznymi dla wyszukiwania.
Po raz pierwszy wspomniano o tej zmianie zachowania wyszukiwania w czerwcu, kiedy TikTok zaczął dodawać linki do wyników wyszukiwania w opisach filmów.
W lipcu Google publicznie przyznało, że TikTok i Instagram są preferowanymi wyszukiwarkami dla dużej liczby młodych ludzi.
Starszy wiceprezes Google Prabhakar Raghavan stwierdził:
„W naszych badaniach około 40% młodych ludzi, gdy szukają miejsca na lunch, nie odwiedza Google Maps ani wyszukiwarki, tylko TikTok czy Instagram”.
Zwiększenie długości opisów filmów z 300 do 2200 znaków pozwala użytkownikom optymalizować filmy pod kątem większej liczby wyszukiwanych haseł. Na przykład lokalne firmy reklamujące się za pomocą TikToka mogą zawierać więcej słów kluczowych związanych z ich miastem i stanem.
Zwiększenie liczby znaków pozwala również twórcom dodać więcej kontekstu do tego, co ludzie widzą w filmie. Twórcy często podają dodatkowe szczegóły w napisach w filmie, ale ten tekst nie jest przydatny dla wyszukiwarek.
Nie zapominajmy, że Google indeksuje filmy TikTok. Pisanie szczegółowych opisów może sprawić, że filmy będą łatwiej wykrywalne w tradycyjnych wyszukiwarkach i TikTok.